PZL P.24/II

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 350 příspěvků vloženo, 1162 editováno a 380 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

PZL P.24/II

PZL P.24 Super

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    PZL P.24/II PZL P.24/II
    Originální název:
    Original Name:
    PZL P.24/II SUPER
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1934-DD.MM.1934 Państwowe Zakłady Lotnicze, Warszawa /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1934-DD.MM.1934
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.03.1934
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1262 kg 2782 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1724 kg 3801 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1774 kg 3911 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,570 m 34ft 8,13in
    Délka:
    Length:
    7,740 m 25ft 4,72in
    Výška:
    Height:
    2,700 m 8ft 10,29in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17,90 m2 192.67 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    96,30 kg/m2 19.72 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gnôme-Rhône 14Kfs o vzletovém výkonu 634 kW, maximální výkon 693,5 kW v h= 4 530 m, nominální výkon 671 kW v h= 3 770 m.
    Vrtule trojlistá kovová Gnôme-Rhône s pevným úhlem náběhu o průměru 2 600 mm
    Gnôme-Rhône 14Kfs, fourten-cylinder air-cooled double row radial engines, rated 850 hp for take-off, maximum power output 930 hp at 14,862 ft, nominal power 900 hp at 12,370 ft,
    driving Gnôme-Rhône three-blade fixed-pitch metal propeller of the diameter 8ft 6,36in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    336 l 74 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    416 km/h v 4500 m 258.5 mph in 14764 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    250 km/h v ? m 155.3 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    11,5 m/s 2263.8 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10000 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kanón Oerlikon FF ráže 20 mm v gondolkách pod křídlem (po 45 nábojích)
    2x pevný kulomet Vickers E ráže 7,92 mm před pilotem (synchronizované)
    Pumový náklad: 4x 10 – 12,5 kg
    Two 0.79 inch Oerlikon FF cannon fixed forward-firing in underwing gondolas, 45 rpg and
    two 0.311 inch Vickers E machine-gun fixed forward-firing in the forward fuselage.
    Bomb load: four 22 or 27.5 lb bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    V březnu 1934 létal druhý prototyp s motorem Gnôme-Rhône 14Kds a dvoulistou
    dřevěnou vrtulí Szomański s pevným úhlem náběhu o průměru 2 900 mm, později
    byla tato vrtule nahrazena francouskou dvoulistou Chauviére. V červnu 1934 byl
    již instalován výkonnější motor Gnôme-Rhône 14Kfs s trojlistou vrtulí.
    Motor Gnôme-Rhône 14Kfs měl nejdříve sběrný výfukový kolektor, ale ještě v tomto měsíci jsou na fotografiích vidět individuální výfukové roury. V létě 1934 byla instalována střelecká výzbroj.
    The second P.24/II prototype, named the "Super P.24".
    Zdroje:
    Sources:
    Andrzej Glass, PZL P.24, Wydawnictwo Militaria,. Warszawa, rok 1994, ISBN 83-86209-13-5
    The P.Z.L. P-24, Profile Publications No. 170, Profile Publications Ltd. Leatherhead, Surrey
    L+K 22/1972, Letadla 1939-45
    www.century-of-flight.net
    http://www.aviastar.org/air/poland/pzl_p-24.php
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p24.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84601#311198Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie nahoře zachycuje PZL P.24/II před prvním vzletem s dvoulistou vrtulí.
    Dole je již konečná podoba s výkonnějším motorem Gnôme-Rhône 14Kfs a trojlistou vrtulí Gnôme-Rhône.
    Zdroj je uveden výše.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84601#311200Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Náčrtek druhého prototypu s motorem Gnôme-Rhône 14Kfs a trojlistou vrtulí
    zdroj je uveden výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84601#311199Verze : 0
    MOD