
Tu sa budem venovať najzákladnjším a najbežnejším typom antén používaným hlavne na KV a VKV rádiostaniciach bežného (vševojskového) typu. Neskôr doplním aj ďalšie, hlavne smerové pre VKV používané v oblasti radarovej a satelitnej techniky.
Anténa typu prut (bič)(ŠTYR rusky, ROD ANTENNA anglicky). Ide o anténu používanú na prenosných a malých mobilných rádiostaniciach. Typickou vlastnosťou je, že je veľmi dobre ohybná, pri behu alebo jazde šľahá ako bič. Konštrukčne sa používajú tri riešenia. Zväzok postupne sa zužujúci z oceľových drôtov, páskov ocelového plechu ako na zvynovacích metroch a tzv"Kulikov" tu ide o malé korálky z hliníka ktoré sú navlečené na oceľovom lanku. Táto konštrukcia je napínaná tlakom pružiny. Ide o veľmi vydarenú a odolnú konštrukciu, iba pri napínaní pozor na prsty. Ľahko sas pricviknú.
Tyčová anténa (ŠTYR rusky, ROD ANTENNA anglicky). Používa sa na rádiovozoch a pancierových vozidlách. Oproti prutu je tuhšia, vyrobená c oceľových alebo hliníkových trubiek spájaných skrutkovými spojmi alebo bajonetom. Aby sa nelámali pri jazde, majú na päte pružný kĺb. Ak sa používa ako dlhá pre prácu počas krátkych zasávok a na stabilných pracoviskách, býva často kotvená izolovanými kotvami, alebo prerušovanými izolátormi.
Vyžarovací diagram oboch je kruhový = všesmerový.
Zdroj: vlastná práca
Anténa typu prut (bič)(ŠTYR rusky, ROD ANTENNA anglicky). Ide o anténu používanú na prenosných a malých mobilných rádiostaniciach. Typickou vlastnosťou je, že je veľmi dobre ohybná, pri behu alebo jazde šľahá ako bič. Konštrukčne sa používajú tri riešenia. Zväzok postupne sa zužujúci z oceľových drôtov, páskov ocelového plechu ako na zvynovacích metroch a tzv"Kulikov" tu ide o malé korálky z hliníka ktoré sú navlečené na oceľovom lanku. Táto konštrukcia je napínaná tlakom pružiny. Ide o veľmi vydarenú a odolnú konštrukciu, iba pri napínaní pozor na prsty. Ľahko sas pricviknú.
Tyčová anténa (ŠTYR rusky, ROD ANTENNA anglicky). Používa sa na rádiovozoch a pancierových vozidlách. Oproti prutu je tuhšia, vyrobená c oceľových alebo hliníkových trubiek spájaných skrutkovými spojmi alebo bajonetom. Aby sa nelámali pri jazde, majú na päte pružný kĺb. Ak sa používa ako dlhá pre prácu počas krátkych zasávok a na stabilných pracoviskách, býva často kotvená izolovanými kotvami, alebo prerušovanými izolátormi.
Vyžarovací diagram oboch je kruhový = všesmerový.
Zdroj: vlastná práca
URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84636#311403Verze : 0
om3cu
MOD