Kawaniši H3K1 [Belle]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 514 příspěvků vloženo, 2144 editováno a 507 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Kawaniši H3K1 [Belle]

Kawanishi H3K1 / 川西 H3K1・九〇式一号飛行艇

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kawaniši H3K1 typ 90-2 Kawanishi H3K1 Type 90-2
    Originální název:
    Original Name:
    川西 H3K1・九〇式一号飛行艇
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.03.1931-DD.02.1933 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.03.1931-DD.02.1933
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    4
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    6-9
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    10030 kg 22112 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    15000 kg 33069 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    31.05 m 101ft 10,5in
    Délka:
    Length:
    22.55 m 73ft 11,75in
    Výška:
    Height:
    8.76 m 28ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    214 m2 2303.48 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    70.11 kg/m2 14.36 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    3
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce H-10 Buzzard, kapalinou chlazený přeplňovaný dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 712 kW.
    Vrtule dřevěná dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 4 115 mm.
    Rolls-Royce H-10 Buzzard twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine, rated at 955 hp for take-off,
    driving a two-blade fixed-pitch propeller of the diameter 13ft 6in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    226 km/h v 0 m 140.4 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    169 km/h v 1500 m 105 mph in 4921 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    19,67 min do 3000 m 19,67 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4040 m 13255 ft
    Dolet:
    Range:
    1040 km 646.2 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2046 km 1271.3 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    8x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm
    zdvojené kulomety na přídi, nahoře na obou bocích trupu, a v ocasním střelišti
    Pumový náklad: do 1 000 kg.
    Eight flexible 0.303 inch Type 89 machine-guns.
    twin mountings in an open bow position,
    in two dorsal positions on lateral and
    in a tail position.
    Bomb load: Up to 2,205 lb of bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    九〇式一号飛行艇 - Námořní létající člun typ 90-2
    Spojenecké kódové jméno: Belle


    Letová vytrvalost: 9,0 h


    Kawanishi H3K byl upravenou licenční variantou Short S.15 F.K.1, většina dílů byla dodána z Velké Británie.
    Společnost Kawaniši Kokuki K. K. získala značné zkušenosti ze stavbou tohoto létajícího člunu a ty potom využila později při konstrukci svých letadel H6K Mavis a H8K Emily.
    九〇式一号飛行艇 - Navy Type 90-2 Flying-Boat
    Allied Code Name: "Belle"


    Endurance: 9,0 hours


    This flying boat were built under license from an English a Short S.15 F.K.1, using components mostly acquired from England.
    Experience with this design helped Kawanishi in later years when they manufactured the large H6K and H8K flying boats that were used extensively during the war.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84667#121349Verze : 1
    MOD
    Avatar

    Kawanishi H3K1


    九〇式二号飛行艇 - Kyū rei-shiki ni-gō hikō-tei - Námořní létající člun typ 90-2


    Allied reporting name: Belle


    Historie:
    Japonské námořní letectvo potřebovalo pro kontrolu nad velice rozsáhlými mořskými plochami spolehlivý létající člun s dlouhým doletem a dostatečnou letovou vytrvalostí. Na této kategorii létajících člunů japonští konstruktéři usilovně pracovali již od konce dvacátých let minulého století. Domácí průmysl byl již zmodernizován, ale konstruktéři a technici stále ještě neměli dostatek zkušeností se stavbou tak velkých strojů, proto byla pomoc stále hledána v zahraničí. Kaigun Koku Hombu (námořní letectvo) se obrátilo na britskou továrnu Short Brothers v Rochesteru, zde byla pro společnost 川西航空機株式会社 – Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha v Naruu zakoupena licenční práva na stavbu velkého dvouplošného létajícího člunu Short KF.


    První prototyp byl odeslán po moři, po převzetí byl smontován v Námořním leteckém arzenálu v Jokosuce a krátce nato byl předán na praktické vyzkoušení k Tateyama Kokutai. Po zdárně ukončeném jednání o licenčních právech na výrobu tohoto létajícího člunu řídil práce u Kawanishi konstruktér Jošio Hašiguči, který se právě vrátil ze stáže v továrně Short Brothers, kde se mimo jiné podílel právě na vývoji Calcuty.


    Po vyrobení prvních dvou létajících člunů, které až na zesílení konstrukce a zakrytý kokpit odpovídaly původnímu britskému vzoru, byly vyrobeny další dva čluny, ty dostaly odlišné prosklení přídě a další drobné změny. Všech pět létajících člunů létalo u Tateyama Kokutai. Velké dvouplošné létající čluny splnily svůj úkol, pilotům umožnily poznat chování a také možnosti létajících člunů a konstruktéři se zase mohli seznámit s jejich konstrukcí a stavbou. Toho později využila továrna Kawanishi Kokuki K. K. při stavbě ryze vlastní moderní konstrukce jakou představoval létající člun H6K Mavis.


    Použité prameny:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Five: Flying Boats, London, Macdonald & Co.(Publishers) Ltd., 1962, Revised and reprinted 1968, pp. 136-137, ISBN 356-01449-5.
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84667#311688Verze : 2
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/flyboat/h3k.html
    www.secretprojects.co.uk











    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84667#584035Verze : 0
    MOD