CHE - Brü Pz-68 (mostní tank)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 414 příspěvků vloženo, 1713 editováno a 437 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CHE - Brü Pz-68 (mostní tank)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Brü Pz-68 Brü Pz-68
    Originální název:
    Original Name:
    Brü Pz-68
    Kategorie:
    Category:
    mostní tank bridge tank
    Výrobce:
    Producer:
    Eidgenössische Konstruktions-Werkstätte, EKW Thun, Švýcarsko
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1974-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    3
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    44600 kg 98326 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    20100 mm 65ft 11,34in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    3900 mm 12ft 9,53in
    Celková výška:
    Overall Height:
    3300 mm 10ft 9,91in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    400 mm 1ft 3,75in
    Pancéřování:
    Armour:
    Čelo korby: ocel / 110 mm
    Boky korby: ocel / ?
    Zadní štěna korby: ocel / ?
    Dno korby: ? / 15 mm
    Strop korby: ocel / ?
    Forehead hull: Steel / 3,94in
    Hips Hull: Steel /?
    The rear wall of the bucket: Steel /?
    Hull Bottom: Steel / 0,59in


    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    dieselový motor MTU MB 837 Ba-500
    - počet válců: 8
    diesel engine MTU MB 837 Ba-500
    - number of cylinder: 8
    Výkon:
    Power:
    485 kW při 2200 ot/min 650.4 bhp at 2200 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    poloautomatická převodovka SLM
    s 6 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a 2 vzad


    SLM semi automatic
    with 6 gears forward and 2 reverse
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    55 km/h 34.2 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    25 km/h 15.5 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    300 km 186.4 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    160 km 99.4 mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    32 ° 70 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    14 ° 30 %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2,0 m 78,7in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,75 m 29,5in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,1 m 43,3in
    Nástavba:
    Superstructure:
    Hmotnost mostu: 6 600 kg
    Zatížitelnost mostu: 50 000 až 60 000 t
    Délka mostovky: 18 230 mm
    Šířka mostovky: 3 790 mm
    Doba položení mostu: 2 až 3 min.
    Doba složení mostu: 5 min.


    Bridge Weight: 14551 lb
    Rating a bridge: between 110231 and 132277 thousand lb
    Deck Length: 59ft 9,72in
    Deck Width: 12ft 5,21in
    Time lay the bridge: 2 to 3 minutes.
    Time bridge composition: 5 min.


    Výzbroj:
    Armament:
    8x zadýmovací granátomet ráže 80,5 mm typu Nebelwerfer


    8x smoke generator caliber 80.5 mm grenade type Nebelwerfer


    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military Systém Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.
    Ing. Miloš Soukup Tanky 2. - 3. díl, vydala Vojenská akademie v Brně a Vydavatelství ESo - video ve spolupráci s redakcí Armádního technického magazínu ( ATM), první vydání Praha 1995, ISBN 80-85960-02-8.


    www.armeemuseum.ch
    http://www.armyrecognition.com/.../Pz65_AVLB_pictures_gallery.htm
    http://www.swissmotor.ch/artikel/400_449/0425.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84729#403920Verze : 0
    Avatar
    Brückenlegepanzer Pz-68 (Brü Pz-68) (mostní tank)

    Vývoj

    mostního tanku Brü Pz-68 zahájila švýcarská firma Eidgenössische Konstruktions-Werkstätte, EKW v roce 1965. První prototyp byl sestrojen na strojovém spodku tanku Pz-61 a nesl ocelovou mostní konstrukci. Sériově vyráběné kusy však už využívaly strojové spodky tanku Pz-68 a mostní konstrukce byla zhotovena z hliníkových slitin. Výroba byla zahájena v roce 1974 a mostní tank Brü Pz-68 byl do výzbroje švýcarské armády zařazen o rok později.

    Určení

    Mostní tank Brü. Pz-68 je určen k rychlému přemostění vodních a terénních překážek o maximální šířce 18 m.

    Popis

    Mostní tank Brü Pz-68 vychází ze strojového spodku tanku Pz-68. Věžový komplet byl odstraněn a na jeho místo byla namontována základna výsuvného ústrojí nesoucí most. Osádku mostního tanku tvoří 3 muži, velitel, řidič a strojník. V přední části korby se nachází řidičský prostor. V prostoru původního věžového kompletu je prostor velitele a strojníka. Čelo korby je z odlévaného homogenního pancíře, má šikmý sklon a v přední části vytváří oblou špici, v horní části přechází do plochého stropu korby, který se v zadní části nad motorovým prostorem mírně svažuje směrem dozadu. Po obou stranách korby, nad kolejovým pásem po celé jeho délce, jsou upevněny blatníky. V jejich střední části na úrovni základny výsuvného ústrojí mostu, jsou umístěny tři schránky na nářadí, náhradní díly a různé příslušenství tanku. Tloušťka pancíře se pohybuje v rozmezí 15 až 40 mm, v exponovaných částech tanku (čelo korby) dosahuje až 120 mm. Korba poskytuje osádce ochranu před pěchotními zbraněmi a střepinami z dělostřeleckých granátů.

    Brü Pz-68 je vyzbrojen pouze 8 zadýmovacími granátomety ráže 80,5 mm typu Nebelwerfer .

    Podvozek,motor a převodovka

    Podvozek tanku je na obou stranách korby tvořen šesti pojezdovými koly, hnací kolo je vzadu a napínací vepředu. Zavěšení vahadel pojezdových kol je odpruženo systémem, využívajícím soustavu předepjatých kruhových podložek (Belleville Tellerfeder). Horní větev pásu je nesena třemi kladkami. Šířka kolejového pásu je 520 mm a délka styčné plochy mezi pásem a terénem je 4 430 mm. Pásy je možné vybavit pryžovými patkami zamezujícími opotřebení komunikace. Pohybové ústrojí není vybaveno postraními ochrannými kryty.

    Tank je poháněn 8válcovým vznětovým motorem MTU MB 837 Ba-500 o výkonu 485 kW při 2 200 otáčkách za minutu. Přenos kroutícího momentu z motoru na podvozek zabezpečuje poloautomatická převodovka SLM, s 6 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a 2 vzad. Elektrická síť tanku pracuje s napětím 24 V a je napájena čtyřmi akumulátory o napětí 6 V po 200 Ah.

    Standardním vybavením tanku je tlakové filtroventilační zařízení proti ZHN. Tank není vybaven protipožárním systémem a není přizpůsoben pro jízdu pod vodou. Může bez přípravy překonávat vodní překážku broděním do hloubky 1,1 m.

    Speciální nástavba s mostem

    Výsuvné ústrojí má tvar dlouhého ocelového ramena, po kterém se most vysouvá přes překážku, případně naopak zasouvá zpět do přepravní polohy. Most s výsuvným ramenem je po dobu přesunu přichycen k dvěma podpůrným rámům. Jeden se nachází nad prostorem původně určeným pro věžový komplet a tvoří základnu celého výsuvného zařízení a druhý je upevněn v zadní části korby. V horní části po obou stranách nosných ramen jsou rámy vybaveny ocelovými otočnými válečky po kterých se most při manipulaci posouvá. Tímto způsobem horizontálního pokládání mostu přes překážku se Brü Pz-68 liší od většiny mostních tanků. Horizontální způsob pokládání mostu nepřevyšuje výšku tanku v přepravní poloze. Celý proces pokládání mostu se tak odehrává v podstatně menší výšce, než u tanků využívajících mostní konstrukce nůžkového typu. To má velkou výhodu pro maskování celého procesu pokládání a skládání mostu. Nevýhodou však jsou omezené manévrovací schopnosti tanku při přesunu, protože most jako celek značně přesahuje vepředu a vzadu obrysy vozidla.

    Most

    Most byl u původního prototypu na strojovém spodku Pz-61 vyroben z ocelových dílů. Do sériové výroby byl však zařazen most vyrobený z hliníkových slitin, což podstatně snížilo jeho hmotnost. Most je na rozdíl od skládacích konstrukcí nůžkového typu používán jako kompletní celek. Což usnadňuje lepší skrytí celého manévru položení a složení mostu před protivníkem.

    Hmotnost mostu: 6,6 t
    Zatížitelnost mostu: 50 až 60 t
    Délka mostovky: 18,23 m
    Šířka mostovky: 3,79 m
    Doba položení mostu: 2 až 3 min.
    Doba složení mostu: 5 min.

    Mostní tank Brü. Pz-68
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84729#312098Verze : 0