CZE - AM-70 (automobil mostní)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 365 příspěvků vloženo, 1128 editováno a 375 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZE - AM-70 (automobil mostní)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    AM-70 AM-70
    Originální název:
    Original Name:
    AM-70
    Kategorie:
    Category:
    mostní automobil bridge laying vehicle
    Výrobce:
    Producer:
    VOP 026, divize VTÚPV, Vyškov
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 prototyp / prototype
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.2008
    Obsluha:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Podvozek:
    Chassis:
    Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    ? kg? lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    33 700 kg74 296 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    12 500 mm 41 ft
    Celková šířka:
    Overall Width:
    3 350 mm 11 ft
    Celková výška:
    Overall Height:
    3 530 mm 11 ft 7 in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    380 mm 1 ft 3 in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    1 950 mm - 3 250 mm - 1 450 mm6 ft 5 in - 10 ft 8 in - 4 ft 9 in
    Rozchod:
    Track:
    2 072 mm (přední nápravy), 2 072 mm (zadní nápravy) 6 ft 10 in (front axles), 6 ft 10 in (rear axles)
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Tatra T3C-928-90
    - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
    - počet válců: 8
    - objem válců: 12 667 cm3
    - maximální točivý moment: 2100 Nm při 1000 ot/min
    - maximální výkon: 300 kW při 1800 ot/min
    Tatra T3C-928-90
    - air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine, electronic cooling control; meets EURO 3 emission standards
    - number of cylinders: 8
    - swept volume: 773 cu in
    - maximum torque: 1549 lb.ft at 1000 rpm
    - maximum power output: 402.3 hp (407.9 PS) at 1800 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    Tatra 14 TS 210
    - synchronizovaná 7+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod řazený elektropneumaticky s předvolbou
    Tatra 14 TS 210
    - synchromesh gearbox with semiautomatic split, 7 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode; pressure-air assisted gear-shifting by means of a gear shift lever with pre-selector
    Spojka:
    Clutch:
    MFZ 1x430
    - jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
    MFZ 1x430
    - single-plate, diaphragm clutch 1x430 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    420 l 92.39 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    85 km/h (maximální rychlost) 52.82 mph (maximum speed)
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    600+ km (?)373+ mi (?)
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    15°/18°
    Svah:
    Gradient:
    30° 67 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    25° 56 %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2 m 79in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,5 m 20in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,75 m 30in
    Nástavba:
    Superstructure:
    nůžkový most se zatížitelností v třídě MLC-70:
    - délka mostního pole: 13 500 mm
    - šířka mostního pole: 4000 mm
    - délka podpěr: 5 650 mm
    - maximální délka přemostěné překážky: 108 m (8 polí)

    - průjezd pásové techniky do hmotnosti: 63 500 kg
    - průjezd návěsové soupravy do hmotnosti: 73 020 kg
    scissor bridge with parameters in MLC-70:
    - length of one bay: 44 ft 3.5 in
    - width of carriageway: 13 ft 1.5 in
    - length of trestlework: 18 ft 6 in
    - maximum length of bridged obstacle: 354 ft 4 in (8 bays)

    - passage of tracked vehicles up to weight: 139 994 lb
    - passage of semi-trailer unit up to weight: 160 982 lb
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Infodeska, IDET 2009
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84844#322545Verze : 1
    MOD
    Avatar
    AM-70


    Automobil mostní AM-70 je určen k přemosťování suchých i mokrých překážek pro potřeby přepravy techniky s parametry v MLC 70 (Military Load Classification) dle STANAG 2021. K tomu využívá vezené mostní konstrukce, která umožňuje plynulé spojování jednotlivých mostních polí. Mostní automobil je vybaven buldozerovou radlicí, která je určená k úpravám terénu pro stavbu mostu a pro úpravy příjezdových komunikací.


    Souprava čtyř vozidel AM-70 je schopna zřídit most na pevných podpěrách o celkové délce 54 metrů k zabezpečení přepravy tankové a automobilní vojenské techniky přes suché i mokré překážky s maximální hloubkou do 5,65 metru. Zatížitelnost ocelového mostu v MLC 70 podle STANAG 2021 zaručuje přejezd pásových vozidel do 63,5 tuny a tahačů s podvalníkem do 73,02 tuny do rychlosti 20 km/h.


    Řešení projektu bylo zahájeno v červenci 2005 a ukončeno v prosinci 2008. Náklady za celou dobu řešení programu činily zhruba 83 milionů Kč (vše hrazeno z veřejných financí).


    Konstrukce nůžkového mostu přímo vychází z koncepce použité u mostního automobilu AM-50. Zesílením bylo dosaženo zatížitelnosti mostu ve třídě MLC-70, k dalším rozdílům patří úprava podpěr do tvaru A a použití hydraulických prvků (místo mechanických) pro pokládání/zvedání mostu. Nástavba je namontována na podvozku Tatra 815-790R99 38 300 8x8.1R s kabinou o balistické ochraně Level 1 podle STANAG 4569.


    Vojskové zkoušky mostního automobilu AM-70 byly ukončeny cca na konci dubna 2009. Dosud (02/2012) byl vyroben pouze jeden automobil a tři mosty. Jeden z nich byl zřejmě (neopravitelně ?) poškozen při zkouškách a nakonec měl skončit v areálu VOP 026 ve Šternberku. 151. ženijní prapor má ve své výzbroji pouze jediný automobil AM-70 a dva mosty.



    Zdroje
    1) Infodeska, IDET 2009


    (VOP 026 / VTÚPV)

    (VOP 026 / VTÚPV)

    (VOP 026 / VTÚPV)

    (VOP 026 / VTÚPV)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84844#312768Verze : 4
    MOD
    Avatar
    AM-70 (F 43-07) nedlouho po skončení vojskových zkoušek, květen 2009.
























    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84844#312772Verze : 0
    MOD
    Avatar
    AM-70 na IDETu 2011


    Podle ústní informace ve výzbroji AČR je jeden prototyp automobilního mostního pokladače a dva prototypové mosty.


    Jeden z mostů je vybaven výsuvnou hydraulickou opěrou pro práci do maximální hloubky dna 5 m.


    Fotografie vlastní.

    Infodesky IDET 2011.

    Pravá strana mostního pokladače.



    Vojenské evidenční číslo vozidla.

    Pravá strana v kabině vozidla. Výrobní štítek firmy Tatra.

    Pravá strana vozidla. Výrobní číslo umístěné na rámu dveří pancéřové kabiny.

    Levá strana vozidla. Výrobní štítek nástavby vozidla.

    Levá strana vozidla. Výrobní štítek rámu mostního pokladače.

    Výrobní štítek nůžkového mostu s opěrami.

    Výrobní štítek radlice.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84844#400908Verze : 0
    MOD