Morane-Saulnier H

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 414 příspěvků vloženo, 1713 editováno a 437 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Morane-Saulnier H

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Morane-Saulnier H Morane-Saulnier H
    Originální název:
    Original Name:
    Morane-Saulnier H
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1913-DD.MM.191R Aéroplanes Morane-Saulnier, Villacoublay /
    DD.MM.1914-DD.MM.1914 Grahame-White Aviation Co. Ltd., Hendon /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1913-DD.MM.191R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    26? Morane-Saulnier
    12? Grahame-White
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1913
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    188 kg 414 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    444 kg 979 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,12 m 29ft 11,06in
    Délka:
    Length:
    5,84 m 19ft 1,91in
    Výška:
    Height:
    2,26 m 7ft 4,98in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Le Rhône 9C o výkonu 60 kW Le Rhône 9C, power 80 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    km/h v m 74.6 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    177 km 110 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:










    Poznámka:
    Note:
    Typ H byl licenčně stavěn i německou firmou Pfalz Flugzeugwerke Type H was also license-built by the German manufacturer Pfalz Flugzeugwerke.
    Zdroje:
    Sources:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Morane-Saulnier_H
    www.flugzeuginfo.net
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84872#389167Verze : 0
    Avatar
    Morane-Saulnier H byl sportovní letoun vytvořený ve Francii v létech před první světovou válkou, jednomístná odvozenina z úspěšného Morane-Saulnier G s mírně redukovaným rozpětím křídel oproti svému vzoru. Stal se úspěšným sportovním strojem své doby.
    Během druhého mezinárodního leteckého meetingu, konaného ve Vídeňském Novém Městě v červnu 1913, s ním Roland Garros vyhrál soutěž v přesnosti přistání.
    Francouzská armáda objednala dodávku 26 letadel a menší počet také získal British Royal Flying Corps, tyto pozdější stroje pocházely z produkce firmy Grahame-White, jenž vyráběl tento typ v licenci. Francouzské stroje zažily skromnou službu v prvních dnech první světové války, s piloty snažících se o vzdušný boj s využitím revolverů a karabin.
    Typ byl na základě licence produkovaný také v Německu u firmy Pfalz Flugzeugwerke, kde byl stavěn pod označeními E.I, E.II, E.IV, E.V, a E.VI. Změna označení souvisela s montáží stále silnějších motorů. Tyto stroje byly již ozbrojeny jedným synchronizovaným kulometem LMG 08/15.
    Jeden exemplář Typu H se uchoval v Musee de l'Air et de l'Espace v Le Bourget.
    Replika je provozována leteckým cirkusem Jeana Salise v LaFerté-Alais

    Počty Typu H, vyrobené o firmy Pfalz:
    E.I s rotačním motorem Oberursel U.0 - 60 ks
    E.II s rotačním motorem Oberursel U.I - ?
    E.IV s rotačním motorem Oberursel U.III - cca 24 ks.
    E.V s vodou chlazeným řadovým motorem Mercedes D.I
    E.VI s rotačním motorem Oberursel U.I, prodlouženým trupem, zvětšenou ocasní částí a dodatečnými výztuhami - 20 ks.

    Poznámka - prameny uvedeny v tabulce
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84872#389169Verze : 0
    Avatar
    flyingmachines.ru



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84872#503420Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Morane-Saulnier H v muzeu Le Bourget, vlastní foto


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84872#312900Verze : 0