2. Prapor manévrovacích helikoptér nº 2 (BHELMA II)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 514 příspěvků vloženo, 2144 editováno a 507 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

2. Prapor manévrovacích helikoptér nº 2 (BHELMA II)

Batallon de Helicopteros de Maniobra nº 2 (BHELMA II)

    Avatar

     
    Název:
    Name:
    Prapor manévrovacích helikoptér nº 2 (BHELMA II) 2nd Manoeuvrability Helicopters Battalion
    Originální název:
    Original Name:
    Batallon de Helicopteros de Maniobra nº 2
    Datum vzniku:
    Raised/Formed:
    DD.06.1988
    Předchůdce:
    Predecessor:
    Vrtulníková jednotka II 2nd Helicopters Unit
    Datum zániku:
    Disbanded:
    DD.06.1988
    Nástupce:
    Successor:
    Prapor manévrovacích helikoptér nº 2 2nd Manoeuvrability Helicopters Battalion
    Nadřízené velitelství:
    Higher Command:
    DD.06.1988-DD.MM.souč. Velenie aeromobilných síl pozemnej armády
    DD.06.1988-DD.MM.souč. Land Army Aeromobil Forces Command
    Dislokace:
    Deployed:
    29.08.1979-DD.MM.souč. základňa Santiago, Bétera, Valencia

    Velitel:
    Commander:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Podřízené jednotky:
    Subordinated Units:


    DD.06.1988-DD.MM.souč. Velenie
    DD.06.1988-DD.MM.souč. Dopravná rota
    DD.06.1988-DD.MM.souč. Prieskumná rota


    DD.06.1988-DD.MM.souč. Command
    DD.06.1988-DD.MM.souč. Transport Company
    DD.06.1988-DD.MM.souč. Exploration Company
    Čestný název:
    Honorary Name:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Vyznamenání:
    Decorations:
    DD.MM.RRRR
    Zdroje:
    Sources:
    forejercito.forumup.es
    www.militar.org.ua
    www.ejercito.mde.es/organizacion
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84901#337264Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V 70-tych rokoch bola čoraz zložitejšia situácia v Sahare, kde sa viedli boje o teritórium s Marokom, a s povstaleckými skupinami podporovanými z Alžíru. V tomto období je vytvorená jednotka helikoptér okamžitej intervencie, na základe inštrukcie z 24.3.1971 č. 171/80 pod velením Juana Bautista Sáncheza Bilbao, s podriadením veleniu sektoru Sahara. Táto jednotka je predchodcom dnešného praporu manévrovacích helikoptér II.


    Jednotka helikoptér disponovala materiálom pochádzajúcim zo základne Colmenar Viejo,a následne zmenila svoje označenie na jednotku helikoptér II (UHEL II). Spolu s materiálom prichádza do Sahary aj personál, aby dohliadal na výstavbu základne pre helikoptéry. V tomto období prichádzajú do Sahary aj prvé stroje, práve zo základne Colmenar Viejo a uskutočňujú sa kurzy pilotáže na letisku Cuatro vientos a kurzy údržby v USA.


    Iba pár mesiacov potom dostáva prvých 12 kusov UH-1H a prvý let je uskutočnený 2.8.1971 a pokračuje sa v kurzoch pilotov a mechanikov v Colmenar Viejo.


    Jednotka uskutočňuje svoju cestu do Sahary a po pobreží sa presúva na svoju "Santiago", v zóne Aaiún kam dorazí 9.12.1971, odkedy táto jednotka uskutoční množstvo najrozličnejších misí v nehostinnom prostredí tejto provincie.
    Koncom roku 1972, sa uskutočňujú prvé reálne bojové operácie, podporujúc svojou paľbou VII prapor parašutistov v Smara a v Sdcheiria. Vojnové operácie sa zmenili na každodennú realitu jednotky, aj keď mnoho krát poskytovala tiež mnoho evakuačných a sanitných služieb.


    Na základe inštrukcie č.172/192 z 20.3.1973 sú vytvorené aeromobilné sily pozemnej armády, kam je UHEL II začlenená, ktorá doposial mala viac menej nezávislý charakter. Jej prítomnosť bola posilnená medzi rokmi 1973 a 1975 3 novými helikoptérami HU-10 a 3 HR-12 (Kiowa), aby bolo možné vykonávanie transportných, hliadkových a pozorovacích misií, ako aj korekcie paľby delostrelectva a palebnej podpory fronte Polisario. 13.4.1974 helikoptéry jednotky po prvý raz boli pod paľbou nepriateľa, keď pracovali ako podpora teritoriálnej polície.


    V súvislosti s operáciami v blízkosti Marockej hranice a možnosti stretu v tejto zóne s mechanizovanými prostriedkami nepriateľa, bola jednotka posilnená o 3 SUD SA 319B Alouette III, vybavených raketami prvej generácie AS-11 a kanónmi 20mm.


    Situácia sa zhoršuje a po prvý krát dostávajú helikoptéry zásahy, pri ktorých ale nie je vďaka bohu nik zranený. Situácia sa zhoršuje a 19.12.1975 posledné helikoptéry opúšťajú základňu v Aaiún. V tejto provincii sa realizovalo 10.087 letových hodín počas 4 rokov práce.

    Jednotka je premiestnená na Lanzarote kde sa nalodí na loď "Galicia" smerom do Rota.


    UHEL II sa usadila v Copero(Sevilla) 25.12.1975 na základni jednotky vrtulníkov IV UHEL IV spolu s ktorou vytvorila zoskupenie helikoptér juh. Jej priestor posobenia je až k Vélezu, Alhucemas, Ostrovom Chafarinas a mestám Ceuta a Melilla.


    Po krátkom pobyte na základni "Marines" 29.8.1979 jednotka sa premiestňuje na novú základňu "Santiago" s konečnou platnosťou, ktorá sa nachádza v Bétera, 20 Km. Od mesta Valencia. Jej pole posobnosti zahrňuje Aragón, Katalánsko, Navarru, Komunitu Valencia a Baleáry. V tomto čas jednotky disponuje s 15 HU-10, 9 HR-15 (Bo-105), 3 ALOUETTE a 3 HR-12.


    V septembri 1980 prvý HU-10 utrpí prvú nehodu a jednotka má prvých zranených, pri školskom inšpekčnom lete ženistov v zóne Marines, Valencia. Pár mesiacov nato má jednotka prvých mrtvych, 11.11.1982 pri návrate na základňu havaruje jeden stroj HR-15 a 4 členovia posádky zahynú.


    Jednotka sa v októbri 1982 podieľa na pomoci civilnému obyvateľstvu postihnutého záplavami v Valencii ako aj po ostatných postihnutých lokalitách po celej krajine. Bolo uskutočnených 165 vzletov medzi 20 a 23 októbrom , nalietaných bolo 434 hodín, evakuovaných bolo 1940 osob a premiestnených 183.100 Kg nákladu. Rovnakú misiu uskutočňuje jednotka v novembri 1982 v Lleida a v novembri 1987 pri záplavách Levante a Murcii.


    Roku 1983 HR-12 a ALOUETTE III boli nahradené 8 HR-15. Jednotka má 30 pilotov a 20 špecialistov, celkový stav je 150 mužov. S týmito prostriedkami prapor si udržal mnoho rokov vysoký stupeň odbornosti, bol schopný operovať rotami s 5 helikoptérami z ktorých 3 vždy bolo možné mať vo vzduchu, prapor bol schopný vytvoriť roty prieskumné, podpory a ochrany, manévrovania a prepravy.


    Od roku 1986 sa prapor aktívne podieľal pri hasení lesných požiarov ako aj na preventívnych akciách proti požiarom v zónach jeho zodpovednosti.


    V júny 1988 ako následok reštruktualizácie jednotiek generálnej rezervy, mení sa označenie ako aj štruktúra jednotky na Prapor manévrovacích helikoptér nº II (BHELMA II). Velmi doležitým dátumom v histórii praporu je apríl 1991, kedy prvý krát sa začal podieľať na medzinárodnej akcii a to na operácii Alfa-Kilo v Iraku s 2 HU-10 ktoré boli presunuté do zóny konfliktu spolu s ďalšími 5 helikoptérami FAMET. Roku 1999 sú nahradené starnúce HR-15 a k jednotke prichádzajú nové HU-21L (COUGAR).


    V prvých dňoch mesiaca marec 2000 je vytvorené zoskupenie helikoptér a vyslané na pomoc záplavami postihnutému obyvateľstvu v Mozambiku. Zoskupenie ktoré bolo vyslané bolo tvorené Predsunutou medickou jednotkou (EMAT), Parašutistickou brigádou CGFMA, 803º Švadrónou E.A. a BHELMA II. Jednotka aeromobilných síl pozemnej armády zložená s 11 mužov pod velením major Emilio Méndez tu posobila mesiac do 7.4. pričom počas tohto času realizovali 130 hodín letu, 96 operatívnych misii, 330 evakuácii a previezli 136 ton materiálu. Toto všetko pri teplotách blízkych 50º C a obrovskej vlhkosti.


    V tomto období BHELMA II finalizuje svoju transformáciu, ktorá bola zapríčinená renováciou všetkých svojich helikoptér, a je pripravená obdržať nové vybavenie HU-21L.


    Jednotka dnes sídli vo Valencii – Betera a je podriadená veleniu FAMET (aeromobilných síl pozemnej armády).








    zdroj:
    www.mde.es
    www.ejercito.mde.es/organizacion
    Ministerio de Defensa Espaňa

    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/84901#313095Verze : 0
    MOD