Prapor spojenia FAMET (BTRANS)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 350 příspěvků vloženo, 1162 editováno a 380 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Prapor spojenia FAMET (BTRANS)

Batallón de Transmisiones FAMET (BTRANS)

    Avatar

     
    Název:
    Name:
    Prapor spojenia FAMET (BTRANS) Transmisions Batallion FAMET
    Originální název:
    Original Name:
    Batallón de Transmisiones FAMET (BTRANS)
    Datum vzniku:
    Raised/Formed:
    DD.05.1988
    Předchůdce:
    Predecessor:
    Velenie spojenia FAMET Transmisions Command FAMET
    Datum zániku:
    Disbanded:
    DD.05.1988
    Nástupce:
    Successor:
    Prapor spojenia FAMET Transmisions Batallion FAMET
    Nadřízené velitelství:
    Higher Command:
    DD.05.1988-DD.MM.souč. Velenie aeromobilných síl pozemnej armády
    DD.05.1988-DD.MM.souč. Land Army Aeromobil Forces Command
    Dislokace:
    Deployed:
    DD.05.1988-DD.MM.souč. základňa Coronel Maté, Colmenar Viejo, Madrid

    Velitel:
    Commander:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
    Podřízené jednotky:
    Subordinated Units:


    DD.05.1988-DD.MM.souč. velenie
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?


    DD.05.1988-DD.MM.souč. Command
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
    Čestný název:
    Honorary Name:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Vyznamenání:
    Decorations:
    DD.MM.RRRR
    Zdroje:
    Sources:
    forejercito.forumup.es
    www.mde.es
    www.ejercito.mde.es/organizacion
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85034#337845Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Prapor spojenia FAMET bol vytvorený po dlhom procese štúdia špecifických potrieb aeromobilných síl pozemnej armády.


    Ako autor jednotky spojenia a jej prvý veliteľ jednotky sa stáva kapitán ženistov José Miguel Salas Salvatierra. Potrebnú podporu pre vytvorenie jednotky poskytli vzdušné sily.


    Spočiatku prapor mal k dispozícii 4 kusy vybavenia AN/PRC-25. Jedno s týchto zariadení bolo umiestnené na kontrolnej veži Torre de Control (so zosilovačom), ďalší ako príjmač a vysielač ako záloha umiestnený na TWR. Pre ďalšie potreby ako manévre, cvičenia alebo iné potreby slúžili ďalšie 2 prenosné.


    Od svojho príchodu do Sahary Capitán Salas cítil potrebu vozidla s ktorého by bolo možné riadiť helikoptéry, a tak spolu so spolupracovníkmi vytvorili prvé vozidlo špecifické pre FAMET, ktoré začali volať mobilná kontrolná veža (Torre de Control Móvil (TOMO)).
    Prototyp realizoval svoju skúšku ohňom v rámci cvičenia "GALIA-V" . Vozidlo umiestnené v priestore Los Cogorros udržiavalo spojenie s helikoptérami, s BAUX v Rascafría a s kontrolnou vežou na hlavnej základni v Colmenar Viejo.


    V máji 1977 na základe rozkazu FAMET je vytvorená Jednotka služieb spojenia FAMET. 20.5.1977 sa označuje za dátum vzniku jednotky.


    V novembri 1979 ako následok reorganizácie FAMET, jednotka dostáva označenie ako velenie spojenia FAMET.
    Toho istého roku jednotka dostáva 4 nové vozidlá Land-Rover na ktoré je namontovaná mobilná kontrolná veža TOMO.


    Roku 1982 jednotka sa presúva do Valencie na základňu Bétera z dôvodou záplav a potreby riadenia záchranných prác, ktoré tu vykonávali jednotky FAMET.
    V júni 1988 je vytvorený prapor spojenia FAMET ako dôsledok druhej reorganizácie aromobilných síl pozemnej armády FAMET a ako veliteľ je ustanovený major José Miguel Salas Salvatierra.


    V druhej polovici toho istého roku sú praporu pridelené prvé 2 helikoptéry HU-10, s označením ET-247 a ET-252, tieto sú neskôr nahradené 6 kusmi HU-18. V máji 1994 je uskutočnená posledná výmena helikoptér ktoré v súčastnosti slúžia a to 5 kusov HU-10.
    18.1.1989 prapor utrpel prvé straty, keď sa v zóne močiarov Santillana zrútila helikoptéra HU-10 s označením ET-252 a 2 členovia posádky zahynuli a zvyšok posádky bol ťažko zranený.
    30.5.1989 bola otvorená budova praporu spojenia FAMET, krátko nato sa na ňu umiestnila pametná tabuľa príslušníkom zahynutím pri nešťastí.

    Roku 1991 od 6.5 do 3.7 sa príslušníci praporu zúčastnili operácie v severnom Iraku v blízkosti Zakho a poskytovali tak podporu parašutistickej jednotke armády v rámci zoskupenia "Agrupación Alcalá" v rámci pomoci Kurdskému obyvateľstvu. Operácie sa zúčastnilo celkovo 20 príslušníkov praporu.


    V polovici decembra 1991 prapor poskytol spojovaciu podporu v rámci "Operación Antártica 91/92". Úlohou jednotky bolo poskytovať denne spojenie s príslušníkmi na základni "Gabriel de Castilla" (Isla de Decepción) s okolitým svetom a ich rodinami.
    Od mája 1997 prapor pôsobil v miestach pôsobnosti SPAHEL v Chorvátsku a a na tejto misií sa podieľalo celkovo 44 príslušníkov praporu.
    Podobné úlohy plnili príslušníci praporu spojenia aj v iných lokalitách Balkánu ako je Kosovo alebo Bosna v rámci pôsobenia ozbrojených síl Španielskej armády.


    Prapor je vybavovaný postupne prístrojmi spojenia základnej vzdušnej siete, ako aj systémamy G.C.A a systémami pre elektronický boj s helikoptérami, vozidlami veľkej mobility na ktorých podvozkoch sa inštalujú prostriedky spojenia. Prýchodom týchto nových prostriedkov prapor uskutočňuje veľký kvalitatívny skok, aby tak mohol plniť ešte efektívnejšie úlohy mu stanovené v rámci aeromobilných síl pozemnej armády.


    Prapor spojenia sídli na základni Colmenar Viejo – Madrid a je súčasťou Aeromobilných síl pozemnej armády FAMET.



    zdroj:
    www.mde.es
    www.ejercito.mde.es/organizacion
    Ministerio de Defensa Espaňa

    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85034#313748Verze : 0
    MOD