AMX-30 EBG (ženijní tank)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 443 příspěvků vloženo, 1182 editováno a 435 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

AMX-30 EBG (ženijní tank)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    AMX-30 EBG AMX-30 EBG
    Originální název:
    Original Name:
    AMX-30 EBG (Egin Blindé de Génie)
    Kategorie:
    Category:
    ženijní tank engineer tank
    Výrobce:
    Producer:
    Atelier de Construction Roanne Francie
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1984-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    4
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    40000 kg 88185 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    7560 mm 24ft 10in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    3500 mm 11ft 6in
    Celková výška:
    Overall Height:
    3000 mm 9ft 10in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    450 mm 1ft 6in
    Pancéřování:
    Armour:
    Korba
    Čelní pancíř: 79 mm
    Boční stěny korby: 57 mm
    Zadní stěna korby: 30 mm
    Strop korby: 20 mm
    Dno korby: 20 mm


    Přepravní prostor osádky
    Čelo : 79 mm
    Boky: 42 mm
    Zadní stěna: 42 mm
    Strop: 20 mm
    Hull
    Front Armor: 3,11in
    The side walls of the bucket: 2,24in
    The rear wall of the bucket: 1,18in
    Ceiling Hull: 0,79in
    Hull Bottom: 0,79in


    Shipping crew compartment
    Forehead: 3,11in
    Hips: 1,65in
    Rear wall: 1,65in
    Ceiling: 0,79in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    12-válcový vodou chlazený přeplňovaný vícepalivový motor Hispano – Suiza HS 110-2
    12-cylinder water-cooled turbo multifuel engine Hispano - Suiza HS 110-2
    Výkon:
    Power:
    507 kW při 2000 ot/min 679.9 bhp at 2000 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    Automatické převodovka typu Minerva ENC-200 s 5 rychlostí vpřed a 1 vzad.
    Automatic transmission type Minerva ENC-200 with 5 speeds forward and 1 reverse.
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    65 km/h 40.4 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    45 km/h 28 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    650 km 403.9 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    450 km 279.6 mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    27 ° 60 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    14 ° 30 %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2,9 m 114,2in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,9 m 35,4in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,3 m 51,2in
    Nástavba:
    Superstructure:
    Hydraulicky ovládaná dozerová radlice
    - max. pracovní výkon radlice 120 až 250 m3/h
    - šířka radlice 3500 mm
    - výška radlice 1100 mm


    Hydraulicky ovládaný výložník
    - max. nosnost jeřábového výložníku 15 t,
    - pracovní rozsah výložníku při otáčení 270 stupňů,
    - délka vyložení výložníku 7500 mm


    Hlavní naviják
    - tažná síla navijáku 20 t,
    - délka lana 100 m,
    - průměr lana 35 mm



    Souprava zemního vrtáku
    - výkon až 10 vrtů za hodinu,
    - hloubky vrtu až 3,0 m,
    - průměr vrtu až 0,22 m



    Další vybavení:
    - souprava pro řezání a zpracování dřeva,
    - souprava vyprošťovacích přípravků a pomůcek,
    - souprava kladek k navijáku,
    - souprava ženijního nářadí,
    - přídavná pohonná jednotka o výkonu 5 kW
    Hydraulically operated dozer blade
    - maximum operating power blade 120 to 250 m3 / h
    - blade width 11ft 6in
    - blade height 3ft 7in


    Hydraulically operated boom
    - max load 33069 lb crane boom,
    - working range of boom when turning 270 degrees,
    - unloading boom length 24ft 7in


    Main winch
    - traction winch 44092 lb,
    - cable length 3937in,
    - 1,38in diameter ropes



    Set gas drill
    - output of up to 10 wells per hour,
    - drilling depth of up to 118,1in,
    - diameter hole up to 8,7in



    Other equipment:
    - set for cutting and processing timber,
    - set of rescue equipment and products,
    - set of pulleys to the winch,
    - set engineer tools,
    - auxiliary power unit to power 6.7 bhp
    Výzbroj:
    Armament:
    Hlavní výzbroj:


    Protiletadlový kulomet FN1 ráže 7,62 mm, palebný průměr 500 ks nábojů,


    2x2 zadýmovací granátomet ráže 80 mm



    Speciální výzbroj:


    Demoliční granátomet ráže 142 mm, účinný dostřel od 30 do 300 m, palebný průměr 5 ks granátů,


    4x minový vrhač ráže 139 mm, účinný dostřel od 60 do 250 m, palebný průměr 60 protitankových min typu LANCE uložených v kontejnerech po 5 kusech
    Main armament:


    Anti-aircraft gun FN1 7.62 mm, diameter 500 firing cartridges,


    2x2 smoke generator caliber 80 mm grenade launcher



    Special Equipment:


    Demolition grenade caliber 142 mm, effective range of 30 to 300 m, diameter 5 pcs firing grenades,


    4x mine thrower caliber 139 mm, effective range from 60 to 250 m, diameter 60 firing anti-tank mines LANCE type stored in containers of 5 pieces
    Uživatelské státy:
    User States:
    Francie France
    Poznámka:
    Note:
    Brodivost
    - s přípravou do hloubky 2,27 m,
    - s nástavcem pro hluboké brodění do hloubky 4 m


    Měrný výkon 12,68 Kw/t.


    Výška při práci s jeřábovým výložníkem 8300 mm.
    Fording Depth
    - preparation to a depth of 106,3in,
    - with extension for deep fording depth of up to 157,5in


    Specific output 12.68 kW/t.


    Height of working with a crane boom 8300 mm.
    Zdroje:
    Sources:
    Zdroje:
    Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military Systém Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.


    Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 1. díl, vydala Military System Line s.r.o jako druhé nezměněné vydání v roce 1999, ISBN 80-85960-00-1.


    Časopis Tanky - kolekce pancéřových vozidel č.2 vydaný v roce 2007 redakcí PRESS-PYGMALION v Českém Těšíně


    www.primeportal.net
    encyclopedia.thefreedictionary.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85039#405371Verze : 0
    Avatar
    AMX-30 EBG (ženijní tank)



    Vývoj


    Ženijní tank AMX-30 EBG (Egin Blindé de Génie) vznikl na strojovém spodku středního tanku AMX-30B2. Byl vyvinut jako zabezpečovací ženijní prostředek pro bojové jednotky francouzské armády. Jeho vývoj začal v roce 1979. Sériová výroba byla zahájena v závodech francouzské firmy Atelier de Construction Roanne v roce 1984 a do výzbroje francouzské armády byl ženijní tank zařazen v roce 1985.



    Určení


    Ženijní tank AMX-30 EBG je určen k vytváření průchodů ve výbušných a nevýbušných zátarasech, k ničení bunkrů a opevnění protivníka, ke zřizování menších minových polí, k opravám a údržbě silničních komunikací v prostoru působnosti vlastních jednotek, k hloubení okopů pro bojovou techniku a k zemním pracem středního rozsahu. Může být využit i k vyprošťováni a odsunu uvázlé nebo poškozené techniky. Jeho předností je především velká všestrannost využití, mohutná výzbroj a velký dojezd až 650 km.



    Popis


    Ženijní tank AMX-30 EBG vychází ze strojového spodku středního tanku AMX-30B2. Původní věžoví komplet byl odstraněn a úpravou boků a stropu korby vznikl přepravní prostor pro osádku, čítající tři členy (velitel, řidič, ženista). Řidičský prostor se nachází v levé přední části přepravního prostoru. Je vybaven příklopem, se třemi periskopy.Ve střední části stropu se nachází věž stupňovitého tvaru. V její pravé části je stanoviště velitele a v levé ženisty. Její první stupeň tvoří mohutná lafeta, v jejímž středu je umístěn speciální demoliční granátomet ráže 142 mm. Lafeta dále nese čtyři minové vrhače ráže 139 mm, umístěné po dvou, po stranách demoličního granátometu. Druhý stupeň věže je tvořen dvěma periskopy, pravým pro velitele a levým pro ženistu. Na úrovni druhého stupně, na levé straně věže, se nachází příklop ženisty. Třetí stupeň věže je lehce vyvýšen nad úroveň příklopu ženisty. Tvoří samostatnou velitelskou věžičku, po obvodu tvořenou periskopy a s lafetou pro protiletadlový kulomet ráže 7,62 mm. Po obou stranách zadní části věže jsou umístěny dva zadýmovací granátomety ráže 80 mm. V zadní části korby se nachází motorový prostor, jehož strop tvoří plošinu, určenou k přepravě součástí vrtné soupravy, soupravy pro řezání dřeva, výstroje osádky a dalšího vybavení dle povahy právě plněných úkolů. V zadní části plošiny jsou umístěny dva rozměrné kontejnery na náhradní díly, nářadí a speciální přípravky, k provádění ženijních úkolů v poli. Nalevo od věže, na korbě tanku, je uložen zemní vrták. Na bocích korby po obou stranách vozidla jsou uchyceny soupravy tažných lan, kladek k navijáku a ženijního nářadí. V pravé přední části korby vedle řidičského prostoru je namontována otočná základna pro rameno výložníku o nosnosti 15 tun. Složené rameno výložníku je uloženo na pravé straně korby podél přepravního prostoru osádky a přepravní plošiny. Výfuky jsou umístěny na blatnících nad hnacími koly po obou stranách tanku.



    Pancéřová ochrana vyprošťovacího tanku


    Korba
    Čelní pancíř: 79 mm
    Boční stěny korby: 57 mm
    Zadní stěna korby: 30 mm
    Strop korby: 20 mm
    Dno korby: 20 mm


    Přepravní prostor osádky
    Čelo : 79 mm
    Boky: 42 mm
    Zadní stěna: 42 mm
    Strop: 20 mm


    Chrání osádku před střelami z malorážních děl, ručních zbraní a střepinami z dělostřeleckých granátů.



    Podvozek, motor a převodovka


    Podvozek tanku je tvořen pěti pojezdovými koly po obou stranách korby, odpružených torzními tyčemi. První čtyři kola jsou uspořádána po dvojicích do dvoukolových pojezdových podvozků, poslední je zavěšeno samostatně. První a poslední pojezdové kolo je vybaveno hydraulickým tlumičem. Hnací kolo je vzadu a napínací vepředu. Horní větev pojezdového ústrojí je tvořena pěti nosnými kladkami po obou stranách korby. Kolejový pás má 83 článků, váží 1580 kg a je široký 570 mm. Délka styčné plochy mezi pásem a terénem je 4 120 mm.


    Tank je poháněn modernizovaným 12válcovým vodou chlazeným přeplňovaným vícepalivový motorem Hispano – Suiza HS 110-2 o výkonu 507 kW při 2400 ot./min. Motor je vybaven silnějším turbokompresorem, který zvyšuje jeho výkon o 25 kW. Dále byl u motoru vylepšen systém chlazení. Motor může jako palivo využívat benzín, motorovou naftu nebo směs ropných derivátů a lihu, což během případného válečného konfliktu výrazně eliminuje potíže s dodávkami paliva.
    Motor tanku zajišťuje dobré manévrovací schopnosti. Byl projektován tak, aby mohl být v poli vyměněn třemi vycvičenými mechaniky za 45 minut.


    Pohonný systém tankuje je tvořen hydrokinetickým převodem s blokující spojkou, poloautomatickou převodovkou typu Minerva ENC-200 s 5 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a 1 vzad, dvojitými diferenciály a postraními převodovkami




    Výzbroj vozidla a systémy pro přežití osádky


    Hlavní výzbroj vozidla tvoří protiletadlový kulomet FN1 ráže 7,62 mm, určený k ochraně vozidla a osádky před živou sílou protivníka a nízko letícími cíli. Vezený palebný průměr činní 500 ks nábojů ráže 7,62 mm.
    Po obou stranách zadní části věže jsou umístěny dva zadýmovací granátomety ráže 80 mm. Jako munice se využívají dýmové granáty typu AFR FUM VIR G2.


    Vozidlo je vybaveno tlakovým filtroventilačním zařízením proti ZHN a automatickým protipožárním zařízením. V případě nočního přesunu může řidič nahradit prostřední periskop pasívním, elektrooptickým, infračerveným přístrojem OB-31-A.. Vozidlo je schopno bez přípravy brodit do hloubky 1,3 m, s přípravou do hloubky 2,27 m a s nástavcem pro hluboké brodění do hloubky 4 m.



    Speciální výzbroj



    Speciální výzbroj vozidla je tvořena demoličním granátometem ráže 142 mm, určeným k ničení polních opevněných staveb a zodolněných míst protivníka do vzdálenosti od 30 do 300 m. Vezený palebný průměr je 5 kusů granátů ráže 142 mm.
    Další speciální výzbrojí vozidla jsou 4 minové vrhače ráže 139 mm, s účinným dostřelem od 60 do 250 m, určené k vytváření především menších protitankových minových polí. Vezený palebný průměr je 60 protitankových min typu LANCE uložených v kontejnerech po 5 kusech.


    Speciální vybavení


    V čelní části korby je namontována hydraulicky ovládaná dozerová radlice. Může být vybavena šesti noži ke snadnějšímu rozrušování zeminy. Je určena k provádění zemních prací středního rozsahu, hloubení okopů pro bojovou techniku, údržbu cest v prostoru působnosti jednotek a k ukotvení vozidla při práci s navijákem nebo jeřábovým výložníkem.
    - max. pracovní výkon radlice je 120 až 250 m3/h
    - šířka radlice je 3 500 mm
    - výška radlice je 1 100 mm


    Hydraulicky ovládaný výložník vybavený speciálním nástavcem na uchopení a přenášení kmenů stromů, lze nahradit vrtákem pro vytváření zemních vrtů. Je učený k práci ze dřevem, odklízení překážek z cest, polomů, případně k zemním pracem.
    - max. nosnost jeřábového výložníku je 15 t,
    - pracovní rozsah výložníku při otáčení je 270 stupňů,
    - délka vyložení výložníku je 7 500 mm


    Hlavní naviják je určen k vyprošťování uvázlé nebo poškozené techniky, případně k odstraňování překážek z cest, samovyproštění apod. Je umístěn ve střední části korby mezi přepravním prostorem osádky a motorovým prostorem.
    - tažná síla navijáku je 20 t,
    - délka lana je 100 m,
    - průměr lana je 35 mm



    Souprava zemního vrtáku určena k provádění vrtů až do hloubky 3,0 m. Vrták lze nainstalovat na místo speciálního nástavce pro uchopení kmene stromů.
    - výkon až 10 vrtů za hodinu,
    - hloubka vrtu až 3,0 m,
    - průměr vrtu až 0,22 m



    Dále je vozidlo vybaveno:
    - soupravou pro řezání a zpracování dřeva,
    - soupravou vyprošťovacích přípravků a pomůcek,
    - soupravou kladek k navijáku,
    - soupravou ženijního nářadí,
    - přídavnou pohonnou jednotkou o výkonu 5 kW




    Zdroje:


    Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military Systém Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.


    Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 1. díl, vydala Military System Line s.r.o jako druhé nezměněné vydání v roce 1999, ISBN 80-85960-00-1.


    Časopis Tanky - kolekce pancéřových vozidel č.2 vydaný v roce 2007 redakcí PRESS-PYGMALION v Českém Těšíně


    www.primeportal.net
    encyclopedia.thefreedictionary.com



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85039#313780Verze : 0