Taylorcraft Auster AOP Mk.6

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 453 příspěvků vloženo, 1190 editováno a 441 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Taylorcraft Auster AOP Mk.6

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Taylorcraft Auster AOP Mk.6 Taylorcraft Auster AOP Mk.6
    Originální název:
    Original Name:
    Taylorcraft Auster AOP Mk.6
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1945-DD.MM.1946 Taylorcraft Aeroplanes (England) Ltd., Thurmaston
    DD.MM.1946-DD.MM.194R Auster Aircraft Ltd., Rearsby
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1945-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    312
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    01.05.1945
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    641 kg 1413 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    980 kg 2160 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.97 m 36ft
    Délka:
    Length:
    7.24 m 23ft 9in
    Výška:
    Height:
    2.55 m 8ft 4.5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    17.14 m2 184.5 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    de Havilland Gipsy Major 7 o výkonu 108 kW
    dvoulistá vrtule
    de Havilland Gipsy Major 7, power 145 hp
    two-bladed propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    199.6 km/h v 305 m 124 mph in 1000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    173.8 km/h v ? m 108 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    4.1 m/s 810 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4267 m 14000 ft
    Dolet:
    Range:
    450.6 km 280 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:














    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
    belmilac.wetpaint.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/Auster_AOP6
    www.aviation.technomuses.ca
    http://www.airwar.ru/enc/other/aop6.html
    www.flightglobal.com


    Podoba stroje VT979 z roku 2004
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85080#314082Verze : 0
    MOD
    Avatar
    stroj na snímku pochází z belgie, sloužil v belgické armádě (původní seriál RAF VT979)a byl vystavován ve zbarvení stroje belgické antarktické operace s číslem A2, stroj byl dříve vystavován v muzeu v Bruselu, fotky jsou ze roku 2008 ze Zeebruge


    zdroj : vlastní foto




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85080#314073Verze : 0
    Avatar
    Předevčírem jsem se byl podívat v VTM Lešany a ke svému úžasu jsem tam objevil jeden AOP.6, vystavený u východu jednoho z hangárů. Vlastnoruční nekvalitní fotografie přikládám (osvětlení v Lešanech nutno ocenit - dokonale nastavené tak, aby fotka byla mizerná s i bez použití blesku...).

    Podle níže uvedených stránek jde o stroj výrobního čísla 2835, Serial RAF VT996, který byl v listopadu 1947 převzat 369. perutí belgického letecva v Brasschaatu. Od února 1948 létal u 15. peruti, v roce 1954 byl převzat armádními leteckými složkami a používán k vlekání kluzáků. v prosinci 1957 byl vyřazen, později létal jako civilní OO-FDI. Od roku 1979 byl Auster uložen v bruselském leteckém muzeu, v roce 1993 byl vyměněn s muzeem ve Kbelích za Delfín. Někdy v nedávné době doputoval až do Lešan, kde zdobí expozici druhoválečné techniky.

    Zdroj:
    belmilac.wetpaint.com











    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85080#410699Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Několik detailů...








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85080#410703Verze : 0
    MOD
    Avatar
    commons.wikimedia.org



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85080#538831Verze : 0
    MOD