26.05.2009 - Indie zrušila nákup ruských tankovacích letadel Il-78

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 394 příspěvků vloženo, 1643 editováno a 418 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

26.05.2009 - Indie zrušila nákup ruských tankovacích letadel Il-78

    Avatar
    26.05.2009, 08:54:19 http://lenta.ru/news/2009/05/26/tanker/


    Indie zrušila nákup ruských tankovacích letadel Il-78


    VVS Indie odstoupily od nákupu dalších ruských tankovacích letadel Il-78, dodávaných od roku 2003, uvádí "Независимая газета" http://www.ng.ru/.
    Podle vyjádření představitelů VVS Indie ruská letadla neodpovídají předloženým požadavkům a místo nich budou pořízeny letadla Airbus A-330 MRTT, která vyrábí evropská společnost EADS (European Aeronautic Defence and Space Company) http://www.eads.com/. Tato tankovací letadla jsou ve výzbroji Velké Británie, Austrálie, Saudské Arábie a Spojených Arabských Emirátů. Vrchní maršál letectva Indie Fali Homi Major http://en.wikipedia.org/wiki/Fali_Homi_Major prohlásil, že hlavními příčinami odstoupení od Il-78 byly problémy s dodávkami náhradních dílů a zabezpečením poprodejního servisu. Podle jeho slov bude návrh kontraktu s EADS předložen vládnímu výboru pro bezpečnost v nejbližší době. První tankovací letadla Airbus A-330 MRTT mohou být nasazeny v Indii do služby během tří let po podpisu kontraktu.


    V roce 2007 vrchní velitel indického vojenského námořnictva Sureesh Mehta http://en.wikipedia.org/wiki/Sureesh_Mehta vyhlásil nutnost přehodnotit vojensko-technickou spolupráci s Ruskou federací ve spojitosti s vysokými náklady na údržbu ruské techniky.



    Parametr
    Il-78
    A-330 MRTT
    Rozpětí křídel, m
    50,50
    60,30
    Délka letadla, m
    49,59
    59,69
    Výška letadla, m
    14,76
    17,89
    Nosná plocha, m2
    300,00
    361,60
    Váha prázdného letadla, kg
    40 000
    120 500
    Maximální vzletová váha, kg
    190 000
    230 000
    Objem vlastních letových nádrží, l
    82 000
    111 300
    Typ motorů
    4x D-30KP
    2x General Electric CF6-80
    Tah, kgs
    4x 117,68
    2x 316
    Maximální rychlost, km/h
    850
    880 M=0,79
    Cestovní rychlost, km/h
    800
    860
    Rychlost při tankování, km/h
    400 až 600
    neudána
    Dolet, km
    7 300
    12 500
    Praktický dosah, km
    3 650
    neudán
    Praktický dostup, m
    12 000
    12 500
    Počet členů posádky
    6
    2 + 1
    Maximální náklad paliva, kg
    65 000
    92 000
    Typický náklad paliva v křídelních nádržích, kg
    14 800
    neupřesněno
    Typických náklad paliva v trupových nádržích, kg
    28 000
    neupřesněno



    Zdroje informace o TTD obou tankovacích letadel:
    http://www.airwar.ru/enc/craft/il78.html
    http://www.airwar.ru/enc/craft/mrtt.html


    Tankovací letadlo Iljušin Il-78. Fotografie z http://pilot.strizhi.info/wp-content/uploads/2007/03/CIMG0878_sm.jpg

    Tankovací letadlo Airbus A-330 MRTT. Fotografie z http://www.airwar.ru/image/idop/craft/mrtt/mrtt-8.jpg
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85121#314263Verze : 0
    Avatar
    Ja osobne by som to zrušenie nevidel až také horúce. Zatiaľ sa neuvádzalo, že by došlo k podpisu kontraktu s EADS. Troška mi to zaváňa snahou Indov "pracovať" s cenou IL-78MKI, prípadne "vydupkať" si u Rusov nejaké iné výhody.Uvádzané je, že "ruská ponuka nespĺňa niektoré požiadavky", ale nevie sa aké. Uvádzané vyjadrenia o problémoch s náhr. dielmi a servisovaním, sú skôr všeobecného charakteru a nie ako hlavná príčina možného neúspechu tohto typu, aspoň som sa to zatiaľ nikde nedočítal. No možno sa samozrejme mýlim, ale doteraz im to nejak výrazne nevadilo a stále patria medzi najväčších odberateľov ruských zbraní.


    IL-78MKI by mala mať oproti pôvodnej IL-78M niektoré zmeny - motor PS-90A-76, elektroniku Indického a Izraelského pôvodu a niektoré parametre by mali byť mierne lepšie ako u pôvodnej verzie.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85121#314275Verze : 0
    Avatar
    není sebemenších pochyb.
    Já jsem jenom přeložil tyto údaje a pokud na to půjdu klasickým selským rozumem, vychází mně z toho více méně jednak to, co píšeš.
    Vedou mne k tomu ještě tyto úvahy:
    - personál je na tento typ techniky (ruské) vycvičen, pokud by nastala změna, musel by se vycvičit na techniku novou a to úplně od základů
    - určitou dobu ještě stávají Il-78 budou sloužit, to by znamenalo zdvojení všeho pro oba typy tankovacích letadel
    - spousta přípravků a udělátek zůstává při zachování výrobce zcela bez pochyby stejných, rozšíření není tak dramatické při přechodu na kvalitativně novější typ jako při přechodu na úplně jiný typ od jiného výrobce
    - no a dalo by ještě dost dlouho pokračovat, proč dodavatele neměnit...
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85121#314276Verze : 0
    Avatar
    Bohužel tyhle "logické" úvahy jsou celkem o ničem. Mohou sice být pravdivé, ale stejně snadno najdete důvody proč by to mělo být opačně. Personál je stejně vycvičen jen pro současný počet a nový by se cvičil tak jako tak, takže ho cvičit na nový typ není nárůst čiností, To že bude sloužit stávající typ je normální, to že vedle něj se objeví nový a s jinými přípravky je běžné a stejné to bylo třeba když v Indii končily Gnaty, Maruty a podobně, takže tenhle argument by nevedl nikam. Ano jistě je spousta přípravků v rámci jednoho výrobce použitelných pro další typ, ale opět nelze se tím vázat a pokud to vychází líp je logické učinit tenhle krok. Zkuste si spočíst co je levnější, mít třeba 5 strojů které dokážu udržovat, takže pořád budou alespoň 4 připravené, nebo pro stejný počet připravených jich mít třeba 8 abych vykompenzoval dodávky ND. Bohužel právě dodávky ND byly u rusů častým problémem a v řadě letectev to došlo až k tomu že se kanibalizovaly některé stroje aby zbytek byl letuschopný. Takže bych tu oficiální verzi s náhradními díly nepodceňoval, klidně to může být pravda a ekonomicky to může s airbusy vycházet zajímavěji. Nevylučuji že je to snaha zatlačit na rusy, ale spíš je to snaha dostat lepší typ, indové se nikdy nevázali na jediného dodavatele a brát i z Evropy pro ně není problém.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85121#314289Verze : 0
    Avatar
    Tiež si myslím že za tým je niečo viac, jednak jednania o cene Il-78 a na druhej strane India má asi 60 Mirage 2000, možno potrebuje niečo na ne, tak dodala Francúzom trochu nádeje do rozšírenia spolupráce, prípadne aby povzbudila Dassault v tendri s ich Rafale.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85121#314302Verze : 0
    Avatar
    S tými Mirage sa mi to nezdá, lebo IL-78M a vyššie, majú na dopĺňanie paliva pody UPAZ-1, ktoré spĺňajú štandardy MIL-C-25162 a umožňujú dopĺňanie paliva pre: Mirage 2000,Mig-29,Su-30,F-18 atď.


    Čo sa týka problémov s náhradnými dielmi, to bol problém hlavne 90. rokov a nie len v Rusku, ale týkalo sa to všetkých postsoc. krajín. No v Rusku to bolo najmarkantnejšie, lebo tam sa nielen podniky privatizovali a zanikali, ale vo veľa prípadoch ostávali subdodavatelia za hranicami a to bola veľká galiba. Až zlepšenie v tejto oblasti, umožnilo Rusku vyšplhať sa na druhé miesto v predaji zbraní a na prvé miesto v počte predaných zbraní. Samozrejme dôvodov je viacej, ale tento bol dosť výrazný, lebo v 90. rokoch práve problémy so servisovaním a náhr. dielmi neumožnili Rusku uzatvoriť viacej obchodov a tlačili sa hlavne cenou.


    Ak to s EADSom vyjde, tak budú IAF využívať dosť dlhú dobu naraz dva typy tankerov, lebo IL-78MKI nie je starý / prvé sa dodávajú od 2003 / a ani zastaralý / nové motory, elektronika /.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85121#314336Verze : 0
    Avatar
    Malé doplnenie. Oficiálne výsledky tendra majú byť oznámené až v novembri 2009. Do toho dátumu odmietajú predstavitelia Rosoboronexportu podať k tejto téme konkrétnejšie vyhlásenie, okrem - "Všetky požiadavky Indickej strany môžu byť k tomuto termínu splnené".


    Celé haló o "víťazovi" tohto tendra spustil hlavný veliteľ IAF, Fali Homi Major, ktorý svoje názory vyjadril v lokálnom denníku "Hindustan..." a už to išlo. Žiadne oficiálne vyjadrenie, len jeho osobný názor. Tento pán je známi svojím značným odporom voči Ruskej vojenskej technike. Jeho odchod do dôchodku je naplánovaný na 31.5.2009 a jeho nástupca by mohol mať iný názor na vec.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/85121#314486Verze : 0