No. I Lincoln Machine

The Tritton Machine
První vozidlo navržené ke splnění požadavků vydaných v memorandu z 9. června 1915.
Výbor pro pozemní lodě admirality (Admiralty Landship Committee) požadoval rychlost 4 mph (6,4 km/h), autonomnost po dobu 6 hodin, schopnost překročit stěnu vysokou 5 stop (1,52 m) se sklonem 45o a zákop široký 8 stop (2,44 m).

Osádka měla být šestičlenná, výzbroj mělo tvořit lehké dělo a dva kulomety. Pancéřování mělo chránit před střelami z pušek a střepinami.

K pohonu sloužil standardní motor Foster-Daimler se zdvihovým objemem 13 000 cm3 s výkonem 78 kW, výkon byl přenášený přes kuželovou spojku na dvoustupňovou převodovku Foster a přes difernciál na podvozek vybavený pásy Bullock. To při celkové hmotnosti vozidla 14 733 kg, stačilo k dosažení rychlosti 3,5 mph (5,6 km/h).

Řízení bylo možné přibrzďováním diferenciálů nebo natáčením dvou velkých ocelových řídících kol, připevněných k zádi vozidla. Jednoduchá krabicovitá korba nesla na stropním plátu otočnou věž s maketou 2 liberního kanonu (40 mm). Osádku vozidla tvořilo 4-6 mužů.

Zdroje:
David Fletcher; British Mark I Tank 1916; Osprey New Vanguard 100 ISBN 1841766895
Jacek Stolarz; Czolgi Brytyjskie 1914-1918; Militaria 30
David Fletcher; The British Tanks 1915-1919; Crowood Press Ltd.; ISBN 1861264003
URL : https://www.valka.cz/No-I-Lincoln-Machine-t85182#314696 Verze : 0
První zkušební jízda byla provedena 9. září v areálu Fosterovy továrny a hned vyšly najevo první nedostatky. Prvním problémem byla větší délka vozidla a tím i větší styčná délka pásů se zemí.
Vozidlo mělo problémy se zatáčením. Naštěstí si William Tritton věděl rady a přišel s poměrně jednoduchou úpravou, která problém vyřešila.


Spodní strana pojezdového ústrojí nebyla rovná, ale prohnutá. On sám tomu říkal "fish belly" (rybí bříško). Za normálních podmínek bylo ve styku se zemí kolem 6 článků na každé straně. Na měkčím podloží se dostaly do kontaktu se zemí další a tím došlo ke snížení měrného tlaku a vozidlo dále nezapadalo.
URL : https://www.valka.cz/No-I-Lincoln-Machine-t85182#314698 Verze : 0
No. I Lincoln Machine ve své první verzi s plochou spodní částí pásů.
No. I Lincoln Machine -


URL : https://www.valka.cz/No-I-Lincoln-Machine-t85182#314697 Verze : 0
No. I Triton Machine po úpravě
prohnutí spodní části pásů je jasně vidět
No. I Lincoln Machine -


URL : https://www.valka.cz/No-I-Lincoln-Machine-t85182#314699 Verze : 0
Fotografie ze zkoušek No. I Lincoln Machine s upravenými pásy. Plachty měly zamaskovat skutečný účel vozidla.

www.facebook.com

No. I Lincoln Machine -


No. I Lincoln Machine -


URL : https://www.valka.cz/No-I-Lincoln-Machine-t85182#314700 Verze : 1

Diskuse

Název Lincoln Machine by se vztahoval k místu, kde byl tank vyroben, tedy u firmy William Foster & Co. Ltd., sídlící v Lincolnu.


Jméno Little Willie použité u dalšího následovníka byla narážka na německého císaře Viléma. Poprvé ji měl použít Lt. Col. Ernest "Eyewitness" Swinton, britský armádní novinář, při předvádění tanku 11. září 1915.
URL : https://www.valka.cz/No-I-Lincoln-Machine-t85182#65501 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více