Micubiši J2M4 32 Raiden [Jack]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 407 příspěvků vloženo, 2116 editováno a 267 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Micubiši J2M4 32 Raiden [Jack]

Mitsubishi J2M4 Model 32 Raiden / 雷電三二型(J2M4)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Micubiši J2M4 32 Mitsubishi J2M4 32
    Originální název:
    Original Name:
    三二型
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1944-DD.MM.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1944-DD.MM.1944
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 (první prototyp ze dvou)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.08.1944
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2547 kg 5615 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3465 kg 7639 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3947 kg 8702 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,800 m 35ft 5,19in
    Délka:
    Length:
    9,945 m 32ft 7,54in
    Výška:
    Height:
    3,945 m 12ft 11,31in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,05 m2 215.82 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    172,82 kg/m2 35.4 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Micubiši MK4R-C Kasei 23c (Ha32-23c) turbokompresor Micubiši
    vzletový výkon 1 342 kW (1825 k) a 1 044 kW (1420 k) ve výšce 9 300 m
    Vrtule: čtyřlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 350 mm
    Mitsubishi MK4R-C Kasei 23c (Ha-32-23c) fourteen-cylinder air-cooled radial turbocharged Mitsubishi, rated at 1,800 hp for take-off, and 1,401 hp at 30,512 ft,
    driving a four-blade constant-speed metal propeller of 10ft 11,88in diameter
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    570 l + 400 l v přídavné nádrži
    60 l oleje
    125.3 UK gallons and 88 UK gallons in drop tank
    13.2 UK gallons Oil
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    583 km/h v 9300 m 358.5 mph in 30512 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    370 km/h v 3000 m 229.9 mph in 9843 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    18,9 min do 10000 m 18,9 min to 32808 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11500 m 37730 ft
    Dolet:
    Range:
    930 km 577.9 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kanón Type 99 model 1 ráže 20 mm –v trupu za kabinou pro střelbu šikmo vzhůru pod úhlem 30° - po 150 nábojích
    2x pevný kanón Type 99 model 2 ráže 20 mm v křídlech po 210 nábojích
    2x 60 kg pum
    Two fuselage-mounted oblique-firing 0.79 in Type 99 Model 1 cannon, 150 rpg and
    two wing-mounted 0,79 in Type 99 Model 2 cannon, 210 rpg
    External stores: two 132 lb bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    Robert Peczkowski; Mitsubishi J2M Raiden; Stratus; 2004 Polsko
    www.century-of-flight.net
    http://airu.ru/content/view/452/81/
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8538#97150Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mitsubishi J2M4 Model 32


    Historie:
    Továrna Mitsubishi Jukogyo K. K. vyrobila dva prototypy výškového stíhače, který byl poháněn motorem Mitsubishi Kasei 23c MK4R-C.
    První prototyp používal k přeplňování motoru turbokompresor Mitsubishi, ten umožnil dasažení výkonu 1 420 koní až do výšce 9 300 m a zde byla dosažena rychlost 582 km/hod.
    Poprvé bylo u Raidenů ve výrobě použito šikmo uložených zbraní v trupu (kanóny Type 99 ráže 20 mm). Další dva až čtyři kanóny byly uloženy v křídlech.
    K výrobě této výškové verze však nedošlo, protože motor nebyl spolehlivý. Po zástavbě motoru M4KU-A Kasei 26a, který byl přeplňován třístupňovým mechanickým kompresorem vznikl typ J2M5 33, který byl mimochodem nejrychlejší z Raidenů 615 km/hod. Pro porovnání výkon motoru přeplňovaného mechanickým kompresorem byl 1 310 koní ve výšce 7 200 m.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8538#108386Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Nákres pravé strany s detailem turbokompresoru.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8538#108387Verze : 0
    MOD
    Avatar
    a jedna fotografie


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8538#113089Verze : 0
    MOD