AVS
Univerzální evakuační a jeřábové vozidlo určené:
- pro vyprošťování a odsun uvázlé, zapadlé, zavalené, převrácené nebo jinak poškozené kolové techniky vlečením na tyči, v polonaložené poloze nebo odsunem na podvalníku
- pro poskytování technické pomoci a provádění vytipovaných jeřábnických prací při opravách této techniky v polních podmínkách
- pro provádění technického průzkumu prostorů činnosti této techniky
Nástavba je otočně uložena na strojovém spodku těžkého terénního automobilu Tatra 815 VP33 24 235 6x6.1R, který rovněž zajišťuje pohon hydrostatického systému nástavby, pohon svařovacího a řezacího zařízení a zdroj elektrické energie pro elektroinstalaci nástavby.
Vyprošťování se provádí především směrem dozadu, kdy je možné pro využití tažné síly navijáku využít také reakce kotvy vozidla. Vyprošťovací sílu je možno ztrojnásobit pomocí kladnic pro znásobení tahu. Jeřábová činnost vozidla je stabilizována čtyřmi sklopnými opěrami, je omezena jednoduchým pevným výložníkem. Odsun v polonaložené poloze se provádí na přepravním jednonápravovém podvozku PT-10, který je v transportní poloze přepravován na plošině vozidla.
Pro odsun techniky a pro poskytování technické pomoci je vozidlo vybaveno vázacími prostředky, opravárenským nářadím, náhradními díly, pracovním stolkem se svěrákem, svařovacím a řezacím zařízením, ženíjním nářadím včtně motorové pily, prostředky pro radiové spojení, pro práci v noci a pro provádění průzkumné činnosti.
Prostředek byl zaveden do výzbroje Československé lidové armády v roce 1988. Sériová výroba se nerealizovala
Univerzální evakuační a jeřábové vozidlo určené:
- pro vyprošťování a odsun uvázlé, zapadlé, zavalené, převrácené nebo jinak poškozené kolové techniky vlečením na tyči, v polonaložené poloze nebo odsunem na podvalníku
- pro poskytování technické pomoci a provádění vytipovaných jeřábnických prací při opravách této techniky v polních podmínkách
- pro provádění technického průzkumu prostorů činnosti této techniky
Nástavba je otočně uložena na strojovém spodku těžkého terénního automobilu Tatra 815 VP33 24 235 6x6.1R, který rovněž zajišťuje pohon hydrostatického systému nástavby, pohon svařovacího a řezacího zařízení a zdroj elektrické energie pro elektroinstalaci nástavby.
Vyprošťování se provádí především směrem dozadu, kdy je možné pro využití tažné síly navijáku využít také reakce kotvy vozidla. Vyprošťovací sílu je možno ztrojnásobit pomocí kladnic pro znásobení tahu. Jeřábová činnost vozidla je stabilizována čtyřmi sklopnými opěrami, je omezena jednoduchým pevným výložníkem. Odsun v polonaložené poloze se provádí na přepravním jednonápravovém podvozku PT-10, který je v transportní poloze přepravován na plošině vozidla.
Pro odsun techniky a pro poskytování technické pomoci je vozidlo vybaveno vázacími prostředky, opravárenským nářadím, náhradními díly, pracovním stolkem se svěrákem, svařovacím a řezacím zařízením, ženíjním nářadím včtně motorové pily, prostředky pro radiové spojení, pro práci v noci a pro provádění průzkumné činnosti.
Prostředek byl zaveden do výzbroje Československé lidové armády v roce 1988. Sériová výroba se nerealizovala