Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 302 příspěvků vloženo, 1398 editováno a 290 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Micubiši G3M2b 22B [Nell]

Mitsubishi G3M2b Model 22B / 三菱 G3M2b・九六式陸上攻撃機二二型

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Micubiši G3M2b model 22B Mitsubishi G3M2b Model 22B
    Originální název:
    Original Name:
    九六式陸上攻撃機二二型
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1941-DD.MM.1941 Nakajima Aircrafts, Ltd., Koizumi /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.MM.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    asi 78
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    7
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    5150 kg 11354 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    8000 kg 17637 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    10300 kg 22708 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    25,000 m 82ft 0,25in
    Délka:
    Length:
    16,450 m 53ft 11,63in
    Výška:
    Height:
    3,685 m 12ft 1,08in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    75,00 m2 807.29 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    107,0 kg/m2 21.92 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Micubiši Kinsei 45 (Ha-33-45) o vzletovém výkonu 735 kW (1000 k) při 2 550 ot/min, výkon 787 kW (1070 k) v h= 4 180 m
    Vrtule: trojlistá HS CS-16 kovová stavitelná (23,5°- 29°) o průměru 3 200 mm
    Mitsubishi Kinsei 45 rated at 976 hp at 2,550 rpm for take-off and 1,055 hp at 13,780 ft,
    driving Hamilton Standard CS-16 three-blade variable-pitch (23,5°- 29°) metal propeller of diameter 10.5ft
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3 874 l 852 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    373 km/h v 4180 m 231.8 mph in 13714 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    260 km/h v 3000 m 161.6 mph in 9843 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8,3 min do 3000 m 8,3 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9130 m 29954 ft
    Dolet:
    Range:
    1500 km 932.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    4670 km 2901.8 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kanón Type 99 Model 1 ráže 20 mm v horním kapkovitém střelišti
    3-4x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
    1x ve výsuvné střelecké věži na hřbetě před kapkovitým střelištěm
    2x v bočních kapkovitých střelištích
    1x v kabině pro střelbu z bočních oken (tato zbraň byla doplňková)
    Pumy nebo torpédo: do 800 kg na závěsech pod trupem (12x 60 kg nebo 2x 250 kg nebo 1x 500-800 kg)
    One flexible 0,79in Type 99 Model 1 cannon in a dorsal turret, and one flexible 0.303in Type 92 machine-gun in each of the lateral blisters and a retractable dorsal turret. A fourth flexible 0,303in Type 92 machine-gun could be fired from cockpit windows
    Bomb-load: one 800 kg torpedo or 800 kg of bombs carried externally under the fuselage.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    九六式陸上攻撃機二二型 / Shiki rikujo kogekiki / Námořní útočný bombardér Type 96 Model 22B
    Spojenecké kódové jméno Nell
    九六式陸上攻撃機二二型 / Shiki rikujo kogekiki / Type 96 Model 22B Land-based Attack Aircraft
    Allied reporting name "Nell"
    Upper and belly turrets substituted for one upper turret, glass side positions
    Zdroje:
    Sources:
    Rene J. Francillon Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War; Naval Institute Press, Annapolis, rok 1979.
    William Green, Famous Bombers of the Second World War, Second Series; Hanover House, Garden City, NY; rok 1960.
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    Famous Airplanes Of The World, No. 91, Type 96 Attack Bomber, BUNRINDO Co., Ltd., ISBN4-89319-089-X
    www.historyofwar.org
    http://www.combinedfleet.com/ijna/g3m.htm
    http://www.go2war2.nl/artikel/531
    www.warbirdsresourcegroup.org
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_G3M
    www.aviastar.org
    www.aircraftresourcecenter.com
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8548#97167Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mitsubishi G3M2b 22B
    - / Chi-ko / Nell
    九六式陸上攻撃機二二型 / Shiki rikujo kogekiki / Námořní útočný bombardér Type 96 Model 22B


    Historie:
    Tato verze nahradila koncem roku 1940 ve výrobě předešlou verzi G3M2 model 21. Do výroby této verze se zapojila továrna Nakajima Hikoki K. K., protože mateřská továrna v Mitsubishi Nagoji ukončila v únoru 1941 výrobu (238 letadel G3M2 22) a přecházela na výrobu modernějších středních bombardérů G4M1. Výroba v Nakajima se rozeběhla od dubna 1941 a dála zde několik set (odhadem 150 – 200) letadel této verze, za několik měsíců byla potom nahrazena modernějším G3M3 23.
    Hlavním důvodem pro zavedené nové verze označené G3M2 model 22 byly ztráty starších verzí při jejich dlouhých bombardovacích náletech v Číně. Bombardéry měly neúčinnou výzbroj a japonské stíhačky je nedokázaly ochránit, protože měly zcela nedostačující dolet pro doprovodné lety.
    Kaigun Koku Hombu se tuto nemilou situaci snažilo řešit jednak nákupem doprovodných stíhaček ze zahraničí (A8V1), zahraniční stíhačky však nesplňovaly požadavky japonského námořního letectva, jistým zlepšením bylo zavedení nové verze stíhačky A5M4, která měla delší dolet díky podvěšené přídavné nádrži. Naopak jako neúčinné a scestné řešení se projevilo zavedení doprovodných „létajících křižníků“ G6M1.
    Nejrychlejším řešením byla tedy úprava samotného bombardéru, bylo odstraněno problematické spodní výsuvné střeliště, které bylo osádkami málo používáno pro jeho velký aerodynamický odpor. Přední hřbetní výsuvná střelecká věž byla zachována, ale zadní střelecká věž. byla nahrazena velkým kapkovitým střelištěm s kanónem ráže 20 mm, na boky potom přibyla kapkovitá boční střeliště s kulomety ráže 7,7 mm. Osádky potom mnohdy doplnily tuto výzbroj ještě jedním kulometem typu 89 v přední kabině, střelby byla potom vedena bočními okénky. Tato verze byla poměrně úspěšná a zapojila se do počátečních bojů v Pacifiku, později byla upravována pro transportní a dopravní účely.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8548#113825Verze : 0
    MOD
    Avatar
    a fotografii


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8548#113829Verze : 0
    MOD
    Avatar
    přidám výkres


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8548#113827Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ... kamuflážní schéma ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8548#113828Verze : 0
    MOD