Heinkel He 111 Z-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 337 příspěvků vloženo, 1900 editováno a 249 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Heinkel He 111 Z-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Heinkel He 111 Z-1 Heinkel He 111 Z-1
    Originální název:
    Original Name:
    Heinkel He 111 Z-1
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.02.1941-DD.MM.1942 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Rostock-Marienehe /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1941-DD.MM.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    10 + 2 prototypy / prototypes
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1941 (prototypy / prototypes He 111 Z V1 + He 111 Z V2)
    Osádka:
    Crew:
    7
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    21300 kg 46958 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    24600 kg 54234 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    28375 kg 62556 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    35,40 m 116ft 1,7in
    Délka:
    Length:
    16,40 m 53ft 9,66in
    Výška:
    Height:
    4,00 m 13ft 1,47in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    147,44 m2 1587.03 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    166,85 kg/m2 34.17 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    5
    Typ:
    Type:
    Jumo 211 F-2 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctválec o vzletovém výkonu 986 kW (1 340 k).
    Vrtule trojlisté VDM s konstantní rychlostí o průměru 3 500 mm.
    Jumo 211 F-2 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine rated at 1,322 hp for take-off,
    drivig a three-bladed constant-speed propellers of diameter 137.8 inchs.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    4 400 - 8 220 l 938 - 1,808 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    437 km/h v 6000 m 272 mph in 19685 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    394 km/h v ? m 245 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    30,0 min do 9000 m 30,0 min to 29528 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10200 m 33465 ft
    Dolet:
    Range:
    2400 km 1491.3 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    4000 km 2486 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kanón MG FF ráže 20 mm v předním střelišti pravého trupu,
    1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm v předním střelišti levého trupu,
    1x pohyblivý kulomet MG 131 ráže 13 mm ve hřbetních střelištích obou trupů,
    1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm ve spodních vanách obou trupů,
    1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm v bočních střelištích v obou trupů.

    Později byly kulomety typu MG 15 nahrazeny účinnějšími kulomety MG 81 nebo MG 131.

    One flexible forward-firing 0.79 inch MG FF cannon in the bow position in right fuselage,
    one flexible forward-firing 0.31 inch MG 15 machine-gun in the bow position in left fuselage,
    one flexible rearward-firing 0.51 inch MG 131 machine-gun in the dorsal positions in both hulls,
    one flexible rearward-firing 0.31 inch MG 15 machine-gun in the ventral positions in both hulls,
    one flexible rearward-firing 0.31 inch MG 15 machine-gun in the side positions in both hulls.

    Later were the machine-guns Type MG 15 replaced a more performance machine-guns MG 81 or MG 131.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    letová vytrvalost: 10,0 h endurance: 10 hours
    Zdroje:
    Sources:
    Griehl, M.: Heinkel He 111 H Varianten, Flugzeug Profile 18
    Punka, G.: Heinkel He 111 in Action, Squadron-Signal Publications, 2002
    Michulec, R.: Heinkel He 111, AJ-Press, 1993
    Stachura, P., Zazvonil, J., Haladěj, D.: Heinkel He 111, Modelpres, 1994
    http://de.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_111
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8583#24722Verze : 0
    Avatar
    Letouny He 111 Z-1 byly provozovány u eskadry LLG 2 od roku 1943, kde sloužily k tahání kluzáků Gotha Go 242 při zásobování německých jednotek na Kubáni. Většina z He 111 Z-1 však byla poškozena nebo zničena kvůli nehodám na nevhodných ruských letištích a kvůli činnosti nepřítele. Na podzim 1944 (poté, co ztratila značnou část z provozovaných He 111 Z-1) byla LLG 2 rozpuštěna.








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8583#114794Verze : 1
    Avatar
    Heinkel He 111 Z-1


    Stručná historie:


    Německý pětimotorový vlečný letoun He 111 Z-1 zcela jistě patřil k velmi nevšedním letounům, které používala německá Luftwaffe. Za jeho vznikem stál generál Ernst Udet, který při pracovní návštěvě továrny Ernsta Heinkela v Rostoku, dostal nápad spojit dva letouny He 111 a v místě spojení přidat pátý motor. Tak velký vlečný letoun potřebovala Luftwaffe pro své obrovské kluzáky Messerschmitt Me 321, ty pro svůj let dosud potřebovaly trojspřeží Messerschmittů Bf 110, což však byla značně riziková záležitost. Profesor Heinkel se tohoto nápadu ujal a na podzim roku 1941 již vzlétl první ze dvou prototypů He 111Z V-1 "Zwilling" (Dvojčata).


    Vlečný letoun He 111 Z vznikl spojením dvou letounů He 111 H-6, spojeny byly pouze křídlem, ocasní plochy zůstaly zachovány, stejně jako kompletní podvozky obou původních letadel. Spojení křídel, nebylo určitě jednoduchou záležitostí, jak by se na první pohled zdálo, celá vnitřní část křídel musela být nově přepracována, původní vzepětí muselo být odstraněno a původní eliptické křídlo bylo napojeno na nový obdelníkový centroplán s pátým motorem. První pilot seděl v levém trupu a ze své kabiny ovládal všech pět motorů, řízení a podvozek své poloviny, druhý pilot ze své kabiny v pravém trupu ovládal řízení a podvozek své poloviny. V levé polovině byl ještě mechanik, střelec, a letovod, v pravém trupu byl vedle druhého pilota ještě mechanik a střelec.


    Zkoušky obou prototypů V-1 a V-2 proběhly hladce a takřka bez problémů, což je obdivuhodné již jen s ohledem na vedení spousty táhel řízení letounu a ovládání motorů.
    Na samém konci roku 1941 objednala Luftwaffe stavbu deseti sériových letadel, továrna Heinkel A. G. na jaře roku 1942 dodala poslední z nich, tyto letouny byly sestaveny z komponentů He 111 H-6 a He 111 H-16. Každý letoun měl zřejmě odlišnou výzbroj, ta se ostatně měnila během operační činnosti.
    Heinkel He 111 Z-1 vzlétl i s Messerschmittem Me 321 v závěsu za pomocí až šesti raketových motorů Walter. "Zwilling" často tahal i dva nákladní kluzáky Gotha Go 242. Pro dlouhé přelety bylo možno podvěsit pod oba trupy letounu celkem čtyři přídavné palivové nádrže po 900 litrech, celková zásoba paliva potom činila 8 250 litrů.


    Vlečné letouny spolu s kluzáky Me 321 Gigant byly poměrně dlouho na základně ve Francii, kde se připravovala operace Herkules, což mělo být obsazení ostrova Malta, později probíhaly přípravy na obsazení Astracháně a Baku, v lednu 1943 měly pomoci se zásobováním německých vojsk u Stalingradu, nakonec se zúčastnily zásobování německého předmostí na Kubáni, na zpáteční cestu odvážely raněné vojáky, vlečný letoun pojal 30 vojáků a kluzák sto i více... Na jaře 1943 byly tyto letouny staženy do Německa a později zase do Francie. Nějakou dobu se uvažovalo o výsadkové operaci na Sicílii, ale k té již nedošlo, protože zde nebyla vhodná letiště. Jednotka „Zwillinge“ byla rozpuštěna v roce 1944, v té době měla ve výzbroji pouhé čtyři letouny He 111 Z.


    Použité prameny:
    Krysztof Janowicz, Heinkel He 111 vol.I, Kagero 3003, Monografie / Monograph, Polish and English Publication, Lublin ISBN 83-89088-26-6
    Krysztof Janowicz, Heinkel He 111 vol.II, Kagero 3008, Monografie / Monograph, Polish and English Publication, Lublin 2004, ISBN 83-89088-43-6
    L+K 24/1976, Václav Němeček, Letadla 39-45, HEINKEL He 111 Z
    http://www.airwar.ru/enc/cww2/he111z.html
    archiv autora



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8583#398820Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Čelný pohľad.


    zdroj:
    http://imgbucket.com/pages/h/heinkel-he-111z/


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8583#534005Verze : 0
    MOD
    Avatar
    www.ebay.de


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8583#561746Verze : 0
    MOD