Ha-214 Ru / MK10C (Ha-42-21 Ru)

ハ214ル . MK10C (ハ42-21ル)
     
Název:
Name:
Micubiši Ha-214 Ru (Ha-42-21 Ru) Mitsubishi Ha-214 Ru (Ha-42-21 Ru)
Originální název:
Original Name:
三菱 ハ214ル (ハ42-21ル. MK10C)
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor radial engine
Výrobce:
Producer:
三菱重工業株式会社 - Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki-Kaisha, Kobe
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Použití:
Use:
Projekty: Nakajima Ki-87-II a Kawasaki Ki-91
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
18
Hmotnost:
Weight:
1235 kg 2723 lb
Celková délka:
Overall Length:
2359 mm 7ft 8,87in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1340 mm 4ft 4,75in
Celková výška:
Overall Height:
- mm -
Vrtání:
Bore:
150 mm 5,91in
Zdvih:
Stroke:
170 mm 6,69in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
54,1 l 3301.38 cu in
Palivo:
Fuel:
benzín a oktanovým číslem 90
Gasoline with an octane rating 90.
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
nízkotlaké vstřikování paliva Direct low-pressure fuel injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,7 : 1 6,7 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování turbokompresorem Supercharger: turbocharger
Chlazení:
Cooling:
vzduchem Air-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1839 kW při 2600 ot/min 2466.1 bhp at 2600 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
vzletový 1 839 kW (2 500 k) při 2 600 ot./min při plnícím tlaku 0,667 baru (+500 mm Hg),
maximální 1 692 kW (2 300 k) v h= 2 000 m při 2 500 ot./min a plnícím tlaku 0,4 baru (+300 mm Hg) a
1 478 kW (2 010 k) v h= 9 600 m při 2 500 ot./min a plnícím tlaku 0,4 baru (+300 mm Hg).


Motor byl vybaven zařízením pro vstřik vody a metanolu.


Ventilový rozvod OHV, jeden sací a jeden výfukový ventil v každé hlavě válce.


Námořní letectvo tento motor označovalo Micubiši MK10C
Power output:
Take-Off 2,466 hp at 2,600 rpm boost +9.668 psi.
Combat 2,269 hp at 2,500 rpm at 6,562 ft boost +5.801 psi and
1,983 hp at 2,500 rpm at 31,496 ft boost +5.801 psi.


Water methanol injection.


Valvetrain: Overhead valve, one inlet and one exhaust valve per cylinder, pushrod operated.


The engine was adopted by Japanese Navy so it got designation Mitsubishi MK10C
Zdroje:
Sources:
Matsuoka Hisamitsu and Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9.
http://ja.wikipedia.org/wiki/
http://rikukaigunki.nobody.jp/engine/mitubisi.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Ha-214-Ru-MK10C-Ha-42-21-Ru-t85911#317756 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více