Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 326 příspěvků vloženo, 1083 editováno a 361 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Blohm & Voss BV 40

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Blohm & Voss BV 40 Blohm & Voss BV 40
    Originální název:
    Original Name:
    Blohm & Voss BV 40
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1944-DD.08.1944 Blohm & Voss, Abt. Flugzeugbau, Hamburg /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1944-DD.08.1944
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    7
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    06.05.1944
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kluzná ližina skid
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    837 kg 1845 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    950 kg 2094 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    7,90 m 25ft 11,01in
    Délka:
    Length:
    5,70 m 18ft 8,4in
    Výška:
    Height:
    1,63 m 5ft 4,17in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    8,70 m2 93.65 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    žádný none
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    0
    Typ:
    Type:
    - -
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    - -
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    5501) km/h v ? m 341.8 1) mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ~9002) km/h v ? m ~559.2 2) mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    123) min do 7000 m 123) min to 22966 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kanon MK 108 ráže 30 mm 2x 30 mm MK 108 cannon
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    1) maximální rychlost při vlekání
    2) maximální rychlost klouzání
    3) při vleku za Bf 109
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Pejčoch, Ivo. Blohm und Voss BV 40, HPM 1992/06
    Nowarra, Heinz J. Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2
    Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4
    Griehl, M.: X-Planes: German Luftwaffe Prototypes 1930-1945, Frontline Books, 2012, ISBN: 184832555X
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8596#522529Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Blohm & Voss BV 40


    Unikátna kuriozita akou bol stíhací klzák BV 40 bola odozva na prvé americké denné nálety začiatkom roku 1943. Podľa predstáv tvorcov mali byť desiatky takýchto klzákov vyvlečené nad letové trasy bombardérov, odtiaľ mali strmhlav zaútočiť na jednotlivé stroje (zväčša čelným útokom). Preletová rýchlosť mala dosiahnúť okolo 800 km/hod. Následným premetom sa mal ešte vrátiť nad cieľovú oblasť a medzi bombardéry zhodiť výbušnú nálož "Schlinge". To boli predstavy. V skutočnosti bola ako výzbroj použité dva kanóny MK 108 kalibru 30 mm (35 nábojov na zbraň) vstavané do prechodu krídlo-trup.


    Krídla, chvostové plochy a trup za krídlami boli celodrevenej konštrukcie jednoduchého tvaru. Predná časť s kabínou bola zvarená z ťažkých oceľových pancierových plechov a s pancierovým sklom v oknách. Pilot v kabíne ležal. Stroj vzlietal na dvojkolesovom podvozku a pristával na lyžine. Prvý prototyp BV 40 V-1 sa odskúšal vo vleku za Bf 110 v máji 1944 a pri druhom lete bol zničený. Skúšky pokračovali ďalej s ďalšími prototypmi a bola začatá stavba 200 kusovej série. Celkovo bolo postavených len sedem prototypov a program bol na jeseň 1944 zastavený.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8596#24946Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Vyrobené kusy:


    BV 40 V1, PN+UA, W.Nr. 40 00001, prvý let 06.05.1944, zničený 02.06.1944 pri svojom druhom lete
    BV 40 V2, PN+UB, W.Nr. 40 00002, prvý let 05.06.1944, ďalší osud neznámy
    BV 40 V3, W.Nr. 40 00003, ďalší osud neznámy
    BV 40 V4, PN+DU, W.Nr. 40 00004, zničený pri svojom prvom lete
    BV 40 V5, PN+UE, W.Nr. 40 00005, prvý let 06.07.1944, ďalší osud neznámy
    BV 40 V6, PN+UF, W.Nr. 40 00006, prvý let 27.07.1944, ďalší osud neznámy
    BV 40 V7BV 40 V30 - predsériové a niekoľko sériových strojov, nedostavané



    Griehl, M.: X-Planes: German Luftwaffe Prototypes 1930-1945, Frontline Books, 2012, ISBN: 184832555X
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8596#558908Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Foto...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8596#24947Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...

    Prvý prototyp BV 40 V1, PN+UA, W.Nr. 40 00001
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8596#24949Verze : 1
    MOD
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8596#24951Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ....


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8596#24953Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V L+K č.17/1966 jsem objevil výkres Ing. Jana Kadlece, pro modeláře připojuji popis barevného kamuflážního schématu: na horních a bočních plochách nepravidelně lomené plochy tmavé a světlejší šedozelené barvy, spodní plochy blankytně modré.

    Nákres:
    www.aviastar.org



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8596#123377Verze : 0