HC-4

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 440 příspěvků vloženo, 1681 editováno a 1874 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

HC-4

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    HC-4 HC-4
    Originální název:
    Original Name:
    HC-4
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový vrtulník utility helicopter
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Orličan, n.p., Choceň /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR (vývoj a konstrukce, výroba prototypu: 1967-1971 / development and design, prototype production: 1967-1971)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 nedokončený prototyp / unfinished prototype
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Uspořádání rotorů:
    Rotor Configuration:
    hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného vrtulníku:
    Empty Weight:
    1077 kg 2374 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1867 kg 4116 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2000 kg 4409 lb
    Délka s otáčejícími se rotory:
    Length with Rotors Turning:
    ? m ?
    Délka trupu:
    Fuselage Length:
    12,60 m 41ft 4in
    Šířka trupu:
    Fuselage Width:
    3,401) m 11ft 2in1)
    Celková výška:
    Overall Height:
    3,052) m 10ft2)
    Průměr hlavního rotoru:
    Main Rotor Diameter:
    10,60 m 34ft 9in
    Průměr vyrovnávacího rotoru:
    Tail Rotor Diameter:
    1,90 m 6ft 2.75in
    Plocha disku hlavního rotoru:
    Main Rotor Disc Area:
    88,25 m2 949.92 ft2
    Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
    Tail Rotor Disc Area:
    2,84 m2 30.57 ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    turbohřídelový turboshaft
    Počet motorů:
    Number of engines:
    1
    Typ:
    Type:
    M-601H s výkonem 404 kW (550 k), resp. maximálním vzletovým výkonem 544 kW (740 k) M-601H, power output 542 bhp, maximum take-off power output 730 bhp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    240 km/h v ? m 149 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    200 km/h v ? m 124 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    103) m/s 1968.53) ft/min
    Statický dostup:
    Static Ceiling:
    ? m ? ft
    Dynamický dostup:
    Dynamic Ceiling:
    5000 m 16404 ft
    Dolet:
    Range:
    4004) km 249 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    7005) km 435 mi
    Přepravní kapacita:
    Transport Capacity:
    5 cestujících 5 passengers
    Výzbroj a vybavení:
    Armament and Equipment:
     
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Vybavení:
    Equipment:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    1) rozchod kol
    2) po rotorovou hlavu
    3) svislá stoupavost 7 m/s
    4) normální vzletová hmotnost a rychlost 200 km/h
    5) přetížení o 120 l paliva
    1) wheel track
    2) to rotor head
    3) vertical climb rate 1378 ft/min
    4) normal take-off weight and speed 124 mph
    5) overweight with 163 Imp gal / 195 US gal of fuel
    Zdroje:
    Sources:
    Beneš, L.: Československé vrtulníky známé i neznámé, Votobia, Olomouc, 1998
    http://www.vrtulnik.cz/hc-4.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86138#599176Verze : 0
    MOD
    Avatar
    HC-4, Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 2009. Plánovalo se jeho použití jako dopravního (až 5 osob), zemědělského nebo i bitevního vrtulníku. V říjnu 1971 byly práce zastaveny a tím skončil vývoj vrtulníků v Československu.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86138#318874Verze : 2
    MOD