Název: Name: | Micubiši 1MF5A | Mitsubishi 1MF5A |
Originální název: Original Name: | 三菱1MF5A水上练习 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1928-DD.MM.1928 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1928-DD.MM.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | malé množství / small amount | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1928 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 772 kg | 1702 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1135 kg | 2502 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1290 kg | 2844 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,840 m | 29ft 0,02in |
Délka: Length: | 6,880 m | 22ft 6,87in |
Výška: Height: | 2,997 m | 9ft 9,98in |
Plocha křídla: Wing Area: | 28,89 m2 | 310.97 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 39,29 kg/m2 | 8.05 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši "Hi"šiki (Hispano Suiza 8) kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 221 kW (300 k) Vrtule dvoulistá dřevěná o průměru 2 743 mm | Mitsubishi "Hi"shiki (Hispano-Suiza) eight-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 296 hp for take-off, driving a two-blade wooden propeller of the diameter 9ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 255 l | 56.1 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 225 km/h v 0 m | 139.8 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,66 min do 2000 m | 4,66 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | 19685 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 2,67 h Palubní cvičný letoun se zasouvacím? kolovým podvozkem a pod křídly byly dva odpružené nafukovací plováky umožňující nouzové přistání na vodní hladinu. - Námořní cvičný letoun typ 10-2. - Námořnictvo předalo šest těchto letadel civilním uživatelům | Endurance: 2 hours 40 minutes Carrier trainer version with jettisonable wheeled undercarriage and floats under wings to allow safe ditching. Navy designation Type 10-2. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Company Ltd., First Edition (August 1, 1990), ISBN: 1-55750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 http://www.airwar.ru/enc/fww1/1mf.html www.aviastar.org archiv autora |