De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 394 příspěvků vloženo, 1991 editováno a 3122 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI
    Originální název:
    Original Name:
    De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI
    Kategorie:
    Category:
    stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.02.1943-DD.MM.1945 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
    DD.MM.1943-DD.MM.194R The Standard Motor Co., Ltd., Coventry
    DD.MM.194R-DD.MM.194R Airspeed Ltd., Christchurch
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1943-DD.MM.1945 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2289:
    1168 de Havilland
    1065 Standard Motors
    56 Airspeed
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    01.06.1942
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6506 kg 14344 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    8845 kg 19500 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    10096 kg 22258 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16.510 m 54ft 2in
    Délka:
    Length:
    12.340 m 40ft 6in
    Výška:
    Height:
    3.810 m 12ft 6in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    42.18 m2 454 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    209.697 kg/m2 42.95 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Merlin 21 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 954,5 kW (1 298 k) při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 1 111 kW (1 511 k) ve výšce 3 810 m a při plnícím tlaku 1,103 baru (110 kPa) nebo

    Rolls-Royce Merlin 23 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 037 kW (1 409 k) při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 1 070 kW (1 455 k) ve výšce 3 353 m a plnícím tlaku 1,103 baru (110 kPa), nebo

    Rolls-Royce Merlin 25 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 201 kW (1 632 k) při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 1 126 kW (1 531 k) ve výšce 2 819 m a plnícím tlaku 1,241 baru (124 kPa).
    Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček.
    Rolls-Royce Merlin 21 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,280 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,490 hp at 3,000 rpm at 12,500 ft boost +16psi for combat power or later

    Rolls-Royce Merlin 23 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,390 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,435 hp at 3,000 rpm at 11,000 ft boost +16psi for combat power, or

    Rolls-Royce Merlin 25 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,610 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,510 hp at 3,000 rpm at 9,250 ft boost +18 psi for combat power,
    driving a three-blade constant-speed propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2 059 l + 302 l v pomocné nádrži v trupu
    2x 227 l nebo 2x 454 l v přídavných nádržích
    453 UK gal + 67 gal in the auxiliary tanks
    2x 100 or 200 gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    608.3 km/h v 3962 m 378 mph in 13000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    410.4 km/h v 4572 m 255 mph in 15000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    14.5 m/s 2850 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    min do m min to ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10058 m 33000 ft
    Dolet:
    Range:
    1939.3 km 1205 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2985.3 km 1855 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm se 150 náboji na hlaveň - pod trupem
    4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm s 500 náboji na hlaveň - v přídi.

    Pumová zátěž:
    4x 227 kg nebo
    8x neřízené rakety o hmotnosti po 27 kg
    Four fixed forward-firing 0.79in cannons Hispano Mk.II, 150 rpg in the lower front fuselage and
    four fixed forward-firing 0.303in machine-guns Browning Mk.II, 500 rpg in the nose

    Bomb load:
    Four 500 lb bombs or
    eight 60 lb unguided missiles
    Uživatelské státy:
    User States:















    ?















    ?
    Poznámka:
    Note:
    24 strojů používáno v ČSR pod označením B-36 -
    Zdroje:
    Sources:
    Squadron/Signal. Aircraft №127,139. Mosquito in Action
    www.vicflintham.co.uk
    www.britishaircraft.co.uk
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/dh98_nf.html
    www.xs4all.nl
    http://www.jaapteeuwen.com/ww2aircraft/.../MOSQUITO.htm
    1000aircraftphotos.com - foto
    archiv autora


    http://vojenstvi.cz/vasedotazy_23.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8628#225606Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mosquito FB Mk.VI (PZ464, P-PY) v poválečné kamufláži z výzbroje 84. perutě RAF nasazené v oblasti jihovýchodní Asie, 1946.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8628#569042Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mosquito FB Mk.VI (HR405, NE-A) z výzbroje 143. perutě RAF, Banffské křídlo, únor 1945. Letoun používala osádka F/O A. V. Randell a F/O R. R. Rawlins.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8628#569040Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Mosquito FB Mk.VI sériového čísla NS823 s kódem SM-H sloužil u 305. polské perutě. Dne 25. ledna 1944 byl jedním ze dvou strojů této jednotky, které vykonaly první bojový let perutě na tomto typu (předtím peruť létala na B-25 Mitchell). Let však nebyl úspěšný, protože stroje se musely vrátit kvůli špatnému počasí. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8628#611845Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Mosquito FB Mk. VI (B-36), sériové číslo RF838, volací znak IY-12, 1. letka Leteckého pluku 24 "Biskajského", Plzeň 1947. Letoun nesl standardní marking RAF: horní a část bočních ploch kryly nepravidelné plochy barev tmavá zelená a oceánská šedá, spodní plochy (a část bočních) střední mořská šedá. Kódová písmena bílá s tenkým černým lemem, výsostné znaky bíle lemované, vrtulové kužely červené.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8628#433729Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Osádka Russ Bannock a Robert Bruce

    Mosquito FB Mk.VI sériového čísla HR147 s kódem TH-Z a jménem "Hairless Joe" sloužil u 406. kanadské perutě. Šlo o osobní stroj velitele perutě Russe Bannocka. Emblém na přídi i systém zaznamenávání sestřelů několikrát změnil svoji podobu, tato odpovídá začátku roku 1945. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8628#611849Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Lehká bombardovací Mosquita FB Mk.VI (čs. označení B-36) od 1. letky Leteckého pluku 24 "Biskajského" na letišti Plzeň-Bory. V popředí stroj MM416 (IY-10). Od Velké Británie bylo získáno celkem 24 Mosquit FB Mk.VI (B-36) a dva kusy cvičné verze T Mk.III (CB-36).


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8628#25315Verze : 0
    Avatar
    Fotografie Mosquita FB Mk.VI ve výzbroji 1. perutě RAAF letiště Morotai Island.

    zdroj uveden výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8628#225607Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mosquito FB Mk.VI MM417/EG-T 487. peruti. Při útoku na odpalovací rampy V-1 u Les Hayes byl 26. 3. 1944 zasažen flakem a musel nouzově přistát u Hunsdonu.

    Zdroj:
    anonymous-generaltopics.blogspot.com
    www.dehavilland.ukf.net



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8628#352868Verze : 0
    MOD