Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 366 příspěvků vloženo, 1441 editováno a 280 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Republic P-47D Thunderbolt

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Republic P-47D Thunderbolt Republic P-47D Thunderbolt
    Originální název:
    Original Name:
    Republic P-47D Thunderbolt
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.09.1942-DD.MM.1945 Republic Aviation Corp., Farmingdale, New York
    DD.MM.1942-DD.MM.194R Republic Aviation Corp., Evansville, Indiana
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.09.1942-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    12603:
    105 P-47D-1-RE 42-7853/7957
    445 P-47D-2-RE 42-7958/8402
    300 P-47D-5-RE 42-8403/8702
    350 P-47D-6-RE 42-74615/74964
    250 P-47D-10-RE 42-74965/75214
    400 P-47D-11-RE 42-75215/75614
    496 P-47D-15-RE 42-75615/75814, 42-76119/76364
    254 P-47D-16-RE 42-75865/76118
    298 P-47D-20-RE 42-25274/25322, 42-76365/76614
    216 P-47D-21-RE 42-25323/25538
    850 P-47D-22-RE 42-25539/26388
    385 P-47D-25-RE 42-26389/26773
    611 P-47D-27-RE 42-26774/27388
    750 P-47D-28-RE 44-19558/20307
    800 P-47D-30-RE 44-20308/21107
    114 P-47D-1-RA 42-22250/22363
    200 P-47D-2-RA 42-22364/22563
    100 P-47D-3-RA 42-22564/22663
    200 P-47D-4-RA 42-22664/22863
    250 P-47D-11-RA 42-22864/23113
    157 P-47D-15-RA 42-23143/23299
    29 P-47D-16-RA 42-23114/23142
    187 P-47D-20-RA 43-25254/25440
    224 P-47D-21-RA 43-25441/25664
    889 P-47D-23-RA 43-25665/25753, 42-27389/28188
    250 P-47D-26-RA 42-28189/28438
    1028 P-47D-28-RA 42-28439/29466
    1800 P-47D-30-RA 44-32668/33867, 44-89684/90283
    665 P-47D-40-RA 44-90284/90483, 45-49090/49554
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1942
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4618 1) kg 101801) lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5906 kg 13020 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    8800 kg 19400 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12.43 m 40ft 9,31in
    Délka:
    Length:
    11.02 m 36 ft 1,75in
    Výška:
    Height:
    4.47 m 14 ft 8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    27.87 m2 300 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-2800-21 o výkonu 1491 kW, nebo
    Pratt & Whitney R-2800-63 o výkonu 1491 kW a nouzovém výkonu 1690 kW, nebo
    Pratt & Whitney R-2800-59 o výkonu 1491 kW
    Pratt & Whitney R-2800-21, power 2000 hp, or
    Pratt & Whitney R-2800-63, power 2000 hp, emergency power 2300 hp, or
    Pratt & Whitney R-2800-59, power 2000 hp, emergency power 2535 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1155 l (D-1/D-23)
    1400 l (D-25/D-40)
    1x 757 l přídavná nádrž
    2-3x 284, 416 nebo 568 l přídavná nádrž
    305 US gal (D-1/D-23)
    370 US gal (D-25/D-40)
    1x 200 gal drop tank
    2-3x 75, 110 or 150 gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    703.3 2) km/h v 7468 m 4372) mph in 24500 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    482.8 km/h v ? m 300 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    14.1 m/s 2780 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4.43) min do 4572 m 4.43) min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12802 m 42000 ft
    Dolet:
    Range:
    764.4 4) km 4754) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1657.6 km 1030 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    8x 12,7mm kulomet Browning v křídle
    1x 227kg bomba (od D-5)
    2x 227kg nebo 554kg bomba (od D-15)
    2x 3 výmetnice M10 pro 4.5in neřízenou raketu (od D-25)
    10x neřízená raketa HVAR (od D-40)
    8x Browning machine gun in the wing
    1x 500 lb bomb (from block D-5)
    2x 500 lb or 1000 lb bomb (from D-15)
    2x 3 M10 rocket launchers (from D-25)
    10x HVAR unguided rocket (from D-40)
    Uživatelské státy:
    User States:

    (Thunderbolt Mk.I / Mk.II)






















    (Thunderbolt Mk.I / Mk.II)





















    Poznámka:
    Note:
    D-1-RE - jako C-5-RE, ale s větším počtem regulačních klapek chlazení motoru, pancéřový plát za přístrojovou deskou, malé úpravy palivového systému, vrtule Curtiss Electric C542S-A6
    D-1-RA - v podstatě shodné s C-5-RE
    D-2-RE, D-2-RA - demontovaný kryt turbokompresoru
    D-3-RA - obdoba D-2-RE s úpravami kyslíkové a palivové soustavy
    D-4-RA - turbokompresor C-21, vstřikování vody do motoru
    D-5-RE - turbokompresor C-21, vstřikování vody do sání motoru, mírně vyklenuté břicho s se závěsníkem pro palivovou nádrž nebo 227kg bombu
    D-6-RE - menší úpravy elektroinstalace
    D-10-RE - motor R-2800-63 s kompresorem C-23, zjednodušené nabíjení zbraní
    D-11-RE, RA - automatické vstřikování vody
    D-15-RE, RA - závěsníky pod křídly, odhazovatelný překryt kabiny
    D-16-RE, RA - přizpůsobení pro vysokooktanový benzín
    D-20-RE, RA - úprava elektrického vybavení, změna vyhřívání; od strojů této verze obvykle vynechávána kamufláž
    D-22-RE - vrtule Hamilton Standard Hydromatic 24E-50-65
    D-23-RA - vrtule Curtiss Electric C542S
    D-25-RE - kapkovitá kapina a snížený hřbet, zvětšení kapacity nádrže, možnost nést dva svazky raketometů M10 "Bazooka", vrtule Hamilton Standard Hydromatic 25E-50
    D-26-RA - shodný s D-25-RE, ale vrtule Curtiss
    D-27-RE - motor R-2800-59, vrtule Curtiss
    D-28-RE, RA - vrtule Curtiss, změny v uspořádání pilotního prostoru
    D-30-RE, RA - křidélka s tupější náběžnou hranou, deskové aerodynamické brzdy, úprava závěsníků
    D-40-RA - zvětšen kýl před svislou ocasní plochou, možnost nést rakety HVAR

    RE - Farmingdale, RA - Evansville

    Data v tabulce platí pro blok D-30.
    1) D-2 4518 kg, D-22 4601 lb
    2) D-2 661,4 km/h v 6096 m, D-22 712,9 km/h v 8839 m
    3) D-2 6 min, D-22 4,8 min
    4) D-2 644 km
    Data for Block D-30. Other blocks:
    1) D-2 9960 lb, D-22 10143 lb
    2) D-2 411 at 20000 ft, D-22 443 at 29000 ft
    3) D-2 6 min, D-22 4.8 min
    4) D-2 400 mi
    Zdroje:
    Sources:
    Velek, Martin; Roman, Valerij. Republic P-47 Thunderbolt. MBI, Praha 1997. ISBN 80-902238-0-X.
    Stafford, Gene B. Thunderbolt in Action, Aircraft No.18. Squadron/Signal Publications, Warren 1975.
    Davis, Larry. P-47 Thunderbolt in Action, Aircraft No.208. Squadron/Signal Publications, Carrollton. ISBN 978-0-89747-542-6.
    Gronczewski, Tomasz; Skulski, Przemyslaw. P-47 Thunderbolt Razorback. ACE Publication, Wroclaw 1992.
    Jane's Fighting Aircraft of World War II, Crescent Books, New York 1989. ISBN 0-517-67964-7.
    Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, New York,1964.
    http://joebaugher.com/usaf_fighters/p47_4.html
    http://www.aerofiles.com/_repub.html
    http://www.americancombatplanes.com/p47_1.html
    www.nationalmuseum.af.mil
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#414820Verze : 0
    MOD
    Avatar
    P-47D-22-RE Thunderbolt (Thunderbolt Mk.I) (AD-N, HD173) létal od dubna do června 1945 ve stavu 113. perutě v Barmě.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#393667Verze : 0
    MOD
    Avatar
    P-47D-28-RE Thunderbolt (Thunderbolt Mk.II) (NV-K, KJ278, sériové číslo USAF 44-29458), který v roce 1944 operoval u 79. perutě RAF z letiště Wangjing v indickém státě Manipur.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#393658Verze : 0
    MOD
    Avatar
    P-47D Thunderbolt (Thunderbolt Mk.II) (KW-V, KL883) z výzbroje 34. perutě, letiště Zayatkwin, barmské bojiště, říjen 1945. V této době již Britové na amerických strojích upouštěli od aplikace vlastních kamufláží.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#393663Verze : 0
    MOD
    Avatar
    P-47D-28 Thunderbolt (sériové číslo 42-28505, "64", "My Baby"), pilot Capt. Alvaro Jay Hunter, 40th Fighter Squadron, 35th Fighter Group, Nová Guinea, 1944.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#397934Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Jeden ze dvou prvních P-47D-15-RE, které od Američané předali Britům v Indii. V únoru 1944 jej převzala 301 Maintenance Unit v Maráčí. Na horních a bočních plochách kombinace barev Olive Drab (špinavě hnědozelená) a Sea Grey (mořská šedá), spodní plochy světle šedé.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#402338Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    P-47D-22-RE britského sériového čísla HB 982 (původní americký seriál 42-25914) sloužil na podzim 1944 u britské 135. peruti v jihovýchodní Asii. Tento letoun byl však již v prosinci zničen při havárii. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr barev tmavé zelené (Dark Green) a tmavé zemité (Dark Earth). Spodní plochy kryje střední mořská šedá (Medium Sea Grey). Na obrázku jsou na křídlech nedopatřením nakresleny kokardy o průměru 406 mm, které se zaváděly od dubna 1944, avšak zobrazený stroj nosil ještě původní znaky o průměru 813 mm. Bílé doplňky (pásy na křídlech a kormidlech a bílý prstenec motorového krytu) sloužily k rychlé identifikaci "cizí-vlastní" vlastními pozemními jednotkami.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#405805Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    P-47D-30-RE britského sériového čísla KJ 302 (seriál USAAF 44-20312) sloužil v jihovýchodní Asii u britské 42. perutě v posledních dnech války. Stroj nese na horních a bočních plochách nátěr barev tmavé zelené (Dark Green) a tmavé zemité (Dark Earth). Spodní plochy kryje střední mořská šedá (Medium Sea Grey). Stroj nese menší variantu výsostného označení (kokardy o průměru 406 mm)platnou od dubna 1944. Bílé doplňky (pásy na křídlech a kormidlech a bílý prstenec motorového krytu) sloužily k rychlé identifikaci "cizí-vlastní" vlastními pozemními jednotkami.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#405812Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Osobní letoun Col. Kearbyho, P-47D-4-RE (sériové číslo 42-22668) nazvaný Fiery Ginger IV. Za řízením tohoto stroje také Kearby vzlétl 5. března 1944 ke své poslední akci.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#420106Verze : 0
    MOD
    Avatar
    P-47D-21 (sériové číslo 43-25434, "Joey"), pilot Lt. William Mathis, 19th Fighter Squadron, 318th Fighter Group, Saipan, červen 1944.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#417958Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Stroj Mexických vzdušných síl nad Filipínami. Expedičná jednotka Escuadrón 201.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#414567Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vyzbrojovanie muníciou štyroch 12,7 mm guľometov umiestnených v ľavom krídle Republic P-47D Thunderbolt. V pozadí ďalší P-47 s kabínou typu "Razorback". Na snímku úplne vpravo dole vidieť pilota s dobre viditeľným podpažným puzdrom na zbraň, pravdepodobne Colt 1911.


    histomil.com



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#536902Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Nemeckým protilietadlovým delostrelectvom (Flak) poškodený Republic P-47D Thunderbolt (42-76436, CP-D) tesne po pristátí na letisku Cardonville, Francúzsko, 16.06.1944.


    Stroj patril 367. FS, 358. Fighter Group. Pilot, podľa mena zrejme českého pôvodu, Lt. Jacob C. Blazicek bol zranený a po pristátí stratil vedomie. Na prvom snímku je pilot ešte v kabíne navalený tvárou na zameriavač a hasiči zalievajú hasiacou zmesou prevádzkové tekutiny vytekajúce z lietadla, aby zabránili ich prípadnému vzplanutiu.


    Na druhom snímku pozemný personál vyťahuje bezvládne telo pilota z kabíny, pričom je zreteľne vidieť krvavé poranenie tváre. Všimnite si na druhom snímku "od ruky" namaľované invázne pruhy na krídlach. Je dobre vidieť ich nerovnakú šírku.


    Pristávacia plocha je pokrytá kovovými roštami pre spevnenie povrchu.


    https://www.pinterest.com/pin/573012752563374204/
    http://waralbum.ru/103705/





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#539157Verze : 1
    MOD
    Avatar
    P-47D-28-RE Thunderbolt (serial 44-20107) patriaci 66th Fighter Squadron, 57th Fighter Group, Grosseto, Taliansko, 1944. Tento stroj s označením "Toots" pilotoval Lt. Joe Angelone, stojaci pri lietadle. Všimnite si kamene podložené pod kolesami namiesto zaisťovacích klinov.


    www.mission4today.com
    p-47.database.pagesperso-orange.fr
    www.ww2incolor.com



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#539221Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Výzva pre plastikových modelárov Very Happy - P-47D pilota Lt Edwina L. Kinga z 347th Squadron, 350th Fighter Group. Po zásahu protilietadlového delostrelectva došlo k masívnemu úniku oleja, napriek tomu pilot úspešne so strojom pristál. Taliansko, 12.01.1945.


    www.mission4today.com
    https://www.pinterest.com/pin/46936021089123893/







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#539611Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Republic P-47D, s/n 44-19566, kód MX-X patriaci 82nd Fighter Squadron, 78th Fighter Group, letisko Duxford, Anglicko, 26.08.1944.


    zbierka autora




    zadná strana fotografie
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#539818Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Republic P-47D Thunderbolt








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#20857Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zobrazený P-47D-40-RA (sériové číslo 45-49192) byl vyroben v továrně Republicu v Evansville v roce 1945 a následně přidělen Velitelství leteckého výcviku (Air Training Command). Od roku 1984 je součástí sbírek The Fighter Collection a po své renovaci u Fighter Rebuilders v kalifornském Chinu létá ve zbarvení osobního letounu Lt. Col. Ben Maya (226671/MX-X/No Guts No Glory!), velitele 82. FS ze sestavy 78. FG. (©Radek Havelka)





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#319988Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Republic P-47D Thunderbolt (KL216 / 45-49295)
    Muzeum RAF, 17.11.2017


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86361#588516Verze : 0
    MOD