Název: Name: | Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Serie 3 | Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 3 |
Originální název: Original Name: | Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 3 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1941-DD.10.1941Handley Page Ltd., Radlett | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1941-DD.10.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 9 (Sn. L9600-L9608) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1941 | |
Osádka: Crew: | 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 15876 kg | 35000 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 25240 kg | 55645 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 27512 kg | 60654 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 30.070 m | 98ft 8in |
Délka: Length: | 21.360 m | 70ft 1in |
Výška: Height: | 6.320 m | 20ft 9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 116.13 m2 | 1250 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 217,343 kg/m2 | 44 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin X kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 802 kW (1 090 k), bojový výkon: I. rychlost kompresoru: 843 kW (1 146 k) v h= 1 524 m a II. rychlost kompresoru: 828 kW (1 125 k) v h= 5 395 m. Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček typu Rotol o průměru 3 960 mm. | Rolls-Royce Merlin X twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with two-speed supercharger, rated at 1,075 hp for take-off and 1,130 hp at 5,000 ft MS gear and 1,110 hp at 17,700 ft for combat power FS gear, driving a three-blade constant-speed Rotol propellers of diameter 13 ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 8 556 l | 1,882 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 410.4 km/h v 2134 m | 255 mph in 7000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 306 km/h v 4572 m | 195 mph in 15000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2.2 m/s | 439 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 28,5 min do 4572 m | 41 min to 18000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5486 m | 18000 ft |
Dolet: Range: | 2993.41) km | 18601) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 44742) km | 27802) mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Boulton Paul C, po 1 000 nábojích, 2x zdvojený pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm, v bočním střelišti na obou stranách trupu, po 500 nábojích a 4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul E, po 1 000 nábojích, Pumový náklad: 5 897 kg 4 535 kg v trupové pumovnici a 1 362 kg v křídelních pumovnicích. | two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C front turret 1,000 rpg, two twin flexible 0.303 in Vickers K machine-guns in positions on each side fuselage in open windows, 500 rpg and four flexible rearward-firing 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 1,000 rpg. Bomb load: Up to 13,000 lb (10,000 lb in the bomb-bay, 3,000 lb in the wings bomb-bays) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) s pumovým nákladem 4 990 kg 2) s pumovým nákladem 1 360 kg HP.57 Halifax Mk I Series 3 představovaly přechodnou variantu, Halifax byl připravován na montáž žíznivějších motorů Merlin XX, Do křídel byly instalovány dvě nádrže každá o objemu 556 litrů. Olejové chladiče byly instalovány větší, aby uchladily výkonnější motory. | 1) with bomb load 11,000 lb 2) with bomb load 3,000 lb The HP.57 Halifax Mk I Series III had increased fuel capacity into the wings were installed two fuel tanks each with a volume 122 UK gallons and mounted larger oil coolers to accept the Merlin XX. |
Zdroje: Sources: | Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla Velké Británie 2. díl, 1. vydání Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1994. ISBN 80-85784-38-6 Wieslaw Baczkowski, Samolot bombowy HALIFAX, Typy Broni i Uzbrojenia 104, Wydawnicstwo Ministerstwa Obrony Narodowey, ISBN: 83-11-07172-1 Václav Němeček, Monografie: Handley Page Halifax, Letectví a kosmonautika, č. 12, 13, 14 a 15/ 1992, ročník LXVIII, Vydavatelství Magnet-Press, s.p., ISSN 0024-1156 http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html http://myweb.tiscali.co.uk/hphalifax/tech-571.htm www.historyofwar.org archiv autora |