Handley Page Halifax B Mk.I Series 3

     
Název:
Name:
Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Serie 3 Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 3
Originální název:
Original Name:
Handley Page H.P.57 Halifax B Mk.I Series 3
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.10.1941-DD.10.1941Handley Page Ltd., Radlett
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1941-DD.10.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9 (Sn. L9600-L9608)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1941
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
15876 kg 35000 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
25240 kg 55645 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
27512 kg 60654 lb
Rozpětí:
Wingspan:
30.070 m 98ft 8in
Délka:
Length:
21.360 m 70ft 1in
Výška:
Height:
6.320 m 20ft 9in
Plocha křídla:
Wing Area:
116.13 m2 1250 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
217,343 kg/m2 44 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin X kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s mechanickým dvourychlostním kompresorem o vzletovém výkonu 802 kW (1 090 k), bojový výkon:
I. rychlost kompresoru: 843 kW (1 146 k) v h= 1 524 m a
II. rychlost kompresoru: 828 kW (1 125 k) v h= 5 395 m.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček typu Rotol o průměru 3 960 mm.
Rolls-Royce Merlin X twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine with two-speed supercharger, rated at 1,075 hp for take-off and
1,130 hp at 5,000 ft MS gear and
1,110 hp at 17,700 ft for combat power FS gear,
driving a three-blade constant-speed Rotol propellers of diameter 13 ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
8 556 l 1,882 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
410.4 km/h v 2134 m 255 mph in 7000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
306 km/h v 4572 m 195 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2.2 m/s 439 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
28,5 min do 4572 m 41 min to 18000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5486 m 18000 ft
Dolet:
Range:
2993.41) km 18601) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
44742) km 27802) mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Boulton Paul C, po 1 000 nábojích,
2x zdvojený pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm, v bočním střelišti na obou stranách trupu, po 500 nábojích a
4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Boulton Paul E, po 1 000 nábojích,

Pumový náklad: 5 897 kg
4 535 kg v trupové pumovnici a 1 362 kg v křídelních pumovnicích.
two flexible forward-firing 0.303in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type C front turret 1,000 rpg,
two twin flexible 0.303 in Vickers K machine-guns in positions on each side fuselage in open windows, 500 rpg and
four flexible rearward-firing 0.303 in Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type E tail turret, 1,000 rpg.

Bomb load:
Up to 13,000 lb (10,000 lb in the bomb-bay, 3,000 lb in the wings bomb-bays)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) s pumovým nákladem 4 990 kg
2) s pumovým nákladem 1 360 kg

HP.57 Halifax Mk I Series 3 představovaly přechodnou variantu, Halifax byl připravován na montáž žíznivějších motorů Merlin XX, Do křídel byly instalovány dvě nádrže každá o objemu 556 litrů. Olejové chladiče byly instalovány větší, aby uchladily výkonnější motory.
1) with bomb load 11,000 lb
2) with bomb load 3,000 lb

The HP.57 Halifax Mk I Series III had increased fuel capacity into the wings were installed two fuel tanks each with a volume 122 UK gallons and mounted larger oil coolers to accept the Merlin XX.
Zdroje:
Sources:
Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45 Stíhací a bombardovací letadla Velké Británie 2. díl, 1. vydání Plzeň, Nakladatelství Fraus, 1994. ISBN 80-85784-38-6
Wieslaw Baczkowski, Samolot bombowy HALIFAX, Typy Broni i Uzbrojenia 104, Wydawnicstwo Ministerstwa Obrony Narodowey, ISBN: 83-11-07172-1
Václav Němeček, Monografie: Handley Page Halifax, Letectví a kosmonautika, č. 12, 13, 14 a 15/ 1992, ročník LXVIII, Vydavatelství Magnet-Press, s.p., ISSN 0024-1156
http://www.airwar.ru/enc/bww2/galif.html
http://myweb.tiscali.co.uk/hphalifax/tech-571.htm
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-3-t8645#549804 Verze : 1
První sériová podoba bombardéru Handley-Page Halifax.


Těžký čtyřmotorový bombardér firmy Handley Page, který vznikl na základě specifikací P.13/36.


První projekt, HP-56, který měly pohánět dva motory Rolls-Royce Vulture, byl ještě před stavbou prototypu nahrazen čtyřmotorovou variantou (projekt HP-57).


Typ Handley Page Halifax Mk.I poháněla čtveřice motorů Rolls-Royce Merlin X.


Tato verze motoru byla první, vybavená dvourychlostním kompresorem, stále ovšem ještě uzpůsobená (pouze) pro spalování 87 oktanového benzínu, což znamenalo omezení plnícího tlaku — na +5¾ psi — což omezovalo maximální výkon (ve srovnání s pozdějšími, kupř. ve srovnání s motory Rolls-Royce Merlin XX, které pracujovaly již na 100 oktanový benzín).
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-3-t8645#89605 Verze : 0
Handley Page Halifax I


fotka je z tohoto serveru
Handley Page Halifax B Mk.I Series 3 -


URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-3-t8645#25386 Verze : 1
Pohľad do kabíny Halifaxu, 1941.


www.mission4today.com

Handley Page Halifax B Mk.I Series 3 -


URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Halifax-B-Mk-I-Series-3-t8645#537291 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více