Hawker Hurricane Mk.IID

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 446 příspěvků vloženo, 1761 editováno a 315 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Hawker Hurricane Mk.IID

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hawker Hurricane Mk.IID Hawker Hurricane Mk.IID
    Originální název:
    Original Name:
    Hawker Hurricane Mk.IID
    Kategorie:
    Category:
    bitevní letoun attack aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1942-DD.MM.1943 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames
    DD.MM.1942-DD.MM.1943 Hawker Aircraft Ltd., Brooklands
    DD.MM.1942-DD.MM.1943 Hawker Aircraft Ltd., Langley
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1942-DD.MM.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    296
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    18.09.1941
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2517 kg 5550 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3561 kg 7850 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3874 kg 8541 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12.190 m 40
    Délka:
    Length:
    9.810 m 32ft 2.25in
    Výška:
    Height:
    3.990 m 13ft 1in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.93 m2 257.6 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    148,809 kg/m2 30.48 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls Royce Merlin XX kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 955,5 kW (1 298 k) při 3 000 ot/min, bojový výkon
    I. rychlost kompresoru: 1 104 kW (1 460 k) v h= 1 830 m při 3 000 ot/min
    II. rychlost kompresoru: 1 111 kW (1 511 k) v h= 3 810 m při 3 000 ot/min.
    Vrtule: trojlistá kovová s konstantní rychlostí otáček Rotol R.S.5/2 nebo Rotol R.S.5/3 o průměru 3 429 mm.
    Rolls Royce Merlin XX, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,280 hp at 3,000 rpm for take-off and combat power
    1,480 hp at 3,000 rpm at 6,000 ft at MS gear and
    1,490 hp at 3,000 rpm at 12,500 ft at FS gear,
    driving a three-bladed constant-speed metal propeller Rotol R.S.5/2 or Rotol R.S.5/3, diameter 11ft 3in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    441 l
    2x 200 l přídavná nádrž (v praxi nepoužívaná)
    97 Imp gal
    2x 44 gal drop tank (almost never used)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    508.6 km/h v 5791 m 316 mph in 19000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    360 km/h v m 224 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    13.6 m/s 2680 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12,4 min do 6096 m 12,4 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9784 m 32100 ft
    Dolet:
    Range:
    676 km 420 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1432.3 km 890 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm (po 338 - 436 nábojích)
    2x pevný kanón Rolls-Royce BF (Belt Feed) ráže 40,0 mm (po 12 nábojích) nebo později
    2x pevný kanón Vickers S ráže 40,0 mm (po 15 nábojích).
    Two fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the wings, 332 - 436 rpg and
    two fixed forward-firing 1,57 inch Rolls-Royce BF cannons, 12 rpg or later
    two fixed forward-firing 1,57 inch Vickers S cannons, 15 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    • Zaměřovač typ GM 25, radiostanice TR 1133 D, IFF R-3002, fotokulomet G 42 nebo G 45
    • Operačně nasazen v Evropa, severní a západní Afrika, Barma a SSSR
    • Letouny operující v Africe a na Barmě byly vybaveny filtry Vokes Mk.III při použití těcto filtrů klesla maximální rychlost až na hodnotu 460 km/h
    -
    Zdroje:
    Sources:
    William Green, Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter, An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN 13: 978-0831739393
    Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
    Jacobs, Peter. Hawker Hurricane. Crowood Press, Ramsbury 1998. ISBN 1-86126-126-8.
    Franks, Richard A. The Hawker Hurricane: A comprehensive Guide to the Modeller. SAM Publications, Bedford 1999. ISBN 0-9533465-1-X.
    Bishop, Edward. Hurricane, Airlife Publishing, Shrewsbury 1986. ISBN 0-906393-62-0.
    Ledwoch, Janusz. Samolot myśliwski Hawker Hurricane Mk.II-IV, TBiU No.132, Wydawnictwo Ministerstwa obrony narodowej, Warszawa 1989. ISBN 83-11-07751-7.
    Mason, Francis K. Hawker Hurricane Described. Kookaburra Technical Publications, Dandegong, 1971.
    Scutts, Jerry. Hurricane in action, In Action No.1072, Squadron/Signal Publications, Carollton 1986. ISBN 0-89747-174-1.
    Fleischer, Seweryn, Ryś, Marek. Hawker Hurricane cz.1, Monografie Lotnicze 51, AJ-Press, Gdańsk 1998. ISBN 83-7237-001-X.
    Karlenko, D., Michulec, R., Ryś, M. Hawker Hurricane cz.2, Monografie Lotnicze 52, AJ-Press, Gdańsk 2001. ISBN 83-7237-084-2.
    www.aviation-history.com
    http://www.fighter-planes.com/info/hurricane.htm
    www.historyofwar.org
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/hurr2.html - fotografie
    archiv autora



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8647#323999Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie pocházeji ze serveru http://www.airwar.ru/




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8647#324001Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/hurr2.html

    Hurricane IID BP188, patřící 6. peruti RAF, Severní Afrika. Před příchodem tanků Tiger představovaly "Otvírače konzerv" a jejich 40mm kanony pro Němce a Italy velký problém.

    Hurricane IID KZ320 stojící na letišti továrny v Langley, kde probíhala kompletace z dílů, většinou vyrobených hlavním závodem v Kingstonu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8647#375689Verze : 0
    MOD