Jokosuka D4Y1 13-Ši

Yokosuka D4Y1 13-Shi / 十三試艦上爆撃機
     
Název:
Name:
Jokosuka D4Y1 13-Ši Yokosuka D4Y1 13-Shi
Originální název:
Original Name:
十三試艦上爆撃機
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1940-DD.12.1941 Naval Technical Air Workshop, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1940-DD.12.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 prototypů
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1940
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2390 kg 5269 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3650 kg 8047 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4250 kg 9370 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,500 m 37ft 8,75in
Délka:
Length:
10,220 m 33ft 6,36in
Výška:
Height:
3,295 m 10ft 9,71in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,60 m2 254.03 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
152,64 kg/m2 31.26 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler Benz DB 600G kapalinou chlazený vidlicový invertní dvanáctiválec o vzletovém výkonu 772.3 kW (1 050 k) při 2 400 ot./min a 698 kW (950 k) při 2 350 ot./min v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 200 mm
Daimler Benz DB 600G twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated at 1,036 hp at 2,400 rpm for take-off and 937 hp at 2,350 rpm at 13,123 ft,
driving a three-blade constant-speed metal propeller of 10ft 5,98in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 070 l 235.3 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
552 km/h v 4750 m 343 mph in 15584 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
426 km/h v 3000 m 264.7 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,25 min do 3000 m 5,25 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9900 m 32480 ft
Dolet:
Range:
2590 km 1609.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3890 km 2417.1 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Type 1 ráže 7,92 mm

Pumový náklad: do 310 kg (1x 250 kg a 2x 30 kg)
Two fuselage-mounted 0.303in Type 97 machine-guns and one rear-firing flexible 0.312in Type 1 machine-gun
Bomb load: 683 lb - (One 551 lb bomb and two 66 lb bombs)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Uvedená data se vztahují k prvnímu prototypu.
- Pro letoun bylo plánováno použití řadových motorů Aichi Atsuta (licenční stavba DB 601), tyto motory však nebyly při dokončení prvního prototypu k dispozici, proto byl použit starší motor DB 600G
-
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-56-0
M. C. Richards a Donald S. Smith, Aichi D3A (′Val′) & Yokosuka D4Y (′Judy′) Carrier Bombers of the IJNAF, in Aircraft in Profile, Volume 13. Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., rok 1974, str. 145-169. ISBN 0-85383-022-3.
www.xs4all.nl
http://www.airwar.ru/enc/bww2/d4y.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-D4Y1-13-Si-t86474#320321 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více