Název: Name: | Jokosuka D4Y1 13-Ši | Yokosuka D4Y1 13-Shi |
Originální název: Original Name: | 十三試艦上爆撃機 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.11.1940-DD.12.1941 Naval Technical Air Workshop, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1940-DD.12.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 prototypů | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1940 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2390 kg | 5269 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3650 kg | 8047 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4250 kg | 9370 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,500 m | 37ft 8,75in |
Délka: Length: | 10,220 m | 33ft 6,36in |
Výška: Height: | 3,295 m | 10ft 9,71in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,60 m2 | 254.03 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 152,64 kg/m2 | 31.26 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler Benz DB 600G kapalinou chlazený vidlicový invertní dvanáctiválec o vzletovém výkonu 772.3 kW (1 050 k) při 2 400 ot./min a 698 kW (950 k) při 2 350 ot./min v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 200 mm | Daimler Benz DB 600G twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated at 1,036 hp at 2,400 rpm for take-off and 937 hp at 2,350 rpm at 13,123 ft, driving a three-blade constant-speed metal propeller of 10ft 5,98in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 070 l | 235.3 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 552 km/h v 4750 m | 343 mph in 15584 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 426 km/h v 3000 m | 264.7 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,25 min do 3000 m | 5,25 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9900 m | 32480 ft |
Dolet: Range: | 2590 km | 1609.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3890 km | 2417.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm 1x pohyblivý kulomet Type 1 ráže 7,92 mm Pumový náklad: do 310 kg (1x 250 kg a 2x 30 kg) | Two fuselage-mounted 0.303in Type 97 machine-guns and one rear-firing flexible 0.312in Type 1 machine-gun Bomb load: 683 lb - (One 551 lb bomb and two 66 lb bombs) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Uvedená data se vztahují k prvnímu prototypu. - Pro letoun bylo plánováno použití řadových motorů Aichi Atsuta (licenční stavba DB 601), tyto motory však nebyly při dokončení prvního prototypu k dispozici, proto byl použit starší motor DB 600G | - |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-56-0 M. C. Richards a Donald S. Smith, Aichi D3A (′Val′) & Yokosuka D4Y (′Judy′) Carrier Bombers of the IJNAF, in Aircraft in Profile, Volume 13. Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., rok 1974, str. 145-169. ISBN 0-85383-022-3. www.xs4all.nl http://www.airwar.ru/enc/bww2/d4y.html archiv autora |