Kamov Ka-26 [kód NATO: Hoodlum A]

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 444 příspěvků vloženo, 1761 editováno a 315 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Kamov Ka-26 [kód NATO: Hoodlum A]

Kamov Ka-26

Камов Ка-26

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kamov Ka-26 Kamov Ka-26
    Originální název:
    Original Name:
    Камов Ка-26
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový vrtulník utility helicopter
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1965-DD.MM.1965 Státní svazový pokusný závod č. 938, Ljubercy /
    DD.MM.1968-DD.MM.1977 Kumertauský strojírenský závod, Kumertau /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1965-DD.MM.1977
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    Ljubercy: 3
    Kumertau: 816
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    18.08.1965
    Osádka:
    Crew:
    1-2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Uspořádání rotorů:
    Rotor Configuration:
    souosé rotory twin coaxial rotors
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného vrtulníku:
    Empty Weight:
    2072 kg 4568 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3250 kg 7165 lb
    Délka s otáčejícími se rotory:
    Length with Rotors Turning:
    13,00 m 42 ft 7 ¾ in
    Délka trupu:
    Fuselage Length:
    7,75 m 25 ft 5 ⅛ in
    Šířka trupu:
    Fuselage Width:
    3,641) m 11 ft 11 ¼ in1)
    Celková výška:
    Overall Height:
    4,05 m 13 ft 3 ½ in
    Průměr hlavního rotoru:
    Main Rotor Diameter:
    13,00 m 42 ft 7 ¾ in
    Průměr vyrovnávacího rotoru:
    Tail Rotor Diameter:
    - m -
    Plocha disku hlavního rotoru:
    Main Rotor Disc Area:
    265,46 m2 2857.39 ft2
    Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
    Tail Rotor Disc Area:
    - m2 - ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Vedenějev M-14V26 o výkonu 272 kW/370 k Vedeneev M-14V26, power 365 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    630 l
    2x 160 l přídavná nádrž
    139 Imp gal / 166 US gal
    2x 35 Imp gal / 42 US gal auxiliary tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    170 km/h v ? m 106 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    110 km/h v ? m 68 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Statický dostup:
    Static Ceiling:
    800 m 2625 ft
    Dynamický dostup:
    Dynamic Ceiling:
    3000 m 9843 ft
    Dolet:
    Range:
    400 km 249 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1200 km 746 mi
    Přepravní kapacita:
    Transport Capacity:
    6 osob nebo 900 kg nákladu v nákladním modulu
    1065 kg nákladu na valníkové plošině
    1100 kg na nákladním háku
    900 kg tuhých chemikálií
    800 l kapalných chemikálií
    6 passengers or 1984 lb of cargo in a cargo pod
    2348 lb cargo on open platform
    2425 lb of underslung cargo
    1984 lb of solid chemicals
    176 Imp gal / 211 US gal of liquid chemicals
    Výzbroj a vybavení:
    Armament and Equipment:
     
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Vybavení:
    Equipment:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:





    ?





    ?
    Poznámka:
    Note:
    1) včetně motorových gondol 1) including engine naceles
    Zdroje:
    Sources:
    Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1975-76. Macdonald and Jane's, London 1975.
    Munson, Kenneth. Helicopters and other Rotorcraft since 1907. Blandford Press, London 1973. ISBN 0-7137-06104.
    ruslet.webnode.cz
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/865#4957Verze : 1
    Avatar
    Kamov Ka-26 (výr.č. 7404420), vyrobený v Kamovom závode v Kumertau v ZSSR v roku 1974. Následne dostal registráciu CCCP - 19425 a dostal štandardné bielo–modré sfarbenie a označenie spoločnosti Aeroflot. Po viac ako dvadsiatich rokoch služby ho v roku 1996 kúpila súkromná spoločnosť z Maďarska a stal sa ďalším v poradí z celkovo 125-tich kusov Ka-26 dodaných do Maďarska medzi rokmi 1970 – 1998. V Maďarsku ho pravdepodobne používali len veľmi krátko a dostal registračnú značku HA-MCL. Od 18.09.2006 je exponátom Aero Slovakia - Aviatik klub na letisku Nitra-Janíkovce.


    Zdroj:
    www.aeroslovakia.sk


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/865#538476Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Kamov Ka-26 Hoodlum - Pilotný priestor


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/865#75236Verze : 0
    Avatar
    Ka-26




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/865#98525Verze : 0
    Avatar
    Kamov Ka-26D, múzeum Sinsheim




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/865#175810Verze : 0
    Avatar
    Niekoľko fotočiek z letiska pri obci Juta v Maďarsku. Na fotkách je vidieť lietajúci exemplár aj poškodené kusy.










    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/865#284957Verze : 0
    Avatar
    Svedinos museum, vlastni foto










    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/865#539906Verze : 1
    MOD