Vickers Wellesley

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 403 příspěvků vloženo, 1582 editováno a 279 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Vickers Wellesley

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Vickers Type 287 Wellesley Vickers Type 287 Wellesley
    Originální název:
    Original Name:
    Vickers Type 287 Wellesley
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1935-DD.03.1938 Vickers (Aviation) Ltd., Weybridge
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.04.1937-DD.03.1938 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    176
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    19.06.1935
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2889 kg 6369 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5035 kg 11100 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22.730 m 74ft 7in
    Délka:
    Length:
    11.960 m 39ft 3in
    Výška:
    Height:
    3.760 m 12ft 4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    58.53 m2 630 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    86.024 kg/m2 17.62 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Bristol Pegasus XX o výkonu 690 kW Bristol Pegasus XX, power 925 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    357.3 km/h v 4572 m 222 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    302.6 km/h v ? m 188 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    6.1 m/s 1200 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10,83 min do 3048 m 10,83 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    1006 m 3300 ft
    Dolet:
    Range:
    1786.4 km 1110 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,7mm kulomet Vickers Mk.V
    1x pohyblivý 7,7mm kulomet Vickers K

    907 kg bomb
    1x fixed .303 Vickers Mk.V machine gun
    1x flexible .303 Vickers K machine gun

    2000 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. London:Putnam, 1988. ISBN 0 85177 815 1.
    Mason, Francis K.: The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
    www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=56
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8657#25429Verze : 0
    Avatar
    Původně byl pro specifikace ministerstva letectví G.4/31, požadující bombardovací dvouplošník, navržen Vickers Type 253 vycházející z předchozích Vickersových typů a navržený Barnesem Wallisem, ten ale neuspěl a byl nahrazen jednoplošníkem Type 246. Tento stroj, postavený podle stejného principu a vzniklý původně jako soukromá iniciativa již ve výběru uspěl.
    Snad největším přínosem byla nová, geodetická konstrukce trupu, umožňující větší odolnost při snížení hmotnosti (předtím byla Wallisem použita na vzducholodi R100). Také kvůli tomu byly ale nesené pumy umístěny do konzol pod křídly, aby nebyla celistvost konstrukce trupu narušena pumovnicí. Verze Mk I měla dva oddělené kokpity, pro pilota a navigátora/bombometčíka, u verze Mk II byly nahrazeny kokpitem spojeným.
    V září 1935 bylo objednáno 96 strojů a první sériové stroje vzlétly v lednu 1937. O tři měsíce později byla těmito stroji přezbrojena Squadron No 7 a poté ještě do konce roku squadrony 76, 35, 77, 148 a 207. Kvůli malé schopnosti sebeobrany byly postupně od května 1939 Wellesleye přesouvány na Střední východ, kde se účastnily bojů ve východoafrické kampani. Vyřazeny byly na konci roku 1942.
    5. listopadu 1938 dva specielně upravené stroje, náležící do Long-Range Development Flight, úspěšně uskutečnily rekordní let bez mezipřistání z Ismailie v Egyptě do Darwinu v Austrálii. Let po trase dlouhé 11,494 km trval přes 48 hodin. Třetí stroj doletěl "pouze" do Koepangu na ostrově Timor.


    Prameny:
    www.raf.mod.uk/bombercommand/bc_aircraft2.html
    http://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_Wellesley
    www.military.cz
    www.airpages.ru/cgi-bin/epg2.pl?page=imgwelle


    skupina Wellesleyů s dobře viditelnými schránkami na pumy pod křídly.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8657#192851Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vickers Wellesley z výzbroje 45. perutě RAF dislokované na Středním východě, letecká základna Ismailía, 1939. Už v červnu tohoto roku byla tato peruť, jako poslední operační s tímto typem, přezbrojena na Blenheimy.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8657#467682Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vickers Wellesley, 148. peruť RAF, letecká základna Scampton, 1937/1938.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8657#467684Verze : 0
    MOD