Název: Name: | Jokosuka D2Y1 8-Ši | Yokosuka D2Y1 8-Shi |
Originální název: Original Name: | 8式特殊爆机击 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 Naval Air Arsenal, Yokosuka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.MM.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | ? m | ? |
Délka: Length: | ? m | ? |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | ? m2 | ? ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 432,5 kW a 434 kW v h= 1 500 m Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 500 mm | Nakajima Kotobuki 2 Kai 1 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 580 hp for take-off and 460 hp at 4,920 ft, driving a two-blade wooden fixed-pitch propeller of the diameter 11ft 5,8in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm nad motorem 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm Pumový náklad: 1x 250 kg puma pod trupem | Two fixed forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-guns in the engine cowling and one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun for observer. Bomb-load: one 551 lb bomb under the fuselage. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Námořní experimentální palubní bombardér 8-Ši - Letoun byl postaven dle specifikací plánu rozvoje 8-Shi, neúspěšně se zúčastnil soutěže o námořní střemhlavý bombardér. - Vítězem soutěže se stal Aichi D1Y1 (He -66), druhým neúspěšným účastníkem této soutěže byl Nakadžima D2N3. - Program byl námořnictvem ukončen a továrna Aichi se stala na dlouhou dobu hlavním dodavatelem střemhlavých palubních bombardérů. | Experimental 8-Shi Carrier Bomber In addition to placing an order with Aichi for a new dive-bomber project, the Kusho design staff undertook a parallel project which it termed the Experimental 8-Shi Special Bomber, begun in 1933. The new design was thought to correct the deficiencies of the 6-Shi design, and production was again passed to Nakajima, with two prototypes being built in 1934. Tests showed that this design was flawed as well, and it was outclassed by Aichi's 8-Shi Special Bomber derived from the Heinkel He 66. Thus, the Aichi design was accepted and from this time Aichi held a monopoly on building the japanese Navy's carrier-based divebombers |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiell 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, p. 280, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 archiv autora |