Jokošo Ho-go Ocu-Gata

Yokosho Ho-Go Otsu-Gata / ?
     
Název:
Name:
Jokošo Ho-go Ocu Gata Yokosho Ho-go Otsu Gata Seaplane
Originální název:
Original Name:
?
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
Yokosuka Kaigun Ko sho (Námořní arzenál v Jokosuce), shortly Yokosho
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1916-DD.MM.1920
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1916
Osádka:
Crew:
2-3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
21,000 m 68ft 10,76in
Délka:
Length:
9,600 m 31ft 5,94in
Výška:
Height:
4,122 m 13ft 6,28in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Salmson 2M-7 vodou chlazený hvězdicový sedmiválec o výkonu 147 kW (200 k) při 1 250 ot/min nebo
Peugeot vodou chlazený vidlicový osmiválec o vzletovém výkonu 149 kW a max. výkon 171,5 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Salmson 2M-7 seven-cylinder water-cooled radial engine rated at 197 hp at 1,250 rpm,
driving a two-bladed wooden propeller (first two aircraft) or
Peugeot eight-cylinder vee water-cooled engine rated at 200 hp for take-off and 230 hp maximum power output,
driving a two-bladed wooden propeller (last two aircraft).
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
96.6 km/h v 0 m 60 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
Pod trup mohla být zavěšena jedna puma. One bomb could be carried beneath the fuselage.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 11,75 h.


Na základě zkušeností získaných s plovákovým Jokošo Nakadžima Traktor postavil námořní arzenál v Jokosuce, dva experimentální plovákové průzkumné bombardéry. První byl postaven v lednu 1916. Oproti svému předchůdci bylo zvětšeno rozpětí křídel a první dva letouny byly poháněny motorem Salmson, o kterém výrobce prohlašoval, že se jedná o nejvýkonnější letecký motor. Inženýr Čikuhej Nakadžima byl hlavním konstruktérem, asistoval mu letecký konstruktér a zkušební námořní pilot Kišiči Umakoši.
Konstrukci těchto dvou plovákových letadel lze hodnotit kladně a byly v roce 1919 a v roce následujícím následována dalšími dvěma stroji, ale ty byly poháněny modernějšími motory Peugeot s mírně vyšším výkonem. Všechny čtyři letouny byly přijaty námořnictvem do výzbroje a byly označeny jako Jokošo Ho-Go-Ocu-Gata, použity byly pro dálkový průzkum a bombardování. V porovnání s importovaným průzkumným hydroplánem Short z roku 1916 měla japonská letadla vyšší výkony.
Japonské námořnictvo, ke své škodě, výkony svých letadel ještě nedokázalo využít, protože nedokázalo svá letadla včas začlenit do své organizační struktury.
Endurance: 11 hours 45 minutes.


Based upon the experience gained with the Yokosho Nakajima Tractor Seaplane, two experimental reconnaissance bomber seaplanes were completed in january 1916. These single-engined aeroplanes had larger wings than the earlier type. They were powered by the 200hp Salmson engine, claimed to be the most powerful aircraft engine at that time. Once again Chikuhei Nakajima was the chief designer. His assistant was Sub-Lieut Kishichi Umakoshi, an aircraft designer as well as a test pilot.
The design was a success and two additional aeroplanes were built in 1919 and 1920 respectively. Both were powered by the newer 220hp Peugeot engines. All four aircraft were used for research into long-range reconnaissance and bombing. Compared with the Short Reconnaissance Seaplane imported in 1916, the japanese aeroplanes had better performance.
They were unfortunately aeroplanes without a purpose, because the japanese Navy had not yet been organized with air units. Consequently, they were never put into production for operational use although the design was accepted in june 1918 as the Experimental Yokosho Ho-go Otsu-gata Seaplane.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-Ho-go-Ocu-Gata-t86606#320759 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/other1/hogo.html

Jokošo Ho-go Ocu-Gata -


Jokošo Ho-go Ocu-Gata -


URL : https://www.valka.cz/Jokoso-Ho-go-Ocu-Gata-t86606#572483 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více