Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 330 příspěvků vloženo, 1399 editováno a 316 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Cierva C.30A

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Cierva C.30A Cierva C.30A
    Originální název:
    Original Name:
    Cierva C.30A
    Kategorie:
    Category:
    vírník autogyro
    Výrobce:
    Producer:
    DD.07.1934-DD.MM.193R A. V. Roe & Co. Ltd., Manchester
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.07.1934-DD.MM.193R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    78
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.04.1933 C.30 G-ACFI
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Uspořádání rotorů:
    Rotor Configuration:
    jiné uspořádání other configuration
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného vrtulníku:
    Empty Weight:
    553 kg 1220 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    816 kg 1800 lb
    Délka s otáčejícími se rotory:
    Length with Rotors Turning:
    ? m ?
    Délka trupu:
    Fuselage Length:
    6.01 m 19ft 8.5in
    Šířka trupu:
    Fuselage Width:
    ? m ?
    Celková výška:
    Overall Height:
    3.37 m 11ft 0.75in
    Průměr hlavního rotoru:
    Main Rotor Diameter:
    11.28 m 37ft
    Průměr vyrovnávacího rotoru:
    Tail Rotor Diameter:
    - m -
    Plocha disku hlavního rotoru:
    Main Rotor Disc Area:
    99.89 m2 1075.21 ft2
    Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
    Tail Rotor Disc Area:
    - m2 - ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Armstrong Genet Major IA o výkonu 104 kW Armstrong Genet Major IA, power 140 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    150 l 33 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    177 km/h v ? m 110 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    152.9 km/h v ? m 95 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3.6 m/s 700 ft/min
    Statický dostup:
    Static Ceiling:
    - m - ft
    Dynamický dostup:
    Dynamic Ceiling:
    2438 m 8000 ft
    Dolet:
    Range:
    458.7 km 285 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Přepravní kapacita:
    Transport Capacity:
    - -
    Výzbroj a vybavení:
    Armament and Equipment:
     
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Vybavení:
    Equipment:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    (Rota Mk.I)








    (Rota Mk.I)








    Poznámka:
    Note:
    vírník


    Licence:
    Lioré et Olivier LeO C-30
    Focke-Wulf C.30 Heuschrecke
    autogyro


    Under licence:
    Lioré et Olivier LeO C-30
    Focke-Wulf C.30 Heuschrecke
    Zdroje:
    Sources:
    Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8.
    Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918. Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
    Fernandez, Jose. Les autogires la Cierva C.30, Air Magazine 03.
    Salajka, Martin: Vírník Cierva C.30, Modelář 1989 / 04
    www.flightglobal.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8675#25587Verze : 2
    Avatar
    také přidám jednu fotku (z dneška z Duxfordu)


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8675#43536Verze : 0
    Avatar
    Avro jich údajně postavilo 78, z toho 12 jich bylo dodáno RAF jako Avro Rota Mk.I a tyto sloužily u 1448 Flight v Duxfordu, později u 529 Sqn. Právě u této Squadrony létaly jako kalibrační stroje, krom původních 12 armádních bylo převzato i dalších 13 původně civilních strojů. Kalibrační lety byly především podél jižního pobřeží.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8675#165797Verze : 3
    Avatar
    Tento vírnik bol vyrábaný v licencii firmami Avro (Avro 671 Rota, 74 ks), Lioré et Olivier (LeO C-30, 64 ks) a Focke-Wulf (Fw C.30, 30 ks).


    Varianty:


    C.30 - prototyp poháňaný motorom Armstrong Siddeley Genet Major I (78 kW / 105 hp), vyrobený 1 ks firmou National Flying Services
    C-30P - predsériová vylepšená varianta s motorom Armstrong Siddeley Genet Major IA, vyrobené 4 ks (1 firmou Airwork Ltd., 3 Avroú
    C-30A - sériová varianta, výroba Avro


    Zdroj:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cierva_C.30
    www.britishaircraft.co.uk
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8675#168391Verze : 3
    MOD
    Avatar
    ---




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8675#165801Verze : 0
    Avatar
    muzeum Duxford, archiv autora




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8675#310136Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Cierva C-30A v.č. 744 v Československém letectvu. Stroj objednalo a zakoupilo Ministerstvo národní obrany na základě objednávky čj.27.239-V/3.odd 1934, ze dne 25.8.1934, vyřizovaná byla firmou A.T.Klement, Fochova 22, čp.396, PRAHA XII. Objednávka zněla na "1 kompletní létadlo rotorové systém autogiro de la Cierva modelu C 30 s motorem Genet Major o 135 ks za 160.625,- Kč".
    Stroj přelétl z Anglie mjr. Benesch (VTLÚ).


    Jeho původní britská imatrikulace byla G-ACXV, v Československu dostal přeletovou imatrikulaci OK-IEA. Letový certifikát byl vydán 10.1.1935, majitel MNO, uživatel MNO Letňany. Letové osvědčení dostal 10.10.1935.


    Užívatelem se stal Vojenský Technický Letecký Ústav (VTLÚ). V roce 1936 létal s trupovým označením S8 (na pravé straně 8S). Spolupráci s dělostřelectvem trénoval v červnu 1936 z letiště Borek (Malý Bor).


    Další vírník tohoto typu provozovala společnost Baťa. Stroj s výrobním číslem 739 létal s trupovou imatrikulací OK-ATS. V roce 06.06.1935 s ním havaroval škpt. Karel Brázda na letišti Letňany.




    Zdroj:
    Martinec, Jan: Cierva C.30, Vojenské letectvo 2004 / 03
    www.letistecr.cz
    www.ipmsnymburk.com
    www.cs-letectvi.cz
    http://www.vrtulnik.cz/ww2/protektorat-borek.htm
    www.militaryphotos.net


    Edit: Janko PALIGA- doplnenie


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8675#336935Verze : 6