Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 390 příspěvků vloženo, 1850 editováno a 350 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Kawaniši E10K1 9-Ši

Kawanishi E10K1 9-Shi / 9试夜间侦察机(九四式运输机)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kawaniši E10K1 9-Ši Kawanishi E10K1 9-Shi
    Originální název:
    Original Name:
    9试夜间侦察机
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1934-DD.09.1934 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1934-DD.09.1934
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    10.09.1934
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1670 kg 3682 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2870 kg 6327 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,550 m 47ft 8,83in
    Délka:
    Length:
    11,337 m 37ft 2,33in
    Výška:
    Height:
    4,400 m 14ft 5,22in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    50,50 m2 543.58 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    56,83 kg/m2 11.64 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Nakadžima Kotobuki 2, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 441 kW (600 k) a 368 kW (500 k) v h= 2 500 m.
    Vrtule trojlistá kovová s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 2 700 mm.
    Nakajima Kotobuki 2 nine-cylinder air-cooled radial,
    rated at 592 hp for take-off and 493 hp at 8,200 ft,
    driving a three-blade matal fixed-pitch propeller of the diameter 8ft 10,3in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    205 km/h v 0 m 127.4 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    111 km/h v ? m 69 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3460 m 11352 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm One flexible rearward-firing 0,303 inch Type 92 machine-gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    9试夜间侦察机 - Experimentální noční průzkumný letoun 9-Ši


    - Tento prototyp byl neúspěšným soupeřem letounu Aichi E10A1 v soutěži o noční průzkumný letoun pro válečné lodě. Letoun byl nestabilní za letu a neměl ani dobré nautické vlastnosti.
    - Později byl neúspěšný prototyp mateřskou továrnou přestavěn na „námořní transportní létající člun typ 94“. Ale ani ten se nedostal do výroby.
    9试夜间侦察机 - Experimental 9-Shi Night Reconnaissance Seaplane - shortly E10K1


    The Kawanishi E10K was a small Japanese flying boat of the 1930s. It was a single-engined biplane which was intended to meet a requirement for a night reconnaissance aircraft for the Imperial Japanese Navy, but was not selected for production, because proved unsuccessful, with water handling problems and poor stability in the air, and the Navy considered it unsuitable for the night reconnaissance role, instead ordering the competing Aichi design into production as the E10A. The single prototype E10K1 was converted to a transport and operated as the Navy Typ 94 Transport.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86844#321711Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek nočního průzkumného letounu E10K1 9-Shi
    a jeho fotografie
    archiv autora






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/86844#321714Verze : 1
    MOD