Název: Name: | Kawaniši Typ 94 | Kawanishi Type 94 Transport |
Originální název: Original Name: | 川西 九四式輸送機 | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (upravený z letounu E10K1) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1936 | |
Osádka: Crew: | 2-3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2300 kg | 5071 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3380 kg | 7452 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,000 m | 49ft 2,54in |
Délka: Length: | 11,000 m | 36ft 1,06in |
Výška: Height: | 4,400 m | 14ft 5,22in |
Plocha křídla: Wing Area: | 52,00 m2 | 559.72 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 65,00 kg/m2 | 13.31 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 4 Kai vzducem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 449 – 522 kW (610 - 710 k). Vrtule trojlistá kovová s pevným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 2 700 mm | Nakajima Kotobuki 4 Kai a nine-cylinder air-cooled radial engine power output 602 - 700 hp, driving a three-bladed fixed-pitch metal propeller of the diameter 8ft 10,3in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 190 km/h v 0 m | 118.1 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 111 km/h v 1500 m | 69 mph in 4921 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3460 m | 11352 ft |
Dolet: Range: | 1186.1 km | 737 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 九四式輸送機 - Námořní transportní létající člun typ 94 - Noční průzkumný létající člun E10K1 9-Shi byl továrnou přestavěn na „námořní transportní létající člun typ 94“. - Změněn byl motor za výkonnější verzi, dále bylo zvětšeno rozpětí křídel a tím i nosná plocha. - Transportní letoun však nebyl přijat do výzbroje. • bylo možno naložit 500 – 700 kg nákladu | 九四式輸送機 - Kyū yon-shiki yusō-ki - Navy Type 94 Transport Seaplane - The single prototype night reconnaissance aircraft being converted to a transport and operated as the Navy Type 94 Transport. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, p. 138, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Famous Airplanes Of The World No. 47, Imperiál Japanese Navy Reconnaissance Seaplane, Bunrindo Co., Ltd., rok 1997, ISBN4-83919-044-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 archiv autora |