SS - SS-533

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 434 příspěvků vloženo, 1591 editováno a 359 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SS - SS-533

СС-533

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    SS-533 SS-533
    Originální název:
    Original Name:
    СС-533
    Kategorie:
    Category:
    ponorka Submersible Ship (SS)
    Třída:
    Class:
    Projekt 1710 Makrel
    Kódové označení:
    Pennant Number:
    SS-533
    Loděnice:
    Builder:
    "Sudoměch" v Leningradu ("Судомех" в Ленинграде)
    Založení kýlu:
    Laid Down:
    22.10.1985
    Spuštění na vodu:
    Launched:
    15.10.1986
    Uvedení do služby:
    Commissioned:
    19.12.1987
    Vyřazení ze služby:
    Decommissioned:
    XX.XX.2002
    Potopené lodě:
    Sunk Ships:
    XX.XX.XXXX žádné / none
    Velitel:
    Commander:
    XX.XX.1987-XX.XX.1988 E. Zdaněvič
    XX.XX.1988-XX.XX.1991 ?
    XX.XX.1991-XX.XX.1992 R. Bondarev
    XX.XX.XXXX-XX.XX.XXXX A. Pješko
    XX.XX.XXXX-XX.XX.XXXX S. Boldyrev
    Jednotka:
    Unit:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Šturm glubiny - www.deepstorm.ru
    Černomorskij flot - flot.sevastopol.info
    Rossijskij podvodnyj flot - http://submarine.id.ru/thumbs/1710/index.shtml
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/87480#324370Verze : 0
    Avatar
    Průběh služby / Process services SS-533


     
    Chronologie / Chronology:SS-533 (1985 - 2002)
    Datum / Date:Událost:Event:
    22.10.1985Založen kýl v loděnici "Sudoměch" v Leningradu ("Судомех" в Ленинграде)Laid down in builder ("Судомех" в Ленинграде)
    05.10.1986Spuštěna na voduLaunched
    srpen /august 1987Přeplavba z Leningradu do Balaklavy.Translation to the english language in preparation
    srpen /august 1987Začleněna do sestavy 153.ponorkové brigády, 14.ponorková divize, Černomořská flotilaTranslation to the english language in preparation
    19.12.1987Uvedena do službyCommissioned
    1988Při zkouškách v Balaklavském kotvišti došlo k závadě na gyrokompasu. Nikdo si toho nevšiml a porovnání s magnetickým kompasem také nikdo neprováděl. Na palubě ponorky si mysleli, že mají kurz od Balaklavy, fakticky ale pluli přesně obráceně - na Balaklavu. Pod kýlem měla ponorka v okamžiku ponoření 70 m, vzdálenost ke břehu byla 50 kabelů (něco přes 9 km). Teprve v okamžiku, když na centráním stanovišti zaznělo varování "Pod kýlem 20 m! Pod kýlem 10 m!" přinutilo velitele ponorky k reakci. Nařídil profouknout přední vyrovnávací nádrže, potom i střední vyrovnávací nádrže. Ponorka se nouzově vynořila půl kabelu (necelých 100 m) od břehu, zádí zavadila o dno a kýl byl také poškozen.Translation to the english language in preparation
    1988-1992Ponorka prováděla mnoho zkoušek, které probíhaly u Balaklavy. Poprvé byla získána důvěryhodné údaje, které mohly být při výběru prvků stabilizátorů a kormidel, lodních šroubů a v neposlední řadě i architektury trupů nově projektovaných ponorek. Všechna doporučení, která byla výsledkem zkoušek, mohla být realizována na bojových ponorkách. Poslední zmínky o vyplutí ponorky na volné moře jsou datovány do roku 1996, podle jiných zdrojů to mělo být ještě v roce 1997.Translation to the english language in preparation
    1992Podle výsledků ve výcvikovém roce dostala titul "Výtečná"Translation to the english language in preparation
    1995Po rozpuštění 153.ponorkové brigády byla začleněna do sestavy 155.ponorkové brigády v BalaklavěTranslation to the english language in preparation
    16.02.1995V rámci 155.ponorkové brigády změnila dislokaci z Blaklavského zálivu do zálivu Južbaja (Sevastopol)Translation to the english language in preparation
    1996Byla uvázána v Jižní zátoce Sevastopolu, bez akumulátorových bateriíTranslation to the english language in preparation
    2002Vyřazena ze službyTranslation to the english language in preparation
    červen-červenec / june - july 2002Rozřezána na kovový šrotTranslation to the english language in preparation
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/87480#324380Verze : 0
    Avatar
    Projekt 1710 Makrel (Kód NATO Beluga)


    Typ: konvenčná ponorka (PL/PLD)
    Rok zaradenia do služby: 1986 (7?)
    Vyradená zo služby: 1998
    Dĺžka: 65m
    Šírka: 8,7m
    Ponor: 5,6 – 6m
    Výtlak na hladine: 1400-1485t
    Výtlak pod hladinou: 2480t
    Max. rýchlosť na hladine: 10 uzlov
    Max. rýchlosť pod hladinou: 24 – 26,6 uzlov
    Dosah na hladine: 1100 nm pri 10 uzloch
    Dosah pod hladinou: 15 nm pri 24,5 uzloch 185 nm pri 4 uzloch
    Hĺbka ponoru: cca 300 metrov
    Pohon: Dieselelektrický
    Posádka: 22


    Počet vyrobených kusov: 1 SS-533 ( Testovacia ponorka slúžiaca v Čiernomorskej flotile, od roku 1998 v rezerve, v súčasnosti vyradená, pravdepodobne zošrotovaná)


    Informácie čerpané zo stránky: http://projekt1710.borg-core.com/
    a zo stránky: http://www.deepstorm.ru/ (nepodarilo sa mi dať priamy link na článok, ten nájdete v kategórii 1945-1992 a v podkategórii dieselové lode špeciálneho určenia)

    Demontovaná veža. Všimnite si zvyšky periskopov.

    Hmm...

    Všimnite si lodnú skrutku.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/87480#170849Verze : 0
    Avatar
    Na obrázku "beluga_01.jpg" jsou kromě krásné ponorky zajímavé i dva nápisy na molu (pro ty co azbukou a ruštinou tak dobře nevládnou):
    - horní, vpravo od jeřábu, znamená "Neuvazovat se!"
    - dolní, pod jeřábem, znamená "Nespouštět kotvu"


    Ještě jeden drobný postřeh - všechny snímky jsou z přístavu Sevastopol.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/87480#319299Verze : 0