Název: Name: | Aiči M6A1 17-Ši | Aichi M6A1 17-Shi |
Originální název: Original Name: | 17试 特殊攻击机 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1943-DD.10.1944 Aichi Aircrafts, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1943-DD.10.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1943 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3362 kg | 7412 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4250 kg | 9370 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4900 kg | 10803 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,262 m | 40ft 2,75in |
Délka: Length: | 11,640 m | 38ft 2,26in |
Výška: Height: | 4,580 m | 15ft 0,31in |
Plocha křídla: Wing Area: | 27,00 m2 | 290.63 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 157,41 kg/m2 | 32.24 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Aichi AE1A Atsuta 21 (Ha-60-21), kapalinou chlazený, přeplňovaný, invertní dvanáctiválec s válci do obráceného písmene V o vzletovém výkonu 883 kW (1 200 k), 743 kW (1 010 k) v h= 1 500 m a 713 kW (970 k) v h= 4 500 m. Vrtule trojlistá kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 200 mm. | Aichi AE1A Atsuta 21 (Ha-60-21), twelve-cylinder liquid-cooled supercharged 60° inverted Vee engine, rated at 1,184 hp for take-off, 996 hp at 4,920 ft and 957 hp at 14,765 ft, driving a constant-speed three-blade metal propeller of the diameter 10ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 934 l | 205.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 439 km/h v 4000 m | 272.8 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 277 km/h v ? m | 172.1 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,92 min do 3000 m | 5,92 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | 29528 ft |
Dolet: Range: | 1100 km | 683.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13,0 mm Pumy: 2x 250 kg nebo 1x 800 kg nebo 1x torpédo Type 91 (805 kg). | One flexible rear-firing 0.51 inch Type 2 machine-gun. Bomb-load: two 551 lbs bombs, or one 1,764 lbs bomb or one torpedo of 1,775 lbs. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 17试 特殊攻击机 - Experimentální útočný letoun 17-Ši Tovární označení AM-24. | 17试 特殊攻击机 - Experimental attack aircraft 17-Shi Factory designation a prototype AM-24. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945. Vol. 2., Aichi Aircraft.(Shuppan-Kyodo 1981)(j.) archiv autora |