Rolls-Royce Merlin III

Rolls-Royce Merlin III (RM 1S)
     
Název:
Name:
Rolls-Royce Merlin III Rolls-Royce Merlin III
Originální název:
Original Name:
Rolls-Royce Merlin III
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Rolls-Royce Limited, Crewe, Derby, Glasgow
Období výroby:
Production Period:
01.07.1938-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8456
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1937
Použití:
Use:
Supermarine Spitfire Mk.I
Hawker Hurricane Mk.I
Hawker Sea Hurricane Mk.IB
Hawker Henley
Boulton-Paul Defiant Mk.I
Fairey Battle Mk.I
Dewoitine D.521
Amiot 353
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
623,7 kg 1375 lb
Celková délka:
Overall Length:
1753 mm 5ft 9,01in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
757 mm 2ft 5,8in
Celková výška:
Overall Height:
1046 mm 3ft 5,18in
Vrtání:
Bore:
137,16 mm 5,4in
Zdvih:
Stroke:
152,43 mm 6in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
27.02 l 1649 cu in
Palivo:
Fuel:
Benzín s oktanovým číslem 100. Gasoline with an octane rating 100.
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
Karburátor S.U. A.V.T.32 Twin-choke updraught Rolls-Royce S.U. A.V.T.32 carburettor with automatic mixture control.
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
6,0 : 1 6,0 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování jednostupňovým, jednorychlostním, odstředivým kompresorem. Supercharger: Single-stage single-speed centrifugal.
Chlazení:
Cooling:
kapalinou přetlakové Liquid-cooled (70% water and 30% ethylene glycol coolant mixture) pressurised.
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
656.2 kW při 3000 ot/min 880 bhp at 3000 rpm
Poznámka:
Note:
Vzletový výkon: 656 kW (892 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku +0,414 baru (+310,3 mm Hg)
Bojový výkon:
977 kW (1 328 k) při 3 000 ot min v h= 2 743 m a plnícím tlaku +0,827 baru (+620,6 mm Hg) po dobu max. 5 min.
865 kW (1 176 k) při 3 000 ot/min v h= 3 734 m při plnícím tlaku +0,621 baru (+465,4 mm Hg).
Pokud byl použit benzín s oktanovým číslem 87, musel být snížen plnící tlak kompresoru a recipročně poklesly výkony na úroveň motoru RR Merlin II.

Ventilový rozvod: OHC, čtyřventilový (dva sací a dva výfukové ventily, výfukové jsou chlazeny sodíkem).

Tento typ motoru byl prvním z Merlinů vyráběných velkosériově.

100 oktanové palivo se začalo používat v roce 1939.
Take-off power 880 hp at 3,000 rpm boost +6 psi.
Combat power:
1,310 hp at 3,000 rpm at 9,000 ft boost +12 psi (5-minute limit).
1,160 hp at 3,000 rpm at 12,250 ft boost +9 psi.
Using 87 octane fuel the power ratings were the same as the Merlin II.

Valvetrain: Overhead camshaft, two intake and two exhaust valves per cylinder, sodium-cooled exhaust valve stems.

Major early war production marks.
Zdroje:
Sources:
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters. New York: Smithmark Publishers Inc., rok 1994, ISBN 0-8317-3938-8.
http://www.spitfiresociety.demon.co.uk/engines.htm
www.historyofwar.org
http://www.jshawmsc.f2s.com/merlin.htm
http://www.spitfireart.com/merlin_engines.html
www.reference.com
http://www.bookrags.com/wiki/Rolls-Royce_Merlin
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Rolls-Royce-Merlin-III-t87720#325579 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více