Název: Name: | Supermarine Spitfire PR Mk.VI | Supermarine Spitfire PR Mk.VI |
Originální název: Original Name: | Spitfire PR Mk.IF | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.194R Vickers-Armstrongs Aircraft Ltd., (Supermarine Division), Woolston | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 15 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2885 kg | 6360 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,230 m | 36ft 10in |
Délka: Length: | 9,130 m | 29ft 11in |
Výška: Height: | 3,450 m | 11ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,48 m2 | 242,0 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 128,34 kg/m2 | 26.29 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 45, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 884 kW (1 201 k) a bojovém výkonu 1 130 kW (1 536 k) ve výšce 3 353 m. Vrtule trojlistá de Haviland s konstantními otáčkami. | Rolls-Royce Merlin 45, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,185 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,515 hp at 3,000 rpm at 11,000 ft for combat power, driving a three-blade de Haviland Type constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 405 l | 107 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 592 km/h v 3962 m | 368 mph in 13000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 505.3 km/h v 2758 m | 314 mph in 9050 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 21,2 m/s | 4173.2 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12192 m | 40000 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Supermarine Type 367 - Letová vytrvalost: 4,5 h - Jednalo se o nouzovou stavbu než bude Spitfire PR Mk.IV - Nesl dvě svislé kamery F.24 s ohniskovou vzdáleností 203,2 mm, později dvě kamery F.8 s ohniskovou vzdáleností 508 mm, několik letounů neslo šikmo uložené kamery F.24 s ohniskovou vzdáleností 355,6 mm - Letoun již 14. 3. 1941 provedl průzkumný let nad Berlín. - Palivové nádrže nebyly v křídlech, ale přídavných nádržích ve výstupcích pod křídly, každá o objemu 136,3 l - Tento typ byl původně označen jako Spitfire Mk.I PR Type F a základem pro tuto verzi byl Spitfire Mk.V. | - Supermarine Type 367 - Endurance 4 hourd 30 minutes - The PR Mk.VI was an interim design produced to fill a gap before the appearance of the PR Mk IV. - It carried two F.24s with an 8in focal length, which were later replaced by two F.8s with a 20in focal length. Finally, some PR Mk VIs were given a F.24 with a 14in focal length in an oblique mounting. - The first flight to the German capital was made on 14 March 1941. - It was produced by adding two 30 gallon fuel tanks below the wings. - The original designation was the Spitfire Mk.I PR Type F and was based the Spitfire Mk.Vc. |
Zdroje: Sources: | Použité prameny: Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey: My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK, rok 1985, ISBN: 0 946184 186 www.historyofwar.org http://www.airrecce.co.uk/WW2/recce_ac/RAFAR.html archiv autora |