Flettner Fl 282 Kolibri

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 346 příspěvků vloženo, 1832 editováno a 268 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Flettner Fl 282 Kolibri

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Flettner Fl 282 B-1 Flettner Fl 282 B-1
    Originální název:
    Original Name:
    Flettner Fl 282 B-1
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1942-DD.MM.1945 Flettner Flugzeugbau GmbH, Berlín-Johannistal /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1942-DD.MM.1945 (všechny verze / all versions)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    20+ (všechny verze / all versions)


    Fl 282 A (Fl 282 V1 - Fl 282 V4)
    Fl 282 B-1 (Fl 282 V12)
    Fl 282 B-2 (Fl 282 V20 - Fl 282 V23)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    30.10.1941 Fl 282 V2
    Osádka:
    Crew:
    1 (Fl 282 A, Fl 282 B-0, Fl 282 B-1) nebo/or 2 (Fl 282 B-2)
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Uspořádání rotorů:
    Rotor Configuration:
    prolínající se rotory twin interim rotors
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného vrtulníku:
    Empty Weight:
    810 kg 1786 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1000 kg 2205 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Délka s otáčejícími se rotory:
    Length with Rotors Turning:
    ? m ?
    Délka trupu:
    Fuselage Length:
    6,15 m 20ft 2in
    Šířka trupu:
    Fuselage Width:
    2,40 m 7ft 10.5in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2,40 m 7ft 10.5in
    Průměr hlavního rotoru:
    Main Rotor Diameter:
    2x 12,00 m 2x 39ft 4in
    Průměr vyrovnávacího rotoru:
    Tail Rotor Diameter:
    - m -
    Plocha disku hlavního rotoru:
    Main Rotor Disc Area:
    226,20 m2 2434.8 ft2
    Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
    Tail Rotor Disc Area:
    - m2 - ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of engines:
    1
    Typ:
    Type:
    BMW Bramo Sh 314 E
    - hvězdicový
    - počet válců: 7
    - vzletový výkon: 118 kW (160 PS) při 2200 ot/min
    BMW Bramo Sh 314 E
    - radial
    - number of cylinders: 7
    - take-off power output: 156 hp at 2200 rpm
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    150 km/h v ? m 93 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    115 km/h v ? m 71.5 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    4,5 m/s 885.8 ft/min
    Statický dostup:
    Static Ceiling:
    ? m ? ft
    Dynamický dostup:
    Dynamic Ceiling:
    4100 m 13451 ft
    Dolet:
    Range:
    168 km 104 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Přepravní kapacita:
    Transport Capacity:
    - -
    Výzbroj a vybavení:
    Armament and Equipment:
     
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 5kg puma 2x 11 lb bomb
    Vybavení:
    Equipment:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Ringlstetter, H.: FLUGZEUG CLASSIC Special 11. Deutsche Militär-Flugzeuge 1933 – 1945. Projekte – Bomber – Hubschrauber – Aufklärer – Verbindungsflugzeuge, 2013
    Witkowski, R.: Rotorcraft of the Third Reich, Mushroom Model Publications, 2007
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8790#14967Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Prototyp Fl 282 V12 (CJ+SF) s částečně zasklenou přední částí trupu.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8790#26167Verze : 1
    Avatar
    Flettner Fl 282 V6 (GF+YF) běhen zkoušek ve Středozemním a Egejském moři na podzim 1942.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8790#50491Verze : 4
    Avatar
    Ukořistěný německý Flettner Fl 282 Kolibri v USA. Na konci války spojenci ukořistili celkem tři vrtulníky Fl 282. Zatímco Fl 282 V12 (CI+SF) byl předán do Sovětského svazu, zbylé dva stroje Fl 282 V15 (CI+SI) a Fl 282 V23 (CI+TW) skončily ve Spojených státech.


    Zdroj: USAF



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8790#194087Verze : 2
    Avatar
    .

    Po obsazení Jugoslávie Němci ukořistili bývalý nosič hydroplánů Zmaj, který přejmenovali na Drache a od října 1942 zde prováděli pokusy s vrtulníky Kolibri. K testům byl určen tento prototyp Fl 282 V6 s kódem GF+YF.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8790#471573Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Jako záloha se v podpalubí Drache nacházel ještě tento druhý Kolibri s kódem CJ+SD. Není známo, zda tento rezervní stroj do testů zasáhl.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8790#471575Verze : 0
    MOD