SOV - BT-1 (Christie M1930)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - BT-1 (Christie M1930)

Christie M1930

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    BT-1 (Christie M1930) BT-1 (Christie M1930)
    Originální název:
    Original Name:
    Christie M1930
    Kategorie:
    Category:
    lehký tank light tank
    Výrobce:
    Producer:
    U.S. Wheel Track Layer Corporation, Linden, New Jersey
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1930-DD.MM.1930
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1930
    Osádka:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    9360 kg 20635 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    ? mm ?
    Délka korby:
    Hull Length:
    5450 mm 17ft 10,56in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2250 mm 7ft 4,57in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1690 mm 5ft 6,54in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    380 mm 1ft 2,96in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    ? mm ?
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    ? MPa ? psi
    Pancéřování:
    Armour:
    nýtované, válcovaný plech
    korba - čelo - 14 mm, boky - 12 mm, záď,strop - 11 mm, dno - 5,5 mm
    riveted, rolled sheet
    Hull - front - 14 mm, sides - 12 mm, rear, top - 11 mm, bottom - 5,5 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Liberty, vidlicový, vodou chlazený, zážehový dvanáctiválec o objemu 27 900 cm3 Liberty, V, water-cooled, gasoline Twelve volume of 27,900 cm3
    Výkon:
    Power:
    295 kW při 1650 ot/min 395.6 bhp at 1650 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    mechanická převodovka 4+1, planetová suchá spojka mechanical gearbox 4+1, planetary dry clutch
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    40/70 km/h 24.9/43.5 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    150/225 km 93.2/139.8 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    32 ° 71 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    30 ° 67 %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2,25 m 88,6in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,55 m 21,7in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,54 m 21,3in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    žádná No
    Vedlejší:
    Secondary:
    žádná No
    Uživatelské státy:
    User States:
    SSSR USSR
    Poznámka:
    Note:
    Hodnoty s lomítkem platí - pásy / kola True values with a slash - tracks / wheels
    Zdroje:
    Sources:
    SOJANKIN, A. G. a kol: Sovetskije legkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/87957#370746Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BT-1 (Christie M1930)


    Dle některých autorů takto byly nazývány dva Christieho prototypy M1930 (M1931) bez věží, které i s výrobní dokumentací zakoupil sovětský podnik Amtorg (zástupce I.A. Chalepskij) za částku 160 000 USD. Částka nebyla vyplacena celá z důvodů chybějících věží. Vozidla, proclená jako zemědělské traktory, byla do SSSR dopravena v lednu 1931 lodí a převezena do charkovské lokomotivky ChPZ Im. Kominterny - Továrna 183. Tam bylo jedno rozebráno a druhé (číslo korby No 2051) podrobeno 14.03.1931 až 16.05.1931 zkouškám na polygonu v Kubince a 17.05. až 13.06.1931 jízdním zkouškám po okolí.


    Při zkouškách, kde se místo věže používalo 800kg závaží, bylo zjištěno, že dvoučlenná osádka je schopna do vozidla nastoupit do 20 vteřin přez otvor místo věže (řidičův průhled byl příliš úzký). Montáž a demontáž pásů dokázala zvládnout za 44 a 35 minut. Vozidlo, vážící 9360kg, bylo schopno s motorem Liberty V12 dosáhnou rychlosti do 70 km/h. Při jízdních zkouškách bylo s mnoha poruchami (motor, podvozek) najeto 1000 km, většinou po kolech.


    V některé litaratuře najdeme i označení Original I a II. Tato vozidla posloužila jako předloha pro řadu lehkých kolopásových tanků BT.
    Dále měl být dodán v roce 1932 prototyp tkzv. Létajícího tanku M1932, ale z tohoto obchodu sešlo vinou americké strany sešlo.




    Zdroj
    Magnuski J., Kolomijec M.: Rudý Blitzkrieg, nakladatelství Bonus A, Brno 1996
    PEJČOCH, Ivo, PEJS, Oldřich: Obrněná technika 3, SSSR 1919-1945 I.část, ARES, Praha 2002
    BARJATINSKIJ,m., KOLOMIEC, M.:Legkie tanku BT-2 i BT-5, Broněkollekcija 1/1996, Modělist-Konstruktor, Moskva 1996
    ŽELTOV,I.,PAVLOV,I.,PAVLOV,M.: TANKI BT-časť 1, Armada 9, EksPrint, Moskva 1998
    PAVLOV, M.; ŽELTOV, I.; PAVLOV I.: Tanky BT, Eksprint, Moskva 2001
    www.battlefield.ru
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/87957#326264Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BT-1 (M1930)


    M1930 (BT-1) při zkouškách na NIVT polygonu v Kubince, jaro 1931



    Zdroj
    Kolomiec M.: Legkie tanki BT, Eksmo, Moskva 2007


    M1930 (BT-1) pohled zepředu

    M1930 (BT-1) pohled zboku

    M1930 (BT-1) pohled zhora

    M1930 (BT-1) při jízdě na kolech
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/87957#326266Verze : 0
    MOD