Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 290 příspěvků vloženo, 994 editováno a 280 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Dingo 2 CZ

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Dingo 2 CZ Dingo 2 CZ
    Originální název:
    Original Name:
    Dingo 2 CZ
    Výrobce:
    Producer:
    Krauss-Maffei Wegmann, Mnichov
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.2008-DD.MM.2008
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    21
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.2008
    Osádka:
    Crew:
    2+6 (prvních 6 vozidel / first 6 vehicles), 2+4 (posledních 15 vozidel / last 15 vehicles)
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x4
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    10000 kg 22046 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    2500 kg 5512 lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    125001) kg 275581) lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    6080 mm 19ft 11in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2390 mm 7ft 10in
    Celková výška:
    Overall Height:
    25502) mm 8ft 4in2)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    400 mm 1ft 3.75in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    3840 mm 151in
    Rozchod:
    Track:
    1890 mm - přední náprava
    1890 mm - zadní náprava
    74in - front axle
    74in - rear axle
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    dvouokruhová brzdová soustava s pneumaticky hydraulickým převodem a ABS pneumatic-hydraulic dual circuit brake system with ABS
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    24 V 24 V
    Pneumatiky:
    Tyres:
    365/80R20
    Pancéřování:
    Armour:
    balistická a protiminová ochrana dle:
    - STANAG 4569 Annex A Level 3
    - STANAG 4569 Annex B Level 4a a 3b
    ballistic and mine protection according to:
    - STANAG 4569 Annex A Level 3
    - STANAG 4569 Annex B Level 4a and 3b
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    OM 924 LA (Model 924.916)
    - vznětový, řadový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný splňující limity exhalací EURO 3
    - počet válců: 4
    - objem válců: 4801 cm3
    - maximální točivý moment: 810 Nm při 1200-1400 ot/min
    - maximální výkon: 163 kW při 2200 ot/min
    OM 924 LA (Model 924.916)
    - liquid cooled, in-line, four stroke, turbocharged direct injection Diesel engine, electronic cooling control; meets EURO 3 emission standards
    - number of cylinders: 4
    - swept volume: 293 cu in
    - maximum torque: 597,4 lb.ft at 1200-1400 rpm
    - maximum power output: 218,6 bhp (222 PS) at 2200 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    Daimler Chrysler
    - automatická (s možností ručního řazení), elektro-pneumaticky řízená
    - počet stupňů: 4 + 3
    Daimler Chrysler
    - automatic (with possibility of manual shifting), electro-pneumatically controlled
    - number of gears: 4 + 3
    Spojka:
    Clutch:
    MFZ 362
    - jednokotoučová suchá spojka s obložením spojky kovovou keramikou
    MFZ 362
    - single-plate dry clutch with ceramic lining
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    260 l 57.19 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    100 km/h 62.1 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    900 km 559.2 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    37 ° 82 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    21,5 ° 48 %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,6 m 24in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,2 m 47in
    Výzbroj:
    Armament:
    Zbraňová stanice 1530
    - kulomet MG 3 A1T
    -- ráže: 7,62 mm
    -- náboje: 500 kusů


    - prvky míření a zaměřování zbraní: 200-1200 m
    - náměr: -10°05´ až +40°49´


    - zaměřovač
    -- protilaserový filtr: 1060nm/L5 Leopard 1 Standard
    -- zvětšení: 4x
    -- zorné pole při nulové elevaci: 15°
    Type 1530 gun mount
    - MG 3 A1T machine gun
    -- calibre: 7,62 mm
    -- ammunition: 500 rounds


    - weapon aiming and sighting equipment: 656-3937 ft
    - elevation: -10°05´ to +40°49´


    - gunsight
    -- anti-laser filter: 1060nm/L5 Leopard 1 Standard
    -- magnification: 4x
    -- field of view at zero elevation: 15°
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) hmotnost přípojného vozidla: 5400 kg (nebržděné 750 kg)
    2) celková výška se zbraňovou stanicí: 3015 mm
    1) gross trailer weight: 11905 lb (unbraked trailer 1653 lb)
    2) overall height with weapon station: 9ft 10,7in
    Zdroje:
    Sources:

    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#327961Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dingo 2 CZ

    Lehké obrněné vozidlo (LOV) určené pro plnění úkolu přepravy pěšího družstva nebo pro přepravu zájmových osob v podmínkách rizikových pro ochranu živé síly, s vysokou pravděpodobností vedení náhlých útoků ze zálohy s využitím výbušných nástražných systémů (IED). Vozidlo je z konstrukčního hlediska identické s variantou Dingo 2 GE A2 používanou německým Bundeswehrem. K rozdílům patří použití interkomu VICM 100 českého původu, satelitní navigace, amerických radiostanic RF-300M-TV FALCON III od společnosti Harris s možností satelitního a VKV spojení nebo rušiček RCIED typu WBS 2500 (tyto rušičky nejsou použity u všech Dingo 2 CZ). Pro potřeby AČR byl do konce roku 2008 dodáno 21 kusů Dingo 2 CZ. Vozidla z prvních dvou dodávek byla vyrobena v osmimístné variantě, po zkušenostech příslušníků Provinčního rekonstrukčního týmu (PRT) v Lógaru došlo u posledních patnácti k vypuštění dvou předních bočních sedadel v přepravním prostoru. Toto řešení mělo zlepšit podmínky pro činnost střelce obsluhujícího zbraňovou stanici 1530 vybavenou kulometem MG 3A1T.

    Potřeba pořízení 4 kusů lehkých obrněných vozidel pro jednotky Vojenské policie (VP) nasazené v Iráku vznikla minimálně již v závěru roku 2005. V průběhu roku 2006 začalo vypracování zadání na nákup čtyř LOV. Vozidla měla plnit transportní, doprovodné a hlídkové úkoly a být vybavena bezosádkovou věží s kulometem ráže 12,7 mm (nebo 7,62 mm) a granátometem ráže 40 mm. Hlavní důraz byl kladen na zabezpečení co nejsilnější balistické ochrany osádky.

    V dubnu 2007 Ministerstvo obrany ČR (MO) sdělilo, že resort v nejbližší době pořídí 4 LOV pro české vojáky nasazené v zahraničních misích. Ve čtvrtek 2. srpna 2007 se sešla rezortní komise Ministerstva obrany určená k otevírání obálek s nabídkami firem na nákup čtyř kusů lehkých obrněných kolových vozidel. Na základě marketingové studie byly osloveny tři společnosti MPI Group, s.r.o., MaxMerlin, s.r.o. a Omnipol, a.s. Do termínu podání nabídek odstoupila firma MaxMerlin a svoji nabídku podal VOP 026, kterého podáním nabídky pověřila firma BAE Systems. Uvedené společnosti nabídly následující techniku:
    - Dingo 2 (MPI Group, s.r.o.)
    - RG 31 Mk5 (VOP 026 s.p.)
    - Golan (Omnipol a.s.)

    I když pro potřeby armády bylo nalezeno pět vyhovujících vozidel australské, izraelské, jihoafrické a německé výroby, celá zakázka působila dojmem, že je šitá na míru pro Omnipol, protože pouze jím nabízený Golan splňoval požadovanou odolnost vůči výbuchu. Jak později informovalo ministerstvo obrany: "Z důvodu ochrany pasažérů byl skutečně v původních technicko-taktických požadavcích stanoven požadavek na odolání výbuchu 7 kg trinitrotoluenu pod vozidlem a 14 kg trinitrotoluenu pod kolem. Na základě zjištěného rozporu se standardem Severoatlantické aliance STANAG 4569 však bylo vzápětí rozhodnuto o okamžitém odstranění této podmínky ze zadávací dokumentace."
    Z důvodu co největšího urychlení měl být nákup řešen prostřednictvím akvizičního pracoviště Vojenské policie. Dalším důvodem bylo, že VP měla pořizovat dalších 20 lehkých obrněných vozidel v otevřeném zadávacím řízení, k čemuž ovšem nikdy nedošlo.
    Samotná akvizice nových vozidel nakonec skončila ještě dříve než začala. Hodnotící komise ministerstva vyloučila kvůli formálnímu pochybení už po otevření obálek společnosti nabízející Dingo 2 a RG 31 Mk5. Celá zakázka byla nakonec koncem srpna 2007 zrušena, protože vítězný Golan byl příliš drahý a armáda by je kvůli dlouhé dodací lhůtě viděla až za dva roky po případném podepsání kontraktu.

    Tím však snaha zavést do výzbroje kvarteto nových LOV neskončila. V polovině října 2007 ministerstvo obrany rozhodlo o pořízení čtyř vozidel Dingo 2, na jejichž nákup naplánovalo vyčlenit 120 miliónů korun. V jednacím řízení bylo osloveno 8 firem, soutěže se nakonec zúčastnily pouze dvě firmy: MPI Group s vozem Dingo 2 a VOP 026 s jihoafrickým obrněncem RG 31 Mk5. Proč nebylo Dingo 2 vybráno cestou veřejného výběrového řízení MO zdůvodnilo svou obehranou písničkou o "naléhavé potřebě" a "nedostatku času". Hlavním kritériem pro výběr dodavatele podle ministerstva obrany byly úroveň balistické ochrany a především termín dodání. Ten se také podepsal pod tím, že některé z osmi oslovených firem kvůli jeho nereálnosti nabídku ani nepodaly. Nově pořizovaná vozidla byla určena pro ochranu příslušníků Provinčního rekonstrukčního týmu ČR působícího v afghánské provincii Lógar.

    V úterý 20. listopadu 2007 podepsal ředitel Vojenského zpravodajství brigádní generál Ondrej Páleník s firmou MPI Group smlouvu na nákup čtyř lehkých obrněných vozidel Dingo 2 v ceně 33,7 milionu za kus. Za všechna Dinga bylo nakonec zaplaceno o 15 milionů víc. Zakázka byla nezvykle zadána cestou akvizičního pracoviště Vojenského zpravodajství, jinak jsou zakázky zadávány cestou Sekce vyzbrojování MO. Oficiálním zdůvodněním bylo, že toto pracoviště má "dostatečné zkušenosti s operativním pořizováním vojenské techniky a byla záruka, že dokáže realizovat zakázku v daném časovém termínu." Sekce vyzbrojování Ministerstva obrany pod náměstkem ministra Jaroslavem Kopřivou tedy zřejmě tyto vlastnosti neměla...

    Všechna čtyři Dinga 2 CZ měla být dodána do konce února 2008, k tomu ovšem nedošlo. Od podpisu kontraktu do předání prvního Dinga 2 CZ se zabudovanými prvky podle požadavků AČR uběhly zhruba 2 měsíce. První vozidlo posléze úspěšně absolvovalo kontrolní zkoušky. Vojskové zkoušky však stejným výsledkem neskončily. Vozidlo nesplnilo několik kontrolovaných parametrů v oblasti balistické ochrany, a tak muselo ještě absolvovat doplňující vojskové zkoušky, které měly být ukončeny 18. března 2008. V médiích se posléze objevily informace o tom, že vozidlo se sice během zkoušek testovalo, ale takovým způsobem, aby nakonec vyhovělo.

    Slavnostní předání nových obrněných vozidel Dingo 2 CZ se uskutečnilo v pondělí 14. dubna 2008 ve vojenském prostoru ve Vyškově. V pátek 18. dubna se dvě ze tří vozidel Dingo 2 CZ po vlastní ose přesunula z Distribučního centra (kde proběhlo doplnění jejich výbavy o radiostanice, po čemž následovala celní prohlídka) v Pardubicích do Brna na letiště Tuřany, kde byla naložena do transportního letounu An-124 Ruslan, který je přepravil do Afghánistánu. Na letiště v Kábulu Dinga dorazily 20. dubna 2008. Přesun na základnu FOB Shank a předání do užívání 1. kontingentu AČR mise ISAF PRT Lógar bylo uskutečněno 7. května 2008. Jediné Dingo 2 CZ, které zůstalo na území ČR, obdržela Výcviková základna Vyškov, kde na něm probíhal výcvik obsluh určených pro budoucí nasazení v rámci PRT v Lógaru.

    V květnu (?) 2008 proběhl dodatečný nákup dvou vozidel Dingo 2 CZ přímým oslovením MPI Group. Tato vozidla byla následně dodána v červnu 2008. Jejich uživatelem se stala 601. skupina speciálních sil, která oba stroje v letech 2008 až 2009 nasadila do bojových operací v rámci mise Trvalá svoboda na území provincie Kandahár v jižním Afghánistánu.

    24. srpna 2008 byl proveden přesun vozidel Dingo 2 CZ používaných u PRT zpět na základnu do Kábulu z důvodu provedení plánované údržby a přípravy techniky na sezónní provoz. Firma MPI Group zahájila údržbu dne 19. září 2008. Předepsané práce byly ukončeny 25. září 2008.

    Na začátku října 2008 se ve sdělovacích prostředcích začaly vynořovat informace, že nasazení vozidel Dingo 2 CZ v Lógaru má k dokonalosti hodně daleko. Objevily se stížnosti na slabý motor nebo na vysokou citlivost vozidla na druh paliva. Jeden z pracovníků civilní části PRT k tomu pro Lidové noviny dodal: "Jednou se nám stalo, že jsme jeli mimo základnu a museli jsme se vrátit, protože Dingo nevyjelo kopec." Na základě nařízení NGŠ AČR generálporučíka Vlastimila Picka byly odebrány vzorky leteckého petroleje F-34 (JP-8), kterým byl zásobován 1. kontingent. Odebrané vzorky byly analyzovány v období od 9. října do 7. listopadu 2008, jak v rámci prováděných garančních prohlídek na německé základně v Kábulu, tak u rezortního prvku Ministerstva obrany - oddělení vývoje a výzkumu PHM v Brně. Jak se ukázalo, příčina velmi slabého výkonu jednoho z Ding nebyla v kvalitě paliva. Problémy nakonec odstranila výměna palivových filtrů. Prvotní příčinou těchto problémů bylo, že čeští vojáci nepoužili patřičné filtry předepsané v provozní dokumentaci vozidel. Petrolej F-34 vyžadoval použití jiných filtrů než palivo F-54 (motorová nafta). To však nemění nic na skutečnosti, že výkon motoru vozidel je sám o sobě nedostatečný.

    Další problémy způsoboval nedostatek kapacit pro opravy a údržbu vozidel, jak v Lidových novinách sdělil jeden z vojáků: "Když sem Dinga přišly, tak vůbec nebyl nasmlouvaný servis." Po urgencích se dodavatelská firma MPI dohodla s Němci, kteří si opravy svých vozidel Dingo zajišťovali na základně Camp Ware House v Kábulu. To však znamenalo sestavovat speciální kolonu, která česká Dinga doprovázela z Pol-e’ Alam (kde má český PRT základnu) do Kábulu a zase zpátky, což ve výsledku zbytečně oslabovalo kontingent. Kromě toho Dinga Bundeswehru měla před těmi z AČR přednost. Úprava softwaru na převodovku u z jednoho českých vozů tak trvala přes tři týdny.

    Jako nedostatečná se rovněž ukázala být výzbroj vozidel. Německé kulomety MG 3A1T měly ráži 7,62 mm, která pro plněné úkoly byla příliš "slabá". Střelci musí věž s kulometem ovládat ručně - jednou rukou věží otáčejí a druhou míří. Pokud bylo zapotřebí mířit dozadu, musel se střelec odkurtovat a otočit se společně s celou věží, čímž rovněž narážel do vojáků sedících kolem něj.

    Celou situaci dále umocňovala pozoruhodná logistika - byly dodány náhradní pneumatiky bez disků, na FOB Shank však český kontingent neměl jediný přípravek pro přezutí kol.

    Zároveň se zveřejněním problémů českých vozidel Dingo 2 CZ se v médiích objevily i pochybnosti o jejich kvalitách. Uvedené problémy toho o úrovni samotných vozidlech příliš neříkají, zato říkají mnohé o "kvalitách" Ministerstva obrany a AČR. Nejprve bleskový nákup ministerstva ve stylu za pět minut dvanáct. Posléze urgentní nasazení u PRT v Afghánistánu připomínající akt čirého zoufalství, což se odrazilo na zkráceném výcviku vojáků zajišťujících provoz Ding a následných technických problémech. Těžko lze navíc čekat bezproblémové fungování od vozidel, jejichž záběh proběhne až v prostoru operačního působení. Dinga byla navíc na FOB Shank vržena, aniž by zde pro ně existovaly potřebné servisní zázemí a zásoba náhradních dílů. Kapitolu samu pro sebe představuje samotné nasazení vozidel. Jak komentoval jeden z českých vojáků: "Všichni říkali - nedávejte ty auta do patrol." Samozřejmě se stal opak. Dingo bylo konstruováno pro bezpečnou přepravu osob nebo nákladu při zachování dostatečné mobility v terénu a ne pro plnění hlídkových nebo doprovodných úkolů. Tomu odpovídá i instalovaná zbraňová stanice 1530, která je vhodná možná tak pro obranu vozidla v nejvyšší nouzi. Problémy způsobovaly i velké rozměry Dinga, které značně stěžovaly pohyb vozu v klikatých a úzkých uličkách afghánských vesnic.

    Jako reakci na problémy společnost MPI zajistila na podzim 2008 vyslání technika výrobce, Frenka Laucknera, který začal působit přímo FOB Shank a zde pomáhat při údržbě vozidel. Operační nasazení českých vozů Dingo 2 CZ dále ztěžoval nedostatek náhradních dílů. Pokud dané díly nebyly u Němců v jejich servisu v Kábulu, museli se čeští mechanici spojit s MPI, která pak potřebné součásti objednala u výrobce KMW. Dodání dílů pak mohlo trvat i několik týdnů. Dodávka náhradních dílů pro PRT definovaná výrobcem podle LSA (Logistic Support Analyse) proběhla až zhruba na přelomu zimy a jara 2009.

    Několik měsíců předtím však padlo rozhodnutí rozšířit počet vozidel Dingo 2 CZ ve výzbroji AČR o dalších patnáct kusů. Incident z dubna 2008, při němž padl rtn. Radim Vaculík, a zhoršující se bezpečnostní situace v Afghánistánu na Ministerstvu obrany odstartovalo horečné úsilí s cílem okamžitě zajistit větší bezpečnost vojáků nasazených v této zemi. Výsledkem se stal nákup dalších lehkých obrněných vozidel. Prioritou se opět stalo vybavit vojáky novou technikou v "co nejkratší možné době", a proto byla od stejných zprostředkovatelů pořízena vozidla, která již byla AČR provozována. Nákup dodatečných 15 Ding byl zajištěn smlouvou z 4.9.2008 a přišel na 499 867 390,89 Kč (cena za jedno vozidlo s DPH: 32 494 065,03 Kč, cena za 15 vozidel s DPH: 487 410 975,45 Kč, cena za 3 soupravy kontrolní a měřící techniky s DPH: 11 528 215,44 Kč, cena spotřebního materiálu pro provoz včetně DPH: 928 200 Kč). Další půlmiliardu stálo 15 vozidel Iveco LMV. Cena za Dinga to však nebyla finální - v roce 2009 stál nákup rušičů dalších 85 655 048 Kč a na 2 296 747 Kč přišlo pořízení navijáků - vše prostřednictvím MPI Group. Průměrná cena jednoho Dinga 2 tak narostla na zhruba 39 180 000 Kč. Dodávka německých obrněných vozů proběhla ve čtvrtém čtvrtletí roku 2008. Poslední, dvacáté první Dingo 2 CZ bylo české armádě dodáno k 5. 12. 2008. Dinga z poslední dodávky obdržela Výcviková základna ve Vyškově pro výcvik příslušníků budoucích kontingentů PRT v Lógaru. Do začátku jara 2009 mělo každé z nově dodaných vozidel najeto v průměru přes 2000 km. U Ding z poslední dodávky byly navíc reflektovány operační zkušenosti z Afghánistánu. "Nedostatky" zbraňové stanice 1530 ovšem byly vyřešeny počesku. Místo toho, aby se pořídila sofistikovanější věž se silnější výzbrojí, byla ponechána původní. Z přepravního prostoru zmizely dvě sedačky, aby obsluha věže byla pro střelce "pohodlnější" a zároveň vzniklo místo pro přepravu dalšího materiálu a munice.

    Vysoká cena za nová vozidla a jejich spěšné dodání se ovšem minuly účinkem. Aby mohla Dinga operovat v Afghánistánu, musela být dovybavena americkým radiostanicemi Harris a rušičkami IED. Ty však byly dodány po cca osmi měsících od uzavření smlouvy, takže Dinga dodaná ke konci roku 2008 mohla být reálně nasazena až v létě 2009.

    V létě 2011 se 601. skupina speciálních sil vrátila zpět do Afghánistánu a s sebou si vzala i obě Dinga 2 CZ, která jsou zařazena v sestavě Úkolového uskupení speciálních sil dislokovaného na základně Camp Hombre v provincii Nangarhár. Bojové operace zahájilo 1. úkolové uskupení speciálních sil 25. července 2011. Ve zbraňových stanicích vozidel Dingo 2 CZ jsou místo původních německých zbraní lafetovány půlpalcové kulomety M2HB-QCB.

    V roce 2013 bylo 12 vozidel Dingo 2 CZ, která se mezitím vrátila z nasazení v misi PRT, přesunuto k 252. protiletadlovému raketovému oddílu, kde slouží jako přepravní prostředek přenosného protiletadlového raketového kompletu RBS-70.


    První dodávka - duben 2008

    VPZ
    Útvar
    293 22-00PRT Lógar (05/2008-2013)
    od 2013 ve výzbroji 252. protiletadlového raketového oddílu
    300 00-41
    Výcviková základna Vyškov (04/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-dosud [10/2009])
    322 43-00
    PRT Lógar (05/2008-2013)
    od 2013 ve výzbroji 252. protiletadlového raketového oddílu
    040 92-69
    PRT Lógar (05/2008-2013)
    od 2013 ve výzbroji 601. skupiny speciálních sil



    Druhá dodávka - červen (?) 2008

    VPZ
    Útvar
    150 77-04
    601. skupina speciálních sil
    Vozidlo bylo v letech 2008 a 2009 bojově nasazeno u Kontingentu speciálních sil v provincii Uruzgán v Afghánistánu (operace Trvalá svoboda).
    Od léta 2011 do jara 2012 byl automobil bojově nasazen v sestavě Úkolového uskupení speciálních sil v provincii Nangarhár.
    040 92-52
    601. skupina speciálních sil
    Vozidlo bylo v letech 2008 a 2009 bojově nasazeno u Kontingentu speciálních sil v provincii Uruzgán v Afghánistánu (operace Trvalá svoboda).
    Od léta 2011 do jara 2012 byl automobil bojově nasazen v sestavě Úkolového uskupení speciálních sil v provincii Nangarhár.



    Třetí dodávka - 4. čtvrtletí 2008

    VPZ
    Útvar
    080 72-61
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji 252. protiletadlového raketového oddílu
    111 18-22
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji 252. protiletadlového raketového oddílu
    113 11-54
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    od 2013 ve výzbroji Praporu zabezpečení (1.1.2009-dosud [10/2009])
    115 92-19
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji 252. protiletadlového raketového oddílu
    121 07-01
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji 252. protiletadlového raketového oddílu
    131 10-42
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji 252. protiletadlového raketového oddílu
    131 10-73
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji 252. protiletadlového raketového oddílu
    131 10-80
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji 252. protiletadlového raketového oddílu
    140 98-73
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji 252. protiletadlového raketového oddílu
    147 03-67
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji 252. protiletadlového raketového oddílu
    150 77-28
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji 252. protiletadlového raketového oddílu
    150 77-35
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji Praporu zabezpečení
    150 77-59
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji 601. skupiny speciálních sil
    150 77-73
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-06/2009)
    PRT Lógar (06/2009-2013)
    od 2013 ve výzbroji 601. skupiny speciálních sil
    150 77-80
    Výcviková základna Vyškov (4Q/2008-31.12.2008)
    Prapor zabezpečení (1.1.2009-dosud [10/2009])
    od 2013 ve výzbroji Praporu zabezpečení


    Zdroje:
    1) Odbor komunikačních strategií MO - Tisková a informační služba: Představení lehkého obrněného vozidla DINGO 2, 14.4. 2008
    2) Odbor komunikačních strategií MO - Tisková a informační služba: Uzavření smlouvy na dodání čtyř lehkých obrněných vozidel pro potřeby PRT, 21.11.2007
    3) Mira Třebická (komunikační manažerka náčelníka Generálního štábu Armády České republiky): Geneze vozidel Dingo k 1. prosinci 2008
    4) Šulc, F.: Problém jménem Dingo, Lidové noviny, 6.10.2008, str.1 a 9
    5) Marek, V.: Auta do (válečné) nepohody, A-Report, 2/2009, str. 16 a 17
    6) Koller, M.: Dingo reálně, A-Report, 1/2009, str. 30 - 33
    7) Kolektiv: Katalog - 10. mezinárodní veletrh obranné a bezpečnostní techniky IDET 2009, Praha, 2009
    8) http://www.euro.cz/detail.jsp?id=91157
    9) www.euro.cz
    10) http://www.euro.cz/detail.jsp?id=92477
    11) www.euro.cz
    12) zpravy.idnes.cz
    13) zpravy.idnes.cz
    14) zpravy.idnes.cz
    15) zpravy.idnes.cz
    16) www.novinky.cz
    17) www.novinky.cz
    18) www.ceskenoviny.cz
    19) www.ceskenoviny.cz
    20) www.ceskenoviny.cz
    21) www.euro.cz
    22) www.onwar.eu
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#327963Verze : 13
    MOD
    Avatar
    Dva snímky ze slavnostního předání prvních Dingo 2 CZ v pondělí 14. dubna 2008.

    (MO ČR - www.army.cz)

    (MO ČR - www.army.cz)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#328312Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dingo 2 CZ (VPZ 300 00-41) od Výcvikové základny ve Vyškově, květen 2008.






























    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#328706Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dingo 2 CZ (VPZ 293 22-00) přidělené k 1. kontingentu AČR mise ISAF PRT Lógar před výjezdem do akce, červen 2008. Na přední části střechy vozidla jsou patrné antény rušiče RCIED.

    (MO ČR - www.army.cz)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#336486Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jedno z dvojice vozidel Dingo 2 CZ při bojovém nasazení 601. skss (Kontingent speciálních sil) v misi Enduring Freedom v Afghánistánu v oblasti Uruzgánu, cca podzim 2008. Na prostředním snímku jsou patrná vozidla SOV II (v popředí a u řeky).


    Fotografie: 601.skss







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#328821Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Dingo 2 CZ (VPZ 300 00-41) používané Praporem zabezpečení ve Vyškově.
    Ostrava, Dny NATO 2009

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#326950Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Dinga 2 CZ při bojovém nasazení 601. skss (Kontingent speciálních sil) v misi Enduring Freedom v Afghánistánu v oblasti Uruzgánu, 2009.

    (601. skss)

    (601. skss)

    (601. skss)

    (601. skss)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#336226Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dinga 2 CZ při bojovém nasazení 601. skss (Kontingent speciálních sil) v misi Enduring Freedom v Afghánistánu v oblasti Uruzgánu, 2009.


    Fotografie: 601. skss







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#355940Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Dinga používaná KSS po návratu z Afghánistánu do České republiky, konec prosince 2009. Vlevo jsou patrná vozidla SOV II vybavená rušičkami IED, v pozadí pak ukrajinský transportní letoun An-124 Ruslan.


    Fotografie: 601. skss



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#339401Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Dingo 2 CZ používané 3. kontingentem AČR PRT Lógar v misi ISAF při společné akci s Američany, sever okresu Puli Alam, červen 2009.

    (US Army / Sgt. Joshua LaPere)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#347290Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dingo 2 CZ od 2. mobilního pozorovacího týmu z rámce 5. kontingentu AČR PRT Lógar při provádění doprovodu a zajištění bezpečnosti členky civilní části PRT během kontroly tří vodohospodářských projektů v okresech Mohammad Agha a Puli Alam, duben 2010. Zobrazené vozidlo je v Afghánistánu nasazeno od léta 2009.

    (MO ČR - www.army.cz)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#355231Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dingo 2 CZ (VPZ 293 22-00), 6. jednotka AČR PRT ISAF, 4.12.2010. Čeští a američtí vojáci zajišťují bezpečnost členů civilní části PRT, kteří dohlíží na výstavbu základů zemědělské a střední technické školy v Puli Alam.

    (US Army / Pfc. Donald Watkins)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#381882Verze : 0
    MOD
    Avatar
    "Projížďka" Džalalabádem (?) a Dinga 2 CZ od 1. úkolového uskupení speciálních sil, léto 2011.


    Fotografie: 601. skss



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#413838Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Dingo 2 CZ (VPZ 131 10-42) z výzbroje 252. protiletadlového raketového oddílu, Chráněná krajinná oblast Brdy, Bahna 2017, červen 2017.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#578702Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dingo 2 CZ (VPZ 121 07-01) z výzbroje 252. protiletadlového raketového oddílu (v pozadí vozy Tatra 810 PVO téže jednotky) najíždí na přívozové soulodí M3 německé armády zajišťující přesun techniky přes řeku Rena, cvičení Trident Juncture 2018, Norsko, 24. října 2018.

    Cvičení Trident Juncture 2018 se uskutečnilo v říjnu a listopadu 2018 na území středního a východního Norska, přičemž patřilo k největším ze společných dlouhodobě plánovaných cvičení spojeneckých armád za posledních deset let. Celkem se cvičení účastnilo přibližně 50 tisíc vojáků, 10 tisíc vozidel, 250 letadel a 65 lodí. Za Českou republiku se do cvičení zapojilo úkolové uskupení protivzdušné obrany s 200 vojáky a zhruba 70 kusy vojenské techniky, jehož jádro tvořili příslušníci 25. protiletadlového raketového pluku. Úkolem českého kontingentu bylo zajištění protivzdušné obrany pro jednotky německé Tankové instrukční brigády 9, s jejímiž vojáky příslušníci českého protiletadlového raketového pluku v roce 2019 tvoří součást sil velmi rychlé reakce NATO, které by v případě potřeby byly nasazeny jako první v časovém horizontu několika málo dní. Po překonání vodního toku s šířkou 250 metrů čeští vojáci vyzbrojení systémy RBS-70 převzali úkol protivzdušné obrany, zejména před útoky bitevních vrtulníků a jiných prostředků vzdušného napadení. Mezi další úkoly českého kontingentu patřila obrana mechanizovaných a tankových jednotek na bojišti i obrana místa velení německé brigády.

    (Marco Dorow, Bundeswehr / Allied Joint Force Command Naples)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88366#611369Verze : 2
    MOD