RUS - Charron, Girardot et Woigt - Nakašitze

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 342 příspěvků vloženo, 1829 editováno a 255 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

RUS - Charron, Girardot et Woigt - Nakašitze

бронеавтомобиль Шаррон - Накашидзе

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Charron, Girardot et Woigt - Nakašitze Charron, Girardot et Woigt - Nakashitze
    Originální název:
    Original Name:
    бронеавтомобиль Шаррон - Накашидзе
    Výrobce:
    Producer:
    Charron, Girardot et Woigt, Paříž, Francie
    úpravy/rebuilding - Putilovský závod, Sankt Petěrburg, Rusko
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1905-DD.MM.1908
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1+1+8+2
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1905
    Osádka:
    Crew:
    3+5
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x2
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    2600 kg 5732 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    - kg - lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    2950 kg 6504 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    4800 mm 15ft 8,97in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1700 mm 5ft 6,93in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2400 mm 7ft 10,48in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    - mm -
    Rozvor:
    Wheelbase:
    mm
    Rozchod:
    Track:
    mm -
    -
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    - -
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    - -
    Pneumatiky:
    Tyres:
    -
    Pancéřování:
    Armour:
    Nýtované, chromniklová ocel, tloušťka 4,5mm Riveted, stainless steel, thickness 4.5 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Benzínový, vodou chlazený, jednořadový osmiválec o objemu 7200 ccm, 37 HP Gasolin, water-cooled, single-line eight-cylinder engine with a capacity of 7200 ccm, 37 HP
    Převodovka:
    Gearbox:
    mechanická 3+1 mechanical 3+1
    Spojka:
    Clutch:
    - -
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    - l - Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    50 km/h 31.1 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    - km/h - mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    - l/100 km - mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    120 km 74.6 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    - km - mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ° / °
    Svah:
    Gradient:
    25 ° 56 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    - ° - %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    - m -
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    - m -
    Brodivost:
    Fording Depth:
    - m -
    Výzbroj:
    Armament:
    1x 8 mm Hotchkiss
    1x 7,62 mm Madsen
    1x 8 mm Hotchkiss
    1x 7,62 mm Madsen
    Uživatelské státy:
    User States:
    Rusko, Německo Russia, Deutchland
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
    http://ww1.milua.org/broneavtoRus.htm
    http:/www.hobbyport.ru/
    korespondence s panem Stanislavem Kirilcem
    http://ru.wikipedia.org/
    www.gracesguide.co.uk
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88373#506779Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Obrněný automobil Charron


    V návaznosti na práci I.D. Penningtona (USA,1896), Dvitingského (RU,1897) a F.R Simmse (GB,1902) přišel v roce 1904 esaul M.A.Nakašitze po zkušenostech z Rusko-Japonské války s návrhem výroby nebo nákupu obrněného auta. Dělostřelecký výbor Ministerstva války zareagoval až neuvěřitelně rychle a stroj byl pro urychlení zadán francouzské firmě Charron,Girardot et Woigt. V roce 1905 byly vyrobeny dva prototypy - jeden zůstal ve Francii (francouzskou armádou nebyl přijat s odůvodněním - pro průzkum stačí nepancéřované automobily) a druhý byl převezen do Ruska. Ten byl v Putilovském závodě rozebrán, upraven a byl lafetován kulomet a vozidlo bylo odesláno ke zkouškám.
    Zkoušky byly provedeny na trase Sankt Peterburg - Oranienbaum - Věnce, a to jízdní po cestě, v terénu a střelecké. Dále v tomto roce absolvoval tradiční Krasnoselské manévry.
    Jeho celkové vlastnosti byly hodnoceny jako dobré a bylo pro něj určeno široké použití - k útokům proti jízdě i pěchotě, pro průzkum, pro obchvaty a k zastavování průlomů vytvořených jízdou. Na tomto základě bylo ve Francii Nakašidzem objednáno dalších 10 vozidel na rok 1908. Do Ruska se jich však dostalo pouze osm kusů, dva se "ztratily" v Německu a objevují se na manévrech Landwehru. Podle jiných informací (jsem jim více nakloněn), byla vozidla odmítnuta Ruskou stranou jako aktivita soukromé osoby a ony dva kusy byly odkoupeny Německem (se slevou 40%).


    Popis a TTD


    Hmotnost - asi 2,6 tuny
    Motor - zážehový, vzduchem chlazený, 37 HP
    Max. rychlost - 50 km/h
    Pancéřování - 4,5 mm
    Výzbroj - 1x 8 mm Hotchkiss, 1x Madsen
    Výkon motoru - 30HP
    Dojezd - 120 km
    Svah - 25 st.
    Osádka - 3(4)+5 osob


    Vozidlo mělo korbu automobilového tvaru s chrom-niklového pancéřového plechu s plně otočnou věží s kulometem Hotchkiss. Nebyla na kuličkovém věnci, ale na centrální ose, která se dala zajišťovat (kostrukce plk.děl. Guy - patent N.363712/13.02.1906). Tříčlenná osádka, která do vozidla nastupovala bočními dveřmi, mohla k pozorování okolí používat velká "okna", v boji uzavíratelná kryty s průhledy. Podvozek byl dvounápravový, zadní náprava hnaná, přední řiditelná, všechna kola měla pancéřové kryty disků. V zadní části byl vezen kulomet Madsen a bylo tu místo pro až 5 vojáků. Pro překonávání příkopů mělo na bocích upevněny dva přejezdové žlaby, o délce 2 metry.



    08.11.2009 - příspěvky opraveny dle informací pana S.Kirilce



    Zdroj
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
    http://ww1.milua.org/broneavtoRus.htm
    http:/www.hobbyport.ru/
    korespondence s panem Stanislavem Kirilcem


    OA Charron,Girardot et Woight čtyřpohledový nákres
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88373#327992Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Obrněný automobil Charron


    1- odklápěcí pancíř řidiče a velitele
    2- cenrální osa uložení věže
    3- kolo pro otáčení věže
    4- uložení zásobníků munice
    5- krytý reflektor
    6- podpěra čelního pancíře
    7- sedačky řidiče a velitele
    8- kulomet
    9- sedačka střelce
    10- podlaha bojového prostoru
    11- řetězový náhon zadní nápravy




    Zdroj
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000


    OA Charron řez vozidlem
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88373#329146Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Obrněný automobil Charron




    Zdroj
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000


    Obrněný automobil Charon zkoušky, Rusko, 1906

    Obrněný automobil Charon vedle vozidla mechanik fy Charron p. Le Secver, ve vozidle neznámý ruský důstojník, zkoušky, Rusko, 1906
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88373#327993Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Obrněný automobil Charron




    Zdroj
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000


    OA Charron se zavřenými "okny" zkoušky, Rusko 1906

    OA Charron bojový prostor a detail lafetace kulometu
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88373#327994Verze : 0
    MOD