RUS - Russo-Balt C 1914 Grauen

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 375 příspěvků vloženo, 1527 editováno a 368 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

RUS - Russo-Balt C 1914 Grauen

Руссо-Балт Ц 1914 Грауэна

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Russo-Balt C 1914 Grauen Russo-Balt C 1914 Grauen
    Originální název:
    Original Name:
    Руссо-Балт Ц 1914 Грауэна
    Výrobce:
    Producer:
    podvozek/chasis - Rusko-baltický vagonový závod, Riga /
    panceřování/armour - Ižorské závody - provoz 2, Kolpino /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.09.1914-DD.10.1914
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    8
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.09.1914
    Osádka:
    Crew:
    5
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x2
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    ? kg ? lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    2960 kg 6526 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    4500 mm 14ft 9,16in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    1980 mm 6ft 5,95in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2000 mm 6ft 6,73in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    260 mm 10,24in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    3305 mm 130,12in
    Rozchod:
    Track:
    ? mm -
    ? -
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    mechanická, bubnové brzdy mechanical, drum brakes
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    ? ?
    Pneumatiky:
    Tyres:
    ?
    Pancéřování:
    Armour:
    nýtované
    - čelo, bok - 5 mm
    - strop, záď - 3 - 3,5 mm
    riveted
    - front, side - 0.20 in
    - top, rear - 0.12 - 0.14 in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    benzínový čtyřválec o objemu 4 501 ccm, vodou chlazený, 29,4 kW (40 k) při 1500 ot/min gasoline, water-cooled six-cylinder, swept volume 275 cu in, 39 bhp at 1500 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    mechanická 4+1 mechanical 4+1
    Spojka:
    Clutch:
    ? ?
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    96 l 21.12 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    40 km/h 24.9 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Výzbroj:
    Armament:
    3x 7,62 mm Maxim vz.1910, 9000 nábojů 2x 7,62 mm Maxim M1910, 9 000 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    (různé strany obč. války v Rusku)
    (various parties in the Russian Civil War)
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    http://ru.wikipedia.org/
    Kolomiec M.:Broněavtomobili Rossiji, http://auto.rin.ru/
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
    http://tehno.claw.ru/
    http://bibliotekar.ru/rus/106.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88570#505443Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Obrněný automobil Russo-Balt C 1914


    17.08.1914 bylo na schůzce ministra války gen.adj. Suchomlinova s plukovníkem gardy Dobržanským dohodnuto vytvoření 1.kulometné roty pancéřových automobilů pro průzkum, podporu jednotek, průlomy a uzavírání nepřátelských průlomů. Nehledně na název měla být vozidla jednotky vybavena jak kulomety (lehká), tak kanony (těžká). Jako podvozek pro první sérii lehkých automobilů byl vybrán dvounápravový (4x2) podvozek limuzíny Russo-Balt C 24/40 (motor 40 HP) z produkce Rižského závodu na výrobu vagonů. Na konstrukci nástavby se podílel ing.Grauen.
    Do Ižorského závodu č.2 bylo z Rigy dodáno osm kusů podvozků s motory a převodovkami č.NN 530, 532-535, 538, 539 a 542. Na ně byla namontována nýtovaná nástavba s pancéřového plechu o tloušťce od 5 mm (čelo, boky) do 3 mm (strop, záď). Nástavba byla nýtovaná, na dobu svého vzniku s moderně řešenými sklony. Jako výzbroj sloužily dva pevně lafetované kulomety 7,62 Maxim 1910 v čelním a zadním pancíři a jeden přenosný pro střelbu s bočních střílen. Toto uspořádání i bez otočné věže zajišťovalo kruhový obstřel. Zásoba munice činila 9 000 nábojů. Osádka (4-5 mužů) nastupovala do vozidla bočními a zadnimi dvířky, k pozorování sloužily průhledy. Na střeše bojového prostoru byl rozměrný dvoudílný poklop. Disky kol byly chráněny pancéřovými kryty. Zážehový čtyřválec o objemu 4 501 ccm měl výkon 40 HP při 1500-1800 ot/min a při průměrné rychlosti 40 km/h (max.60 km/h) spotřebu 25 l na 100 km. Obsah nádrže byl 96 kg benzínu, celková hmotnost vozidla činila 2 960 kg.

    Vozidla byla u zkoušek kladně hodnocena a již na sklonku roku 1914 se objevují v sestavě jednotek 2. armády.





    Zdroj
    http://ru.wikipedia.org/
    Kolomiec M.:Broněavtomobili Rossiji, http://auto.rin.ru/
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
    http://tehno.claw.ru/


    Russo-Balt typ C 1914 čtyřpohledový nákres
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88570#329159Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Russo-Balt C 1914




    Zdroj
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
    http://ru.wikipedia.org/


    Limuzína Russo-Balt C 24/40

    OA Russo-Balt severozápadní fronta, únor 1915

    OA Russo-Balt přehlídka 1. automobilní kulometné roty, Petrohrad, 19.10. 1914
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88570#329160Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Russo-Balt C 1914





    Zdroj
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000


    OA Russo-Balt C 1914 maskovaný větvemi, oblast Krasnyš, podzim 1915

    OA Russo-Balt C 1914 odtah poškozeného vozidla, jaro 1915
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88570#329162Verze : 0
    MOD