RUS - Mannesmann-Mulag (Ižorsk)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 383 příspěvků vloženo, 1834 editováno a 272 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

RUS - Mannesmann-Mulag (Ižorsk)

Маннесман-Мулаг Ижорский

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Mannesmann-Mulag (Ižorsk) Mannesmann-Mulag (Izhorsk)
    Originální název:
    Original Name:
    Маннесман-Мулаг Ижорский
    Výrobce:
    Producer:
    podvozek/chasis - Mannesmann AG Mulag, Aachen /
    pancéřování/armour - Ižorské závody, Kolpino /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.10.1914-DD.MM.1915
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1+2
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.10.1914
    Osádka:
    Crew:
    6-7
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x2
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    ? kg ? lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    5700 kg 12566 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    ? mm ?
    Celková šířka:
    Overall Width:
    ? mm ?
    Celková výška:
    Overall Height:
    ? mm ?
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    ? mm ?
    Rozvor:
    Wheelbase:
    ? mm ?
    Rozchod:
    Track:
    mm -
    -
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    mechanická mechanical
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    ? ?
    Pneumatiky:
    Tyres:
    ?
    Pancéřování:
    Armour:
    štít kanonu, čelo - 5 mm
    ostatní části - 4 mm
    gun shield, front - 0.20 in
    other parts - 0.16 in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    benzínový čtyřválec, vodou chlazený, 36,8 kW (50 k, první vozidlo) / 30,9 kW (42 k druhé a třetí vozidlo) gasoline, four-cylinder water-cooled, 49 bhp (first vehicle) / 41 bhp (second and third vehicle)
    Převodovka:
    Gearbox:
    mechanická mechanical
    Spojka:
    Clutch:
    ? ?
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? l ? Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    ? km/h ? mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Výzbroj:
    Armament:
    1x Hotchkiss 47 mm, 1 200 nábojů (první vozidlo)
    1x Hotchkiss 37 mm, 1 200 nábojů (druhé a třetí vozidlo)
    2x Maxim vz. 1910, 8 000 nábojů
    1x Hotchkiss 47 mm, 1 200 rounds (first vehicle)
    1x Hotchkiss 37 mm, 1 200 rounds (second and third vehicle)
    2x Maxim M1910, 8 000 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
    http://de.wikipedia.org/wiki/
    www.aviarmor.net
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88584#505446Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mannesmann-Mulag


    V říjnu 1914 byl sestaven v Ižorském závodě v Kolpinu obrněný automobil pro "ničení nepřátel v okopech, kulometných hnízd a nepřátelských obrněných automobilů" na čtyřtunovém podvozku s motorem o výkonu 50 HP firmy Mannesmann-Mulag. Vozidlo mělo původní řidičskou budku a motorový prostor nově opancéřovaný (4-5 mm), na korbě s pancéřovými bočnicemi byl umístěn za rozměrným štítem automatický námořní kanon Hotchkiss 37 mm (těchto zbraní odmontovaných z námořních lodí bylo ve skladech značné množství). Ve výzbroji byly také dva kulomety 7,62 Maxim 1910, jeden přenosný na korbě a druhý čelním pancíři kabiny. Na začátku dalšího roku byly vyrobeny další dva kusy na podvozcích Mannesmann-Mulag stejného vzhledu, tentokrát s motory 42 HP, kanonem stejného typu a ráže a jedním kulometem. Zásoba munice činila 1 200 nábojů pro kanon a 8 000 pro kulomety. Posádku tvořilo 6-7 mužů. Vozidla byla určena pro 1. automobilní kulometnou rotu.


    Vozidlo vyrobené v roce 1914 bylo nasazeno jako první ruské obrněné vozidlo na frontě pod velením kapitána Gurdova a v bitvě 21.11.1914 u Pabianice se mu podařilo zastavit průlom německých jednotek (ne sice na dlouho, ale ruským jednotkám to umožnilo ústup do nových pozic). Vozidlo bylo několikrát prostřeleno, většina osádky včetně velitele zraněna, kap.Gurdov obdržel Řád sv. Jiří IV. třídy.
    Poslední "přeživší" vozidlo bylo rozebráno v roce 1921 v Moskvě.





    Zdroj
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000


    Mannesmann-Mulag čtyřpohledový nákres
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88584#329249Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mannesmann-Mulag





    Zdroj
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000


    Mannesmann-Mulag první varianty z časopisu Niva 4/1915

    Mannesmann-Mulag první varianty 1914

    Mannesmann-Mulag druhé varianty 1916

    Mannesmann-Mulag druhé varianty podzim 1915
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88584#329257Verze : 0
    MOD