RUS - Jeffery-Poplavko

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 578 příspěvků vloženo, 2592 editováno a 677 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

RUS - Jeffery-Poplavko

бронеавтомобиль Джеффери-Поплавко[

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Jeffery-Poplavko Jeffery-Poplavko
    Originální název:
    Original Name:
    бронеавтомобиль Джеффери-Поплавко
    Výrobce:
    Producer:
    podvozek - Thomas B. Jeffery Co., Kenosha, Wisconsin
    pancéřování - Ižorský admiralitní a mechanický závod, Kolpino /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.08.1916-DD.11.1916
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1+30
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1915
    Osádka:
    Crew:
    4
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x4
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    - kg - lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    - kg - lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    8000 kg 17637 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    4520 mm 14ft 9,94in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2000 mm 6ft 6,73in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2140 mm 7ft 0,25in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    - mm -
    Rozvor:
    Wheelbase:
    mm
    Rozchod:
    Track:
    mm -
    -
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    - -
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    - -
    Pneumatiky:
    Tyres:
    -
    Pancéřování:
    Armour:
    Nýtované, 5-7 mm Riveted, 5-7 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    zážehový, vodou chlazený čtyřválec Buda o objemu 4 780 ccm a výkonu 32 HP Gasoline, water-cooled four-cylinder Buda volume of 4780 ccm, power 32 HP
    Převodovka:
    Gearbox:
    4+1 4+1
    Spojka:
    Clutch:
    - -
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    - l - Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    35 km/h 21.7 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    25 km/h 15.5 mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    - l/100 km - mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    - km - mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    - km - mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ° / °
    Svah:
    Gradient:
    - ° - %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    - ° - %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    - m -
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    - m -
    Brodivost:
    Fording Depth:
    - m -
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm Maxim vz.1910, 6 000 nábojů 2x 7,62mm Maxim vz.1910, 6 000 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    Rusko
    různé strany občanské války v Rusku
    SSSR
    Polsko (2)
    Německo (2-5)
    Československé Legie (1)
    Russia
    different sides of the civil war in Russia
    USSR
    Poland (2)
    Germany (2-5)
    Czechoslovak Legion in Russia (1)
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
    www.4wdonline.com/
    aviarmor.net
    Jakl Tomáš:Obrněné automobily československých legií v Rusku 1918-1920
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88613#506835Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jeffery (Poplavko)


    V roce 1915 zkonstruoval z vlastní iniciativy velitel 26. automobilové roty št.kpt. Viktor Poplavko obrněný automobil na podvozku dvoutunového nákladního vozidla Jeffery Quad. Vozidlo mělo hnané obě nápravy a poháněl ho zážehový vodou chlazený čtyřválec Buda o objemu 4 780 ccm a výkonu 32 HP. Mechanická převodovka měla čtyři stupně dopředu a jeden dozadu. Maximální rychlost činila 35 km/h. Vozidlo mělo panceřovaný motorový prostor, kabinu osádky a valníkovou zadní část bez bočnic se 7 mm pancéřového plechu. Vpředu byla přinýtována trojúhelníková konstrukce pro překonávání zákopů a ničení drátěných překážek. Čtyřčlenná osádka (velitel, řidič a dva střelci) byla vyzbrojena dvěma, v předním a zadním pancíři, lafetovanými (konstrukce Sokolov) kulomety 7,62 Maxim 1910. Vozidlo o délce 4 520 mm, šířce 2 000 mm a výšce 2 140 mm vážilo necelých 8 tun.
    Při zkouškách v terénu ukázalo vozidlo s v té době málo vídanou průchodnost a bylo pojmenováno Чародей (Čaroděj).


    V červnu 1916 Poplavko odjíždí i s vozidlem do Petrohradu na všeobecné zkoušky před Výzbrojní automobilní komisi. Sebou si veze ještě revoluční vizi tkzv. "Hanibalových slonů" - na zadní části Čaroděje převážet 10 vojáků vyzbrojených karabinami, ručními granáty a bajonety a tato vozidla v patnáctičlenných oddílech doplnit průzkumnými motocykly, nákladními vozy se zásobami a palivem a pojízdnou dílnou. Čaroděj prošel zkouškami na Inženýrském polygonu uspěšně a je 8.8.1916 v Ižorském závodě objednáno 30 ks těchto vozidel (bez předních "rohů"). Tyto jsou v říjnu předvedeny členům Generálního štábu a je z nich vytvořen Obrněný automobilní divizion zvláštního určení, velitel mjr. Poplavko, ve složení 30 obrněných automobilů (tři roty po třech četách po třech vozidlech + jedno každý velitel roty), 9 motocyklů, 4 lehké automobily, 4 nákladní automobily, 4 autocisterny a pojízdná dílna. Divizion byl zařazen na konci roku 1916 do sestavy 11. armády. V plánu bylo vytvoření ještě tří takových jednotek, k tomu však nedošlo pro nedostatek podvozků.


    Jednotka se ukázala v boji jako velice efektivní, bohužel s rozkladem ruské armády byly její vozidla po dvojicích používány na "hašení požárů" a nakonec se doslova rozplynula.
    Jedno vozidlo tohoto typu používaly i naše legie na Rusi po názvem Janošík.
    V roce 1922 evidovala ve stavu DRRA 13 vozidel a polská armáda 2 ks (ukořistěné v polsko-sovětské válce).






    Zdroj
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
    www.4wdonline.com/
    aviarmor.net
    Jakl Tomáš:Obrněné automobily československých legií v Rusku 1918-1920
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88613#329429Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jeffery (Poplavko)




    Zdroj
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000


    Jeffery-Poplavko Čaroděj při testech prorážění protipěchotních zátarasů, 1916

    Jeffery-Poplavko z kabiny vystupuje št.kap. Poplavko, zkoušky, 1916
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88613#329430Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jeffery-Poplavko




    Zdroj
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
    www.4wdonline.com/


    Jeffery-Poplavko sériový stroj s osádkou

    Jeffery-Poplavko první a třetí zprava, kořistní vozidla, 1917

    Jeffery Quad nákladní vozidlo upravované na OA Jeffery-Poplavko
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88613#329432Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jefferi Poplavko





    Zdroj
    http://www.warwheels.net/


    Jeffery Quad nákres rámu a rozložení hnací soustavy
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88613#331185Verze : 0
    MOD