SOV - BAZ-5922

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - BAZ-5922

    Avatar
    Plavající kolové šasi BAZ-5922 ( 6x6 )


    Rozdíl mezi modelem 5921 je v možnosti nesení 2 raket a v mírně upraveném prostoru kabiny


    Výrobce - Brjanský automobilní závod
    Zahájení seriové výroby - květen 1974
    Nejčastější využití - nosič 2ks rakety 9К79 «Тоčка»


    Posádka 3 osoby
    Délka, мм 11760
    Šířka, мм 3130
    Výška, мм 3000
    Клиренс, мм 400
    Nosnost, кg 7200
    Max. celková hmotnost včetně nákladu, кg 18145
    Motor 5D20B-300
    Síla motoru 300 koňských sil při 2600 o/m
    Max. rychlost na souši, км/h 70
    Max. rychlost při plavbě, км/h 8
    Dojezd, км 650
    Teplotní rozsah funkčnosti, °С -40/+50



    Zdroj: legion.wplus.net

    Vozidlo z první série výroby
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88629#329594Verze : 0
    Avatar
    Fotografie BAZ-5922






    Zdroj: legion.wplus.net





    Pracoviště řidiče
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88629#329595Verze : 0
    Avatar
     
    Název:
    Name:
    BAZ-5922 BAZ-5922
    Originální název:
    Original Name:
    БАЗ-5922
    Výrobce:
    Producer:
    Brjanský automobilní závod
    Období výroby:
    Production Period:
    XX.05.1974-XX.XX.XXXX
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    XX.XX.XXXX
    Osádka:
    Crew:
    3 osoby
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    18145 kg 40003 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    11760 mm 38ft 6,99in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    3130 mm 10ft 3,23in
    Celková výška:
    Overall Height:
    ? mm ?
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    400 mm 1ft 3,75in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    5D20B-300 5D20B-300
    Výkon:
    Power:
    250 kW při 2600 ot/min 300 hp at 2600 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    70 km/h 43.5 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Rychlost plavby:
    Water Speed:
    8 km/h 5 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    650 km 403.9 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah ve vodě:
    Cruising Range in the Water:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Přepravní kapacita:
    Transport Capacity:
    ? ?
    Uživatelské státy:
    User States:
    Státy bývalé varšavské smlouvy State of Warshaw contract
    Poznámka:
    Note:
    Spotřeba na souši 40l/100km, pohon všech kol 6x6, nezávislé zavěšení kol.
    Hmotnost vozidla bez nákladu - 11300 Kg
    consumption 40l/100km, 6x6, independent wheel suspension, mass of the car - 11300kg
    Zdroje:
    Sources:
    legion.wplus.net
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88629#329599Verze : 0
    Avatar
    Niekoľko snímkov BAZ-5922 v súkromných rukách, rok výroby 1993.



    Zdroj: www.retro-car.ru
    http://moscow.olx.ru/5922-iid-15817001








    Pohľad na miesto vodiča

    Pohľad na miesto vodiča
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88629#329629Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Začiatky práce na konštrukcii obojživelného pancierového automobilu s nosnosťou 7000-8000 kg môžme hľadať v roku 1966, keď konštrukčný kolektív pod vedením I.L. Jurina (И.Л. Юрина) začal pracovať na úlohe vyvinúť typový rad oboživelných vozidiel ako nosičov raketovej a protilietadlovej raketovej výzbroje. Ako prvé boli predstavené modely s indexom BAZ-5937 a BAZ-5939 (s pohonom 6x6 a dvojicou vodometov zabezpečujúcich plavbu). Oba modely mali vodonepriepustný oceľový trup v ktorého prednej časti bola umiestnená kabína vodiča a veliteľa, v strednej časti bol nákladový priestor a v zadnej časti motorový priestor. Rovnomerne rozmiestnené osi a možnosť natáčania prvej a poslednej osi zlepšovalio priechodnosť terénom a manévrovacie schopnosti podvozkov. Vozidlá boli vybavené 6 valcovým dieslovým motorom 5D20B-300B (5Д20Б-300 Б) s výkonom 300 koní. Mechanická prevodovka zabezpečovala prenos výkonu z motora na rozdeľovaciu prevodovku vybavenú Мintegrovaným diferenciálom, ktorá delila pohon medzi pravú a ľavú časť náprav. Závesy kolies boli nezávislé s torznými tyčami a priečnymi pákami. Širokoprofilové pneumatiky s rozmerom 1200x500-508 boli vybavené systémom centrálneho dohusťovania. Na základe skúšok bolo rozhodnuté o ďalšom vývoji a modifikáciách vozidel čo viedlo k vývoju BAZ-5921 a BAZ-5922. Základná koncepcia vozidla zostala nezmenená s výnimkou presunu motorového priestoru hneď za kabínu obsluhy, čo bolo potrebné na inštaláciu odpaľovacieho zariadenia.


    Základný rozdiel ktorým sa líši model BAZ-5922 (БАЗ-5922) od modelu s inštalovaným odpaľovacím zariadením je okrem trochu pozmenenej kabíny aj umiestnenie nosníku žeriavu v plne zaplachtovanom nákladnom priestore. Podvozok BAZ-5922 je použitý u nabíjacieho prepravníku 9T218 raketového systému Točka, ale používal sa aj v civinom sektore na prepravu nákladov v ťažkoprístupnom teréne alebo ako záchranné vozidlá hasičského zboru.



    Zdroj: http://www.pipavto.ru/content/view/24/1/
    legion.wplus.net
    fotki.yandex.ru
    http://moscow.olx.ru/5922-iid-15817001
    http://www1.omnitel.net/gelbetojai/technika.htm


    Pohľad na motor

    Vodomety

    Plavba

    V službe u požiarnikov
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88629#329640Verze : 0
    MOD