Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 340 příspěvků vloženo, 985 editováno a 286 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Škoda D-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Škoda D-1 Škoda D-1
    Originální název:
    Original Name:
    Škoda D-1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1928-DD.MM.1929 Akciová společnost, dříve Škodovy závody, Plzeň /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1928-DD.MM.1929
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    25
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1090 kg 2403 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1580 kg 3483 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12,24 m 40ft 1,88in
    Délka:
    Length:
    7,64 m 25ft 0,79in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24,80 m2 266.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    63,7 kg/m2 13.05 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Škoda L o výkonu 331 kW/450 k
    dvoulistá duralová nebo dřevěná vrtule
    Škoda L, power 444 hp
    two-blade dural or wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    270 km/h v ? m 167.8 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    244 km/h v ? m 151.6 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10 m/s 1968.5 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9000 m 29528 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,7mm kulomet Vickers vz.09 2x .303 Vickers vz.09 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    vytrvalost 1,5 h


    licence Dewoitine D.21 C.1
    endurance: 1.5 hr


    licence of Dewoitine D.21 C.1
    Zdroje:
    Sources:
    Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8865#26374Verze : 0
    Avatar
    Zbrusu nová Škoda D-1 v montážní hale Škodových závodů.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8865#27517Verze : 0
    Avatar
    Radikálně odlišnou kamufláž a marking měly stroje četnických leteckých hlídek. Tato Škoda D-1.13 s „četnickou" imatrikulací OK-PAA nese předpisové zbarvení. Má šedozelený nátěr všech ploch s šarlatově červenými doplňky. Stejnou barvu mělo i bíle lemované imatrikulační označení. Poměrně velký pohyb letounů u ČLH dokazuje mj. i skutečnost, že stejnou imatrikulaci OK-PAA nosil v letech l936-1937 i stroj D-1.16. staré. Stroj D-1.13 skončil po okupaci svou pouť v depozitu Ministerstva vnitra v Trenčianských Biskupicích, kde byl zřejmě záhy zrušen.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8865#397848Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Škoda D.1-6 od 41. stíhací letky leteckého pluku 4 z letiště Hradec Králové. Stroj nese typické schéma pro konec 20. let a první polovinu 30. let. Celý letoun nese nátěr barvou tzv. hliníkového bronzu. Kromě obvyklého označení pluku, letky a pořadí letce nese stroj výrazné "manévrové" číslo 16 na trupu. Stejné číslo bylo aplikováno přinejmenším na spodní ploše křídla. Užívání písmena CH jako ozančení příslušnosti k letce bylo později zrušeno a nahrazeno písmenem 1, posléze rovněž zrušeným.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8865#503243Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V závěru své služby se strojům D-1 dostalo využití při výcviku. Byl to i osud této Škody D-1.19, která pamatovala řadovou službu u vojenského i policejního letectva, odkud ji zpět převzali vojáci. Sloužila pak ve Vojenském leteckém učilišti (VLU) v Prostějově s trupovým označením c 216. Později byla předisponována na Slovensko k cvičné letce Leteckého pluku 3 "Generála-letce M. R. Štefánika", kde po 14. březnu 1939 přešla do stavu právě vznikajícího slovenského letectva. Byla posledním letuschopným exemplářem tohoto typu letounu. V říjnu 1940, kdy se cvičná letka stala součástí nově vzniklé Letecké školy Slovenských vzdušných zbraní (IS-SVZ), se tato Škodovka dočkala přestěhování IS-SVZ do Trenčianských Biskupic, kde však byla záhy pro stáří zrušena.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8865#467241Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Propagační snímek řady jedenácti zbrusu nových stíhaček Škoda D-1 před firemním hangárem v Plzni v roce 1929. Zleva stroje výrobních čísel 12, 5, 25 a 13. První z nich, D-1.12, sloužila u Letky 41 Leteckého pluku 4 a byla odepsána 2. června 1933. Při nácviku bitevního náletu byla náhle sražena silným nárazovým větrem a roztříštila se o zem. Pilot rtm. Rudolf Beneš však vyvázl jen s lehkým zraněním.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/8865#336964Verze : 0