Thomas-Morse MB-9

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 32.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 448 příspěvků vloženo, 1060 editováno a 461 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Thomas-Morse MB-9

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Thomas-Morse MB-9 Thomas-Morse MB-9
    Originální název:
    Original Name:
    Thomas-Morse MB-9
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1921-DD.MM.1921 Thomas-Morse Aircraft Corp., Ithaca, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1921-DD.MM.1921
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1922
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.84 m 29ft
    Délka:
    Length:
    5.79 m 19ft
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright-Hispano H-3 o výkonu 224 kW Wright-Hispano H-3, power 300 HP
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    273.6 km/h v ? m 170 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    plánovaná
    1x 7,62mm kulomet
    1x 12,7mm kulomet
    proposed
    1x .30 machinegum
    1x .50 machinegun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8
    Air International, 1994/12
    http://www.aerofiles.com/_thomas.html
    http://users.skynet.be/Emmanuel.Gustin/



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88668#329885Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Koncem roku 1919 zahájil šéfkonstruktér firmy Thomas-Morse B. D. Thomas práci na dvou návrzích hornoplošníků, které byly u této firmy poprvé navrženy od počátku jako celokovové. Oba měly křídla s duralovou kostrou, potaženou vlnitým plechem, a trup tvořil stejný plech vytvarovaný kolem kovových prstenců. Jako první byl dokončen druhý z nich, MB-10, dvoumístný cvičný letoun s rotačním 75kW motorem Le Rhône, který poprvé vzlétl koncem roku 1921, ale měl velice špatné letové vlastnosti. Druhý, stíhací MB-9, neměl přední pilotní prostor a místo rotačního motoru dostal mnohem výkonnější řadový Wright H-3, jehož chladič a olejová nádrž se nacházela ve válcovitém tělese, zavěšeném mezi podvozkové nohy. Výkony a ovládání se sice zlepšily, ale prototyp byl stále pronásledován problémy s chlazením, špatným rozvržením kokpitu, slabým podvozkem a vibracemi od motoru. Po prvním letu na počátku roku 1922 následovalo krátké testovací období, po kterém byly oba stroje natrvalo umístěny do skladu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88668#334885Verze : 0
    MOD