Wright Military Flyer (1909)

     
Název:
Name:
Wright Military Flyer Wright Military Flyer
Originální název:
Original Name:
Wright Military Flyer
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1909-DD.06.1909 Wright Bros., Dayton, Ohio
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1909-DD.06.1909
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1909
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kluzná ližina skid
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
333 kg 735 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
544 kg 1200 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11.13 m 36ft 6in
Délka:
Length:
8.81 m 28ft 11in
Výška:
Height:
2.44 m 8ft
Plocha křídla:
Wing Area:
38.55 m2 415 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
čtyřválec Wright o výkonu 20,9 kW 4-cylinder Wright, power 28 HP
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
70.8 km/h v 0 m 44 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_wright.html
www.britannica.com
www.aeroflight.co.uk
URL : https://www.valka.cz/Wright-Military-Flyer-1909-t88674#329908 Verze : 0
V roce 1908 vypsalo Spojovací vojsko americké armády soutěž o dvoumístný pozorovací letoun. Stroj měl vydržet ve vzduchu alespoň 1 hodinu s průměrnou rychlostí 65 km/h. Bratři Wrightové zareagovali 3. září nabídkou svého upraveného Modelu A. Po několika dnech létání ale došlo k nehodě, při které se 17. září stroj pilotovaný Orvillem Wrightem zřítil a zahynul vojenský pozorovatel poručík Thomas E. Selfridge, který se tak stal první obětí letecké nehody. 3. června 1909 se Wrightové do Fort Myer vrátili s novým strojem, který splnil všechny požadavky. 27. července se ve Fort Myer shromáždilo přes 10000 lidí včetně prezidenta Tafta, aby sledovali jeden z posledních letů nutných ke splnění podmínek. Orville Wright s poručíkem Frankem Purdy Lahmem jako pozorovatelem uskutečnil let dlouhý 1 hodinu, 12 minut a 38 sekund, čímž vytvořil nový rekord pro let s pasažérem. O tři dny později Orwille podnikl další let, s Benjaminem D. Fouloisem na palubě, při kterém uletěl 10 mil do virginské Alexandrie a zpět s průměrnou rychlostí 68,5 km/h. 2. srpna 1909 proto armáda stroj zakoupila, i s bonusem za překročení požadované rychlosti, za třicet tisíc dolarů, čímž se z Military Flyeru stalo (označeného jako Signal Corps No. 1) první vojenské letadlo na celém světě. V říjnu 1909 byl použit v College Parku Wilburem Wrightem pro výcvik prvních vojenských pilotů, poručíků Franka P. Lahma a Frederica E. Humphreyse, o rok později se na něm učil v texaském Fort Sam Houston létat i Lt. Foulois. V dubnu 1911 byl vrácen Wrightům do Daytonu k opravě, ale SC-1 byl shledán v příliš špatném stavu pro další provoz, vyřazen a předán do Smithsonova institutu ve Washingtonu. Dnes se nachází v National Air and Space Museum.

Zdroj:
collections.nasm.si.edu
www.britannica.com
www.nationalmuseum.af.mil
www.af.mil

Wright Military Flyer (1909) -


URL : https://www.valka.cz/Wright-Military-Flyer-1909-t88674#332110 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více