Wright Military Flyer (1909)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 537 příspěvků vloženo, 2207 editováno a 533 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Wright Military Flyer (1909)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Wright Military Flyer Wright Military Flyer
    Originální název:
    Original Name:
    Wright Military Flyer
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1909-DD.06.1909 Wright Bros., Dayton, Ohio
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1909-DD.06.1909
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1909
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kluzná ližina skid
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    333 kg 735 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    544 kg 1200 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.13 m 36ft 6in
    Délka:
    Length:
    8.81 m 28ft 11in
    Výška:
    Height:
    2.44 m 8ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    38.55 m2 415 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    čtyřválec Wright o výkonu 20,9 kW 4-cylinder Wright, power 28 HP
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    70.8 km/h v 0 m 44 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    www.nationalmuseum.af.mil
    http://www.aerofiles.com/_wright.html
    www.britannica.com
    www.aeroflight.co.uk
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88674#329908Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roce 1908 vypsalo Spojovací vojsko americké armády soutěž o dvoumístný pozorovací letoun. Stroj měl vydržet ve vzduchu alespoň 1 hodinu s průměrnou rychlostí 65 km/h. Bratři Wrightové zareagovali 3. září nabídkou svého upraveného Modelu A. Po několika dnech létání ale došlo k nehodě, při které se 17. září stroj pilotovaný Orvillem Wrightem zřítil a zahynul vojenský pozorovatel poručík Thomas E. Selfridge, který se tak stal první obětí letecké nehody. 3. června 1909 se Wrightové do Fort Myer vrátili s novým strojem, který splnil všechny požadavky. 27. července se ve Fort Myer shromáždilo přes 10000 lidí včetně prezidenta Tafta, aby sledovali jeden z posledních letů nutných ke splnění podmínek. Orville Wright s poručíkem Frankem Purdy Lahmem jako pozorovatelem uskutečnil let dlouhý 1 hodinu, 12 minut a 38 sekund, čímž vytvořil nový rekord pro let s pasažérem. O tři dny později Orwille podnikl další let, s Benjaminem D. Fouloisem na palubě, při kterém uletěl 10 mil do virginské Alexandrie a zpět s průměrnou rychlostí 68,5 km/h. 2. srpna 1909 proto armáda stroj zakoupila, i s bonusem za překročení požadované rychlosti, za třicet tisíc dolarů, čímž se z Military Flyeru stalo (označeného jako Signal Corps No. 1) první vojenské letadlo na celém světě. V říjnu 1909 byl použit v College Parku Wilburem Wrightem pro výcvik prvních vojenských pilotů, poručíků Franka P. Lahma a Frederica E. Humphreyse, o rok později se na něm učil v texaském Fort Sam Houston létat i Lt. Foulois. V dubnu 1911 byl vrácen Wrightům do Daytonu k opravě, ale SC-1 byl shledán v příliš špatném stavu pro další provoz, vyřazen a předán do Smithsonova institutu ve Washingtonu. Dnes se nachází v National Air and Space Museum.

    Zdroj:
    collections.nasm.si.edu
    www.britannica.com
    www.nationalmuseum.af.mil
    www.af.mil



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88674#332110Verze : 0
    MOD