Thomas-Morse TM-22

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 489 příspěvků vloženo, 1363 editováno a 479 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Thomas-Morse TM-22

Thomas-Morse R-5

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Thomas-Morse R-5 Thomas-Morse R-5
    Originální název:
    Original Name:
    Thomas-Morse R-5
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1922-DD.MM.1922 Thomas-Morse Aircraft Corp, Ithaca, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1922-DD.MM.1922
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2 (68561-68562)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    29.09.1922
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8.84 m 29ft
    Délka:
    Length:
    6.02 m 19ft 9in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16.17 m2 174 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Packard 1A-2025 o výkonu 447 kW Packard 1A-2025, power 600 HP
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    280 km/h v ? m 174 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    AS68562 měl kratší křídlo o 27,62 m s plochou 19,94 m2 AS68562 have 25 ft shorter span with 150 sq ft
    Zdroje:
    Sources:
    Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8
    http://www.aerofiles.com/_thomas.html
    www.airracinghistory.freeola.com
    http://www.aviastar.org/air/usa/tmorze_tm-22.php
    commons.wikimedia.org


    Thomas-Morse R-5 68562 se závodním číslem 48, vedle stojí poručík Clayton L. Bissell, který na tomto stroji dosáhl desátého místa v Pulitzer Trophy 1922

    Thomas-Morse R-5 68562


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88679#329928Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Kvůli špatným výsledkům amerických armádních typů v závodech Pulitzerovy ceny v letech 1920 a 1921 byly čtyři firmy pověřeny stavbou nových stíhacích typů, schopných se účastnit na počátku roku 1922 dalších závodů v Detroitu a schopných dosáhnout přes 300 km/h. V Thomas-Morse se rozhodli rozvinout MB-9 a upravit jeho konstrukci pro mnohem silnější motor Packard 1A-2025. Postaveny byly dva prototypy označené TM-22, sériová čísla 68561/68562, které dostaly od armády označení R-5. Šlo také o hornoplošníky s celokovovou konstrukcí, potažené vlnitým plechem, s palivovou nádrží v baldachýnu křídla, přesahující výrazně nad motor, a chladičem a olejovou nádrží umístěnou v oválném tělese zavěšeném mezi nohami podvozku. První R-5 vzlétl 29. září 1922 na Selfridge Field u Detroitu, pilotovaný kapitánem Frankem O'Driscollem "Monkem" Hunterem, a hned projevil problémy s s chlazením. Po výměně chladiče se účastnily oba stroje 14. října třetího ročníku Pulitzerova závodu, který se konal také na Selfridge Field a kterého se účastnilo hned dvanáct vojenských letadel (kromě R-5 také Verville R-1, 3x Verville-Sperry R-3, 2x Loening R-4, 2x Curtiss R-6 a 2x Curtiss CR-2). První R-5 (závodní číslo 47) obsadil jedenácté (s rychlostí 240 km/h) a druhý (pilot poručík Clayton L. Bissell, číslo 48) desáté místo (250 km/h). Vzhledem k tomu, že vítězný letoun, Curtiss R-6, s o třetinu slabším motorem zvládl rychlost 330 km/h, šlo o mizerný výsledek. Oba R-5 byly vráceny na McCook Field, kde byl 68562 jako P-268 testován mezi lednem a červnem 1923. Potom byly oba stroje zničeny při statických testech.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88679#333345Verze : 0
    MOD