Thomas-Morse TM-24

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 3.346,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 469 příspěvků vloženo, 1293 editováno a 446 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Thomas-Morse TM-24

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Thomas-Morse TM-24 Thomas-Morse TM-24
    Originální název:
    Original Name:
    Thomas-Morse TM-24
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1924-DD.MM.1924 Thomas-Morse Aircraft Corp, Ithaca, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1924-DD.MM.1924
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1924
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    893 kg 1969 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1574 kg 3470 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.17 m 30ft 1in
    Délka:
    Length:
    6.22 m 20ft 5in
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22.02 m2 237 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Curtiss D-12 o výkonu 328 kW Curtiss D-12, power 440 HP
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    318 l 84 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    230.1 km/h v 0 m 143 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    183.5 km/h v ? m 114 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    6 m/s 1178 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,1 min do 1524 m 5,1 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4755 m 15600 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Rozpětí horního křídla - 7,62 m
    Max. rychlost ve výšce 4572 m - 222,1 km/h
    Vytrvalost 2,75 h
    Upper wing span - 25 ft
    Top speed at 15000 ft - 138 mph
    Endurance 2.75 hrs
    Zdroje:
    Sources:
    Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990, ISBN 0-87021-233-8
    http://www.aerofiles.com/_thomas.html
    www.americancombatplanes.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88693#330067Verze : 0
    MOD
    Avatar
    První z experimentů firmy Thomas-Morse s celokovovou konstrukcí, který může být považován za úspěšný, byl TM-24, projekt dvousedadlového pozorovacího dvouplošníku z roku 1924. Na rozdíl od běžných dvouplošníků měl tento horní křídlo o 1,5 m menším rozpětí než dolní. Horní křídlo bylo podepřeno vzpěrou ve tvaru obráceného V, doplněnou další ve tvaru N šikmo ke kořeni dolního křídla. V kořenech dolních křídel se také nacházely chladiče motoru. Stejně jako podobný TM-23 měl také potah trupu vlnitým plechem a pomocné plošky na vrchu směrovky. Prototyp byl nejprve testován v Ithace a potom v únoru 1925 na McCook Field, kde dostal číslo P-380 a byl poměrně chválen. Jeho výborné letové vlastnosti ale velice utrpěly pokaždé, když si pozorovatel v zadním kokpitu stoupl a odklonil tak proud vzduchu od ocasních ploch. Prodloužení trupu by bylo ale příliš komplikované, proto byl nakonec prototyp v roce 1925 na McCooku uskladněn a projekt skončil.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/88693#333014Verze : 0
    MOD